RCCSk začína (pomaly ďalej zájdeš?)

railtrains.sk

Dátum:  11.01.2016 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  09.12.2019 10:49

 Rail Cargo Carrier je medzinárodná pobočka Rail Cargo Group a zabezpečuje s medzinárodnou produkčnou sieťou vysokú kvalitu v celom reťazci logistiky a prepravy. Spája produkčné jednotky v Bulharsku, Rumunsku, Slovensku, Česku, Maďarsku a Chorvátsku. Pritom sa zameriava na kvalitatívne vysokohodnotné produkty ucelených vlakov v strednej a juhovýchodnej Európe. Cezhraničnými produkčnými výkonmi s modernými rušňovými parkmi získavajú zákazníci základnú konkurenčnú výhodu: rýchlu a spoľahlivú trakciu v celom regióne za konkurencieschopné výhodné ceny.









Toľko sa dočítate na oficiálnej stránke Rail Cargo Carrier - >>odkaz (www)<<

Ako je to ale vlastne na Slovensku?

Spoločnosť Rail Cargo Carrier – Slovakia s.r.o. veľmi známa nie je. Pozná ju len veľmi malý okruh železničných nadšencov a fanúšikov. Hlavne snáď v spojitosti s dlho očakávaným a ťažko sa rodiacim schvaľovacím procesom pre rušne OBB radu 1116, 1216 Taurus. 1116ky sú v skúšobnej prevádzke, 1216ky taktiež. Ukončenie schvaľovacieho procesu v nedohľadne. Takže je ťažko očakávať, že Slovensko zaplaví v dohľadnej dobe stádo červených býkov... To ale ani nikdy nebol náš cieľ. Jeden červený krásavec sa nám tu ale predsa len naša objavil.

Dňa 4.januára v ranných hodinách vstúpil do žst.Bratislava Petržalka ''Hercules'' 2016 001-7. A keďže s príchodom roku 2016 a po zmene GVD spúšťa naša spoločnosť Rail Cargo Carrier – Slovakia s.r.o. svoje prvé intermodálne vlaky zabezpečujúce prepravu tovaru medzi prístavom Koper a terminálom RCO v Bratislave, je práve číslo prvého herkula viac než symbolické. Nebol to riadený úmysel, vzniklo to čisto náhodou. Snáď nám to prinesie šťastie. Vlastne už aj prinieslo... Prvá preprava vlaku bola uskutočnená hneď v pondelok po príchode rušňa do žst. Bratislava ÚNS. S obavami a zovretým žalúdkom sme všetci krok za krokom pripravovali prvý odchod. Technicky aj komerčne. Obavy ako nás prijmú hlavne zamestnanci ŽSR, keďže sme noví a na nové si treba zvyknúť, sa nenaplnili. Po celý prvý deň a vlastne aj týždeň sme sa stretávali s ústretovým a hlavne profesionálnym prístupom všetkých zložiek. Či už to boli výpravcovia a výpravkyne v žst. Petržalka, ÚNS alebo na Východnom, dispečeri ORD Trnava a aj všetci ostatní.



Za to im patrí naše veľké Ďakujeme! (teraz si nežehlíme cestičku do budúcna, podliezanie sa u nás nenosí... Chceme sa naozaj len poďakovