InnoTrans Berlin 2014 1.časť

railtrains.sk

Dátum:  05.10.2014 23:00   |   Rubrika:  Zaujímavosti   |   Vytlačené:  18.09.2019 7:00

 V dňoch 23. - 26.9.2014 sa uskutočnil už desiaty ročník najväčšieho medzinárodného veľtrhu pre dopravnú a koľajovú techniku InnoTrans Berlin 2014. Tento výnimočný európsky veľtrh zameraný na inovácie v oblasti koľajovej dopravy sa tradične uskutočnil v areáli výstaviska Messe Berlin, kde sa tohto ročníka zúčastnil rekordný počet vystavovateľov a počet celosvetových premiér vystavovaných produktov dosiahol číslo 140.











Zastúpenie na veľtrhu mali hlavne domáci poprední výrobcovia, avšak svoje produkty tu predstavil aj veľký počet vystavovateľov z takmer celého sveta. Vzhľadom na veľkosť výstavnej plochy a počtu vystavovateľov nebude možné predstaviť všetky exponáty, preto budú naše články zamerané najmä na koľajové vozidlá.


Elektrické rušne

Ako prvý si predstavíme rušeň od firmy Bombardier TRAXX F140 AC pre dopravcu DB. Ide o 3.generáciu týchto rušňov, pri ktorých určite zaujme hneď z pohľadu ich nový dizajn. Výkon rušňa činí 5.600 kW, dĺžka rušňa 18.9 m, rýchlosť 140 km/h a je určený pre napájacie systémy 15 kV 16.7 Hz a 25kV 50 Hz. Rušeň má takisto dosadený dieselový motor "poslednej míle" ktorého výkon činí 180 kW a rýchlosť 50 km/h.









Spoločnosť Siemens predstavila na veľtrhu už všetkým dôverne známy Siemens Vectron AC s výkonom 6.400 kW, maximálnou rýchlosťou 200 km/h, určený pre napájacie systémy 1.5 kV, 3 kV, 25 kV 50 Hz a 15 kV 16.7 Hz.






Na InnoTranse mal premiéru aj dizajnovo zaujímavý rušeň od výrobcu Softronic pod názvom Transmontana určený pre firmu DB Schenker, ktorá ich bude využívať na svojich nákladných vlakoch v Rumunsku a Maďarsku. Rušeň s pojazdom Co´ - Co´, výkonom 6.000 kW a max.rýchlosťou 160 km/h je schopný jazdy pod napájacími systémami 25 kV 50 Hz a 15 kV 16.7 Hz. Vznik tohto rušňa bol spolufinancovaný Európskou úniou.















Ako posledný z flotily elektrických rušňov si predstavíme rušeň od poľského výrobcu Newag DRAGON určený pre dopravcu Lotos. Ide o rušeň s pojazdom Co´ Co´, výkonom 5.000 kW, rýchlosťou 120 km/h a schopnosťou jazdiť pod napájacími systémami 3 kV, 15 kV 16.7 Hz a 25 kV 50 Hz.





Dieselové rušne

O tom, že dieselové rušne sú stále potrebné a vo veľkom vyrábané, sme sa mohli presvedčiť aj na tomto veľtrhu, kde o ne určite nebola núdza a mnohé tu zažili svoju veľkú premiéru. Začneme rušňom DE 29 006 PH37ACi PowerHaul od firmy GE/Tülomsaş vyprodukovaným pre TCDD (Turecké železnice), ktoré si ich objednali 20 kusov.












Predstavený bol aj rekonštruovaný rumunský rušeň spoločnosti GFR (Grup Feroviar Roman) TerraNova.






Česká firma CZ LOKO predstavila ľahký posunovací rušeň 794 001-8 výrobcu CZ Loko s motorom CAT C13, výkonom 328 kW a rýchlosťou 60 km/h.






Súkromný dopravca Bulmarket z Bulharska predstavil posunovací rušeň s maximálnou rýchlosťou 60 km/h.









Česká firma CZ LOKO taktiež predstavila posunovací rušeň TME 3 určený pre Bieloruské železnice. Ide o rušeň s motorom CAT C16, výkonom 403 kW a rýchlosťou 60 km/h. Zaujímavosťou pri tomto rušni je to , že ako diaľkový reflektor je použitý výrobok firmy MSV elektronika, ktorá na diaľkovom reflektore použila technológiu LED podľa noriem GOST pre vozidlá RŽD a ostatných postsovietskych železníc. Na tom by možno nebolo nič zaujímavé,keby tieto železnice nepožadovali takmer desaťnásobne vyššiu intenzitu svietivosti oproti európskym normám.







Čelný pohľad na ktorom je možné vidieť, že diaľkový reflektor je technológie LED a je väčší ako štandard...






Predstavený bol taktiež známy rušeň Bombardier TRAXX P160DE pre DB. Ide o štvormotorovú verziu s motormi CAT C18 s výkonom 2.200 kW a rýchlosťou až do 200 km/h.






Na výstave nechýbala ani zreštaurovaná historická lokomotíva 221 145-6 DB.









Ďalším už známym vystaveným rušňom bol Siemens Vectron DE s motorom MTU 16V 4000 R84, výkonom 2.400 kW a maximálnou rýchlosťou 160 km/h.







Srdce Siemens Vectron-a DE







Firma Gmeinder Lokomotiven predstavila posunovaciu lokomotívu D60 C určenú pre dopravcu LogServ (Logistik Service Linz) s motorom MTU 12V 1600 R50, výkonom 690 kW a maximálnou rýchlosťou 60 km/h.









Firma Vossloh na veľtrhu predstavila dva typy rušňov. Jedná sa o menší posunovací typu G6 a väčší nákladný typu G12. Parametre oboch rušňov sú nasledovné:

G6- motor Caterpillar, výkon 671 kW, maximálna rýchlosť 80 km/h
G12- motor MTU 8V 4000 R43, výkon 1.200 kW, maximálna rýchlosť 100 km/h









Rovnaká firma taktiež predstavila nový rušeň UK Light class 68 určený pre dopravcu Direct Rail Services (DRS). Objednaných je celkovo 25 kusov týchto mohutných rušňov, ktoré poháňajú 4 menšie motory o výkone 600 kW (spolu 2.400 kW) a ich maximálna rýchlosť činí 160 km/h. Rušeň bol testovaný na okruhu v českej Velimi a dopravca ho plánuje prioritne využívať na kontajnerové vlaky.








Posledný rušeň, ktorý si dnes predstavíme pochádza z firmy PESA Bydgoszcz, ktorá ho vyrába ako v elektrickej, tak aj v dieselovej verzii pod pomenovaním GAMA. Výrobca tento ročník predstavil dieselovú verziu, ktorú poháňa motor MTU 16V 4000 R84 s výkonom 2.400 kW a maximálna rýchlosť rušňa činí 160 km/h.





Týmto sa prvá časť z veľtrhu InnoTrans 2014 končí a v ďalšej časti si predstavíme elektrické/motorové jednotky a vozne.


Zdroj informácií: firemné materiály, Wikipedia, Železniční magazín, internetAutor textu: Bocco, Maarek
Autor foto : Bocco


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1328