Letný foto sumár – II. časť

railtrains.sk

Dátum:  10.11.2014 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  29.05.2020 16:30

 V tejto druhej časti z mojich prázdnin by som vám chcel ukázať, čo všetko som za ten čas nafotil. Avšak, budú to fotky len z troch miest, a to z Paríža (ešte ho spomeniem detailnejšie), z Bratislavy hlavnej stanice (po príchode z Paríža) a zo Šale (odchod domov zo stretnutia Railtrains).








Paríž je mesto módy- pohľadom obyčajných ľudí. Ale, pohľadom nás, železničných fanúšikov je to mesto s veľkou frekventovanou železničnou dopravou. Železničnú dopravu v Paríži si predstavíme od parížskeho metra, cez elektrické prímestské jednotky, až po Francúzske TGV...




Na fotke je zachytená elektrická jednotka (nepodarilo sa mi zistiť ich typ, prípadne označenie) pri vchode do Paríža.



V Paríži sa taktiež nachádza už zrušená železničná stanica Orleans pri rieke Seina. Teraz je v tejto budove urobené múzeum Musée d´Orsay. Vnútri by mali byť vystavené zaujímavé a cenné zbierky maliarov – impresionistov. Ešte treba spomenúť, že táto bývala železničná stanica bola prvým elektrifikovaným terminálom na svete. Od roku 1939 mala za hlavnú úlohu spojiť ľudí z Paríža s juhozápadom Francúzska.



Pohľad na bývalú železničnú stanicu Orleans v Paríži z rieky Seina.


Ďalšiu významnú úlohu prepravy osôb v Paríži zohráva metro. V Paríži je 16 liniek a až 301 staníc. Je to najlepší systém metra na svete. Denne je prepravených vyše 4 a pol milióna osôb. Na tejto mape >>odkaz (http)<< je vidno komplikovanú sieť jednotlivých liniek metra v Paríži.




Na fotke je zobrazené križovanie liniek číslo 8 na stanici Invalides. Táto stanica sa nachádza pár metrov od slávnej Invalidovne a parížskej Eifellovky.




Keď sme už pri tej Eifellovke, tak toto je pohľad tiež na (prí)mestskú linku. Vzadu na tom ostrovčeku je vidno miniatúru Sochy Slobody. Socha Slobody je pôvodom z Francúzska, ale Francúzi chceli vyjadriť svoje sympatie zaoceánskej krajine, tak sochu darovali Amerike v roku 1886.


A teraz to najlepšie- Francúzske slávne TGV. TGV je skratka Train á Grande Vitesse (ak by sme to preložili, znamenalo by to – vysokorýchlostný vlak). Maximálna rýchlosť, ktorá bola dosiahnutá pri testoch bola 574,8 km/h, avšak normálne (pri bežnej prevádzke) jazdí iba 320 km/h. V samotnom Paríži jazdia 4 typy týchto vlakov. V celom Francúzsku ich je až 7 (Paris – Sud Est, Atlantique, Nord Europe, Rhône – Alpes, Méditerranée, Belgium, Est).




Na fotke je zobrazený vlak TGV už pri odchode z Paríža, smerom na mesto Metz (Nemecko).


A sme späť na Slovensku. Počas dňa príchodu na Slovensko som sa dozvedel, že na ďalší deň, 7.8.2014, príde na Slovensko zaujímavá návšteva v podobe poľského Sergeja ST44-1250 PKP Logistic s vlakom, ktorý vstúpi v Kútoch št. hr. a bude pokračovať do Rajky. Neváhal som ani minútu a hneď som vedel, kde ho odfotím. Ale sa tak nestalo a na trať som sa nedostal. Nakoniec som zvolil hlavnú stanicu, no teraz to neľutujem. Počas dlhšieho čakania som fotil aj bežnú prevádzku. Poďme sa na to pozrieť...




Po príchode na hlavnú stanicu som hneď utekal na koniec šiesteho nástupišťa, pretože ma tam čakalo prekvapenie v podobe 749.162 IDS. Za behu som stratil krytku od objektívu, neskôr mi ju priniesla milá neznáma cestujúca. Týmto by som sa jej chcel poďakovať




Chvíľu po ňom odišlo aj EC 273 v čele ktorého bola "Gorila" 350.005.




363.093 s kotlami sa kotúľa cez hlavnú stanicu a smeruje na Ústrednú nákladnú stanicu.


Po prechode ECčka som sa spoznal s užívateľom Marschall, tak sme sa rozprávali. Medzi rečou sme spomenuli aj rušne, ktoré vlastní, prípadne má v prenájme, súkromná spoločnosť PSŽ. Spomínali sme aj Rumunský rušeň 40-0076-6, že dávno nebol na Slovensku. Zrazu niečo atypické zatrúbilo, my sme sa otočili a z oblúka sa do stanice privalil spomínaný...




... rušeň 40-0076-6 s nákladným vlakom, ktorý smeroval do Kútov.




Na fotke je zachytený osobný vlak do Nových Zámkov s retro "Princeznou" 263.005, rýchlik do Zvolena a Košíc s 240.046 a vpravo 381.001 s osobným vlakom smerom na Trnavu.


V ten deň to bolo naozaj pestré, foťák sa nezastavil ani na chvíľu. Chodilo to či už z jednej, tak aj z druhej strany, či už osobný, alebo nákladný vlak.
..




Vtedy ešte ExpressRail s prenajatou dvojicou rušňov laminátového pôvodu 230.047 a 230.019 prechádzajú cez hlavnú stanicu s uhlím do Štúrova.


Presunul som sa na druhú stranu stanice, lebo som usúdil, že to tam bude lepšie, a mal som pravdu, páčilo sa mi to oveľa viac.




Nákladný vlak v čele s modrou "Laminátkou", tentokrát 230.090.




Na druhej strane sa chystal REx do Marcheggu, v čele s "Herkulesom" 2016.030 OBB.




Ako som už písal, v ten deň to bolo pestré – do rany mi ako ďalší padol LokoRail "Plecháč" 242.255 so súpravou uhlákov smerujúci do Kútov.




Hodinky ukazujú 5 minút po štrnástej hodine a poľský "Sergej" sa pomalou rýchlosťou vyrútil z oblúka k perónom, kde počkal na uvoľnenie koľaji na Nové Mesto.


Na stretnutí nášho webového portálu Railtrains.sk bolo veľmi dobre a dlhšie čakanie od štvrtej rána do pol siedmej po prvý rýchlik na Zvolen som využil aj na fotenie.




Ešte bez Slnka som odfotil 381.001, ako s osobným vlakom 4680 odchádza zo Šale dňa 10.8.2014




Neskôr som odfotil aj včasný EN 477
Metropol v čele s 350.001, našťastie slnko už patrične svietilo.


Som rád, že ste si môj článok prečítali až do konca. Dúfam, že sa Vám aspoň trochu páčil a dozvedeli ste sa aj niečo málo o železnici v Paríži. A teraz už to moje tradičné "Dovidenia pri trati, priatelia"


Autor: Luko3105


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1330