20 minút v High Bridge

railtrains.sk

Dátum:  02.04.2014 0:00   |   Rubrika:  Zo zahraničných tratí   |   Vytlačené:  30.06.2022 0:12

 Dňa 25.februára tohto roku som sa aj s mamou vybral na týždňový výlet do New Yorku, presnejšie do Milfordu v New Jersey. Mojim cieľom bolo samozrejme pofotiť hlavne New York, v ktorom som však bol bohužiaľ iba jeden deň kvôli snehovým búrkam. Môj druhý cieľ bol taktiež jasný, pofotiť vlaky- veľké, hlučné, tak ako všetko v Amerike.














Spočiatku som si všetko predstavoval strašne jednoducho, no po čase som zistil, že v okolí, kde som býval sa trať síce nachádza, no osobná doprava na tejto trati nefunguje a nákladné vlaky som tam žiadne nepostrehol. Neskôr sa mi k trati podarilo dostať, konkrétnejšie na nákladnú stanicu, lenže tu nastal ďalší problém - plot. Hľadal som teda miesto popri trati, kde by som sa mohol dostať nad úroveň plotu. Miesto som po čase aj našiel, no medzitým mi už stihli utiecť dva nákladné vlaky. Keď som stál na mieste, stihol prejsť ďalší, no z opačnej strany a tam mi výhľad pokazil strom a stĺp. Ako sa hovorí, do tretice všetko dobré, vybral som sa fotiť znovu a to do malého mestečka High Bridge, kde som mal obrovské šťastie. V malej staničke stál vlak s číslom 5176 do Newark/New York. Na prvý pohľad to bola klasická poschodová súprava, no zaujal ma hlavne jej opačný koniec. Keď som prišiel bližšie, všimol som si, že je to rušeň od firmy Bombardier, čo ma dosť prekvapilo pretože som čakal typický americký rušeň. Spravil som teda zopár fotografií, zopár detailov a pridal aj niekoľko zaujímavostí o rušni. Dúfam, že sa vám aj takáto "chudobnejšia" reportáž bude páčiť.




V štáte New Jersey je železničná sieť vybudovaná najmä pre nákladnú dopravu s nezávislou trakciou, no pre osobnú dopravu je do nej začlenených veľmi málo elektrifikovaných úsekov. Táto rôznorodá infraštruktúra núti cestujúcich k častému prestupovaniu. Kvôli prekonaniu systémových rozdielov a za účelom zvýšenia komfortu cestovania, nasadila spoločnosť New Jersey Transit (NJT) dvojzdrojové rušne TRAXX ALP-45DP. Tieto štvornápravové rušne na hybridný pohon od firmy Bombardier sú schopné prevádzky na závislej i nezávislej trakcii.














Tento rušeň spája s typom ALP-46A rovnaká konštrukcia podvozku, skrine lokomotívy a pohon. Dodatočne však boli pridané dva dieselové motory s výkonom 2 x 1567 kW. Nakoľko je rušeň určený na ťahanie osobných poschodových vlakov v regionálnej doprave, má len jeden zberač a len jednu kabínu rušňovodiča.







Na zabezpečenie „one-seat-ride“, teda cestovania bez prestupovania a s čo najrýchlejším príchodom do cieľa, dosahuje ALP-45DP s dieselovým pohonom maximálnu rýchlosť 160 km/h a s elektrickým pohonom až 201 km/h.

V roku 2008 získala firma Bombardier v nemeckom Kasseli objednávku na prvých 55 rušňov typu ALP-45 DP, ktoré si spoločne objednali dvaja dopravcovia: 35 ks - New Jersey Transit (NJT) a 20 ks - Agence métropolitaine de Transport (AMT) z Montrealu.

Preprava rušňov od nemeckého výrobcu do USA a Kanady nebola jednoduchá. Náročnosť spočívala predovšetkým v tom, že kvôli ich hmotnosti 126 t nebolo možné lokomotívy prepraviť do prístavu Hamburg po železnici. Preto bolo potrebné precízne naplánovať cestnú trasu nadrozmerného nákladu. Každý most na trase bol preverený, či unesie váhu konvoja vážiaceho 200 ton. Dokonca aj výjazd na diaľnicu pri Warburgu musel byť o 6 m rozšírený.
























Počasie mi moc nevyšlo, no sú to moje jediné fotky z tohtoročnej zimy, ktorá bola aspoň na Slovensku veľmi biedna. Ďakujem za prečítanie.

Autor: Nino

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1234