Kúsok Švajčiarska

railtrains.sk

Dátum:  07.05.2014 0:00   |   Rubrika:  Zo zahraničných tratí   |   Vytlačené:  22.09.2019 6:07

Keď k nám do triedy prišiel učiteľ fyziky s návrhom urobiť si výlet do Švajčiarska, neváhal som ani chvíľu. Hneď som si predstavil nádherné hory a pod nimi typické švajčiarske vlaky, zubačky, lanovky - proste Švajčiarsko. Cestovali sme tam autobusom, čo ma veľmi mrzelo, pretože vlakom by to bolo pohodlnejšie a rýchlejšie. Neviem, prečo to riešia školy autobusmi. No nevadí, o pol dvanástej večer sme sa stretli pred školou a obsadili si miesta v autobuse, ktoré boli ešte voľné. Vedel som, že sa nevyspím, preto som si nabil všetko, čo sa dalo, aby som sa nenudil.

Prvý deň nám počasie moc neprialo, no nejako extra mi to nevadilo, pretože k železnici som sa nedostal. Poobede, keď sme sa nachádzali v meste Schafhausen, som vybehol aspoň na stanicu. Bolo zamračené, takže násvit som neriešil. Slnko predsa len vykuklo, tak si tmavé boky nevšímajte.

Elektrická jednotka radu 514.029 na linke S16 do Herrlibergu

Podľa mňa typická mašina pre Švajčiarsko. 421.379 Cargo na IC do Zürich HB

Švajčiarsky okuliarnik radu 757, linka S33 do Winterthuru

Z centra mesta sme sa vybrali na okraj k Rýnskym vodopádom, ktoré ma veľmi nezaujímali, no na jednej aj druhej strane rieky sa nachádzala trať. Jeden vlak som zmeškal, kým som vystupoval z autobusu. Keď som si už našiel aké-také miesto, nešlo nič. Stál som tam pol hodinu a už som sa vracal do autobusu, keď sa zrazu z lesa vyrútil poschoďák. Utekal som naspať a fotil. Hneď za ním sa spoza vodopádov vynoril ďalší. Povedal som si, že už môžme ísť. Slnko zapadlo pár minút po odchode a my sme sa išli vyspať do hotela až s jednou hviezdičkou a to typu Formula 1, ktoré sú tam celkom populárne.

Jednotka 511.xxx opúšťa Schafhausen

Spoza vodopádov sa vynorila elektrická jednotka 757

Ráno sa počasie zlepšilo, naraňajkovali sme sa a ja som si vložil nabitú baterku do foťáku. Nasadli sme do nášho super-extra-turbo autobusu a vybrali sme sa na výlet do Bernu.

Ubytovanie vo Formula 1

Mesto Bern je veľmi pekné, no keď som zbadal ten most, nič iné ma nezaujímalo. Áno, hovorím o tomto moste, pri ktorom som strávil približne 20 minút, no nafotil som tam toho viac, ako na našom "preplnenom" koridore. Jeden vlak za druhým, no už po tých 20 minútach mi poschodové vlaky spoločnosti BLS začali liezť na nervy. Niečo ako naše Push-Pully, len ich je viac.

Švajčiarsky Push-Pull vchádza do Bernu

Bern z trochu inej strany

Zaujímavá súprava spoločnosti BLS

Už spomínaný dvojposchoďák BLS, ktorých tu je tu viac ako autobusov

Najviac ma potešilo ICE1, ktoré som videl prvýkrát na vlastné oči

Večer sme sa ešte zastavili v Ženeve. Odtiaľ fotky nemám, pretože slnko zašlo, čo ma mrzí. Aspoň ženevská električka na linke 12, no neviem odkiaľ ani kam.

Ženevská električka

Ďalší deň sme strávili v Luzerne, do ktorého sme sa presunuli už spomínaným autobusom. Hneď, ako sme dostali rozchod, vybral som sa na stanicu, kde ma zaujala hlavne úzkorozchodná železnica Zentralbahn, ktorou sa dá dostať na zubačku na vrch Pilatus. Úzkorozchodke som sa venoval až večer. Nebol by som to ja, keby som niečo nezabudol a to len takú nepodstatnú maličkosť - statív. Nejako som si už poradil a pár fotiek nafotil.

Stanica Luzern

Jednotka 150.101 Zentralbahn

Jednotky Zentralbahn boli zmiešané aj s normálnymi vozňami a riadiacim vozňom na konci

Odstavená súprava, v ktorej prebieha upratovanie

Po prebudení sa do ďalšieho dňa, (ó, aká poetická veta zo mňa vyšla), sme sa vybrali na Pilatus. Na Pilatus sa dá dostať už spomínanou Zentralbahn s prestupom na zubačku alebo lanovkou. Zubačka premáva len v letnom období, kvôli snehovým závejom, preto sme išli lanovkou. Prvá, menšia, nebola až taká hrozná, no tá druhá, tá sa podobala tej na Lomnický štít, v nej som sa bál. Ale prežil som.

Lanovka na Pilatus

Výhľad na konečnú stanicu lanovky

Typická švajčiarska krajina

Poobede sme sa vrátili naspäť k autobusu a unavení cestovali domov na Slovensko. Tie hodiny strávené v autobuse a neprespaté noci stáli za to. Je to nádherná krajina, do ktorej sa chcem určite ešte vrátiť. Ďakujem za prečítanie, dúfam, že sa vám malý kúsok Švajčiarska páčil.

Autor: Nino

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1253