So spoločnosťou CER Slovakia a.s. do Strážskeho, časť prvá...

railtrains.sk

Dátum:  14.05.2014 0:00   |   Rubrika:  Zaujímavosti   |   Vytlačené:  17.09.2019 14:46

 V dňoch 6,7 a 8. mája 2014 prebiehala preprava ďalšieho z nadrozmerných nákladov. Jednalo sa o veľmi zaujímavý vlak hlavne z dôvodu použitia rušňa T669.0522 Hornonitrianskych baní Prievidza, a.s. O tejto preprave sme informovali v obrazových aktualitách a prinášame prvú časť sľúbeného článku.
















Nadrozmerný nákladný vlak bol na Slovensku vedený pod spoločnosťou CER Slovakia a.s. a mal vstúpiť už dňa 5.5.2014, ale meškal 24 hodín a preto vstúpil až 6.5.2014 v ranných hodinách. Pôvodne mal ísť z Kútov po Hronskú Dúbravu rušeň radu 431 MÁV a až z Hronskej Dúbravy „čmeliak“ SK-HBP T669.0522 s tým, že na závese mal niektorými úsekmi po Hronskú Dúbravu vypomáhať prejsť cez neutrálne polia rušeň nezávislej trakcie. Našťastie pre fotografov z dôvodu meškania vlaku poslali „čmeliaka“ HBP naproti svojmu vlaku až po Kúty v noci z 5.5.2014 na 6.5.2014. Ďalším pozitívom bolo vedenie vlaku po „hrbatej“ , kde začnú aj prvé fotografie pohľadom „Eminema“.



Fotografia aj s repkou ako sa patrí v úseku Buková – Smolenice. Autor : Eminem.



Milan nesklamal a priniesol fotografiu aj o kúsok v úseku Smolenice – Bíňovce. Autor : Eminem.


Toto spestrenie si nenechal ujsť ani Vlado a vybral sa z Bratislavy taktiež zvečniť si tento krásny rušeň na netradičnom výkone.




Násvit stále ideálny a vlak si na stanici v Trnave dokumentuje Vlado. Autor : Volod.



Vlado nebol jediný, kto sa vybral naproti tomuto zaujímavému vlaku. Jožo sa vybral z Levíc až do Serede, odkiaľ vlak postupne dokumentoval.




Prvá fotografia od Jožka je zo Serede. Autor : JSLevice.



Samozrejme ani ja som si túto udalosť nenechal ujsť a rozhodol sa vydať zdokumentovať cestu až po konečnú stanicu Strážske. Aj vďaka skvelej spolupráci s mnohými členmi nášho portálu, ktorý nás spája a samozrejme vďaka spolupráce so spoločnosťou
CER Slovakia a.s. si myslím, že sa podarilo cestu zdokumentovať výborne, čo uvidíte v tejto, alebo ostatných častiach môjho článku.




Tradičné Šalianske miesto ,,z búdy“ nesklamalo a odtiaľ prinášam prvú fotografiu. Autor : XxXcompany.



V stanici Šaľa bol pobyt dlhší z dôvodu predchodenia a križovania s vlakmi osobnej dopravy nakoľko nadrozmerný nákladný vlak sa nemohol na trati stretnúť so žiadnym vlakom a mal mnoho iných obmedzení. Medzi základnými bola obmedzená maximálna rýchlosť na 50km/h s tým, že cez výmeny do priameho smeru 10km/h a do odbočky 5km/h.




Detail na označenie rušňa a logo majiteľa. Autor : XxXcompany.



Vlak EC275 prechádza nadrozmerný náklad odbočkou v stanici Šaľa. Autor : XxXcompany.


Po vyfotení sme sa aj s Peťom pripojili k Jožovi a pokračovali hľadať miesta, kde si vlak zvečníme. Prvým miestom bol Jatov – časť Kendereš.




Ja som zvolil pohľad z nadhľadu hneď z cesty od priecestia. Autor : XxXcompany.



