Malé ohliadnutie za Oslavou prvého mája vo Valašskom Meziříčí

railtrains.sk

Dátum:  01.07.2015 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  19.09.2019 17:18

 Partia miestnych nadšencov usporiadala na Sviatok práce regionálnu výstavu nielen koľajových hnacích vozidiel. Konala sa v priestoroch „starého depa“ vo Valašskom Meziříčí - v súčasnosti lakovne DPOV.










Hoci počasie veľmi neprialo, akcia sa vydarila. Na návštevníkov čakala výstava historických aj súčasných hnacích koľajových vozidiel, spojená s prehliadkou ich stanovíšť, možnosť zvezenia sa na stanovišti „Hopa“ či na „nádražáckych“ vozíkoch, prezentácia hasičskej techniky a poobede aj vystúpenie kapiel Rockoví Lišáci a OT. Vstupné bolo dobrovoľné.



Pri vstupe vítalo návštevníkov prasiatko 702.604 (resp. 701.005), patriace Českým Dráham s čerstvo, len niekoľko dní pred výstavou domaľovanými 300 mm výstražnými pruhmi. Za ním možno vidieť pódium z vozňa Res, na ktorom sa odohrávala kultúrna časť podujatia a kúsok z „rybáku“ premeneného na bufet




Vzácna chvíľka aspoň čiastočného oslnenia skupinky vystavovaných rušňov




DKV Olomouc PJ Valašské Meziříčí na akciu poskytlo dve hnacie vozidlá. Prvým bol nie často využívaný „buchar“ (ako sa tu - na Valašsku - špecificky prezývajú rušne radu 742) 742.046 v nie príliš vystavovatelnom stave. Snahy o čiastočné zlepšenie jeho exteriéru ukončil dážď




Druhým hosťom z blízkej provozní jednotky depa bolo vynovené Najbrt - „kvatro“ 842.035




Pohľad na modernizované stanovište „kvatra“ 035




Na výstave nechýbala ani múzejná „pra-810-tka“ M152.0002. Zimu strávila práve v týchto priestoroch a 13.5.2015 bola prevezená priamo do DHV Lužná u Rakovníka, ktoré je jej novým pôsobiskom




Starostlivo udržovaná rosnička T334.0090 v unifikovanom náteri vz. 1988




Poctivo zrenovované stanovište rosničky




Návštevníci mohli nazrieť aj do jej útrob




Ďalšie vystavované prasiatko, tentokrát T212.1050 (703.050) v pôvodnom náteri




Asi najväčšou vystavovanou atrakciou pre deti i dospelých bol zaslúžene domáci Matěj 433.002. Od vyrobenia v roku 1948 až do roku 1973, kedy bol predislokovaný do Jihlavy, slúžil na Slovensku: najprv v Košiciach, Plešivci a posledných 13 rokov vo Zvolene - pravdepodobne v Lučenci na tamojších lokálkach




Matěj bol vystavovaný priamo pred svojou remízkou. Milý nápis na jej vrátach svedčí o láskavom vzťahu jeho opatrovateľov k „svojej“ mašinke




Hore-dole (až 120 otočiek...!) po koľaji von z depa pendloval nádherne zrenovovaný „Hop“, číselne T211.1754, aby previezol záujemcov o jazdu na svojom stanovišti. Najmä pri jazde s neskúseným rušňovodičom nezostal svojej prezývke nič dlžný.




Už od rána sa netrpezlivo očakával príchod posledného stroja na výstavu. Tým mal byť brnenský stroj radu 754 od vlakov 1643/3170. A ten skutočne prišiel o pol jednej. Bol ním úplne mimoriadne záložný havlíčkobrodský stroj 754.043-8. Šlo zrejme o jeho prvú návštevu v starom depe vo „ValMeze“ vôbec.



Štvorka štyridsaťtrojka vyťahuje vozy od svojho 3170 po rožnovskej koľaji, aby ich mohla odstaviť na 10. koľaj




Brnenský rušňovodič má padla a stroj si vezmú Valaši na výstavu. V pozadí stojí v šturci odstavená Cargácka dvojička 131.041+42. Je dosť možné, že toto stretnutie sa už (nikdy?) nebude opakovať...




Tu už na svojom fleku, sprístupnená verejnosti. Zaujímavosťou je, že (okrem náteru) vyzerá tento stroj veľmi podobne, ako jej o 10 čísel staršia kolegyňa zo Zvolena - „Beátka“ 754.033-9 - šípový pluh, bez „LEDiek“




Takúto mimoriadnosť treba náležite zadokumentovať zo všetkých uhlov. V pozadí vidieť „ještěrku“ - akumulátorový železničný vozík. Jazda na ňom robila radosť návštevníkom rôznych vekových kategórií




Skutočnú raritu predstavoval motorový trojkolesový vozík. Ten však dokázali „krotiť“ jedine organizátori




Drobná výstavka dobrovoľných hasičov z Poličnej a Jasenky. Neskôr sa pridala ešte Tatra 148 hasičov z Jablůnky...



Záverom by som sa chcel poďakovať organizátorom za usporiadanie akcie a popriať im mnoho zdaru pri ďalších akciách.


autor: Adam Gajdoš (742.286)


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1472