Peťo volil pohľad bočnejší z podhľadu o kúsok ďalej. Autor : Bocco.



A Jožo ešte o kúsok ďalej taktiež z nadhľadu. Autor : JSLevice.



Pokračujeme ďalej a neodoláme si nevyfotiť vlak aspoň dokumentačne za Palárikovom.




Proti slnku za Palárikovom mojím pohľadom. Autor : XxXcompany.


Na tento zaujímavý vlak si počkaj aj Lukáš v Šuranoch.




„Trafovlak“ brzdí pred vchodovým návestidlom do Šurian, kde vykrižuje s pravidelným osobným vlakom do Nitry. Autor : Luko3105.



Pomaly vchádza do stanice, kde ho predchodí R 835. Autor : Luko3105.


Lukáš nastupuje na vlak a vlak predbehne, aby priniesol ďalší záber...




„Trafovlak“ vchádza do Podhájskej. Autor : Luko3105
.




Z dôvodu únavy personálu spoločnosti ZAGREBTRANS, ktorý celú cestu musí sledovať trať a posúvať nadrozmerný náklad pri jazde cez desiatky prekážok počas jazdy vlak jazdu ukončil v stanici Levice. Vlak by už večer neprešiel ďaleko nakoľko obmedzením bol aj zákaz jazdy v noci, ktorý na Slovensku platí. V Českej republike vlak môže byť vedený aj v noci. Súprava sa teda zabezpečila, motor rušňa vypol, ale rušeň neutíchol nakoľko bolo počuť hlasné mňaukanie z rušňa. Hľadala sa teda príčina...




Mňaukanie výchádzalo z časti ručnej brzdy pri podvozku. Autor : XxXcompany.



V útrobách rušňa sa skutočne našli mačky, ktoré som zdokumentoval veľmi ťažko vložením fotoaparátu do otvoru na niekoľký pokus bez toho, aby som videl čo fotím. Autor : XxXcompany.



Samozrejme sa rušňový personál snažil mačky dostať z útrob rušňa, ale márne nakoľko prístup k nim nebol možný. Po neúspešnom pokuse sme sa vybrali za odpočinkom na ubytovňu. Samozrejme na ubytovni som nezabudol na fanúšikov a čitateľov a informoval som o ukončení jazdy v stanici Levice a pokračovaní v jazde až ráno v spolupráci s Lukášom pri obmene fotografií v našej obrazovej aktualite. Článok ešte nekončí a v tejto časti sa pozrieme až po miesto, kde skončil trolej a pokračujeme prvou fotkou z Levíc hneď ráno.




Personál sa postupne umiestňuje na svoje pozície, súprava sa pripravuje na odchod a čaká sa na sled vlakov s osobnou dopravou. Autor : XxXcompany.



Bližší pohľad na nadrozmerný náklad, ktorý tvoril transformátor do rozvodne vo Voli pri Strážskom.
Autor : XxXcompany.



Jožo tuší, že počasie bude opäť skvelé a vydáva sa opäť na stanicu odkiaľ pokračujem s ním si zvečniť tento vlak. Prvá fotka je hneď za Levicami.




Počasie však trošku štrajkovalo, ale aj napriek tomu sa mi táto fotografia z nadhľadu páči najviac z tohto dňa.
Autor : XxXcompany.



Jožo volí pohľad trochu ďalej a z menšieho nadhľadu. Autor : JSLevice.



Po vyfotení sa opäť premiestňujeme a cestou sa mi nedá nefotiť, keď ideme súbežne s vlakom.




Hneď v Tlmačoch sme vlak dobehli a z auta ho dokumentujem. Autor : XxXcompany.



Druhá fotografia z cesty sa mi podarila pri vchodovom návestidle do Kozároviec aj s krížom pri ceste.
Autor : XxXcompany.


Miesto z ktorého si vlak vyfotíme bude pri predzvesti do Novej Bane a počasie sa nám krásne vyjasňuje.




Nadrozmerný náklad spoločnosti CER-Slovakia sa blíži k predzvesti do stanice Nová Baňa. Autor : XxXcompany.


V stanici Nová Baňa vlak stál dlhšiu dobu pre križovanie, takže bolo dosť času si ho zvečniť.




Nadrozmerný náklad, 746.001-7 ZSSK Cargo a miestny komín spoločne na fotografii v Novej Bani. Autor : XxXcompany.


Po vykrižovaní pokračuje vlak do Žarnovice, kde opäť križuje a opäť je čas na fotenie a rovnako aj čas na opätovný pokus vyslobodiť mačiatka.




Krátko po zastavení v Žarnovici, kde násvit už nebol ideálny. Autor : XxXcompany.



Aj s miestopisným názvom stanice. Autor : XxXcompany.



Rušňovodič sa pokúša vyslobodiť mačiatka, no opäť neúspešne... Autor : XxXcompany.



Vlak pokračuje do stanice Žiar nad Hronom, kde križoval s osobnou dopravou a striedal opäť traťmajstra, ktorý musel byť prítomný počas celej jazdy vlaku.




Po zastavení v stanici Žiar nad Hronom aj so staničnou budovou. Autor : XxXcompany.



Bližší pohľad na vlak v stanici Žiar nad Hronom. Autor : XxXcompany.


V stanici Hronská Dúbrava, kde vlak opäť mení traťmajstra a križuje s osobnou dopravou samozrejme tiež nesmie chýbať fotka.




Násvit presne na čelo rušňa sa dá využiť aj na miestopisnú fotografiu s názvom stanice. Autor : XxXcompany.


Aj v stanici Zvolen os. St. sa striedali traťmajstri, no išlo iba o zastavenie na pár sekúnd nakoľko odchod bol postavený a vlak mohol ihneď pokračovať do nákladnej stanice, kde sme vchádzali odbočkou kvôli vykrižovaniu s osobnou dopravou.




Miestopisná fotografia s názvom stanice. Autor : XxXcompany.


Vlak mal byť vedený po traťovej koľaji a do odbočky takmer vôbec nemal ísť, no v stanici Zvolen nákladná stanica sa tak stalo a veľmi opatrne sa triafalo náklad pomedzi návestidlá. Tu sa využila opäť maximálna hranica posunutia nákladu a vlak vychádzal z odbočky niekoľko minút. Našťastie sa podarilo prejsť v poriadku, aj keď veľmi pomaly. Jazda takéhoto nadrozmerného nákladu skutočne obnáša kopec komplikácií a prekážok a preto sa nedá počítať, že vlak ide konštantne 50km/h. Rýchlosť sa musí znižovať aj pre zábradlia, peróny, nadjazdy, mosty na skutočne rýchlosť kroku.




Nadrozmerný náklad posunutý prechádza pomalšie jak krokom okolo návestidiel a personál spoločnosti ZAGREBTRANS posúva náklad podľa potreby. Autor : XxXcompany.



Za Zvolenom sa blíži vytúžená značka hovoriaca koniec trolejového vedenia a tým sa blíži aj koniec prvej časti článku, ktorej som dal názov „Pod trolejom“.




Vlak sa pomaly blíži k značke na troleji a vydáva sa na cestu po neelektrifikovanej trati. Autor : XxXcompany.


Verím, že sa Vám prvá časť sľúbeného článku páčila a tešíte sa na druhú časť v ktorej už nájdete aj fotografie z neelektrifikovanej trate. Nejde však len o fotografie, ale aj o priblíženie takej jazdy nadrozmerného nákladu, ktorá mi dala skutočne veľa nových vedomostí.


Špeciálne poďakovanie patrí Jožovi (JSLevice) a samozrejme spoločnosti CER Slovakia a.s. za pomoc bez ktorej by ani táto prvá časť článku nebola taká, ako je.


Text : XxXcompany
Foto : Eminem, Volod, JSLevice, XxXcompany, Bocco, Luko3105


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1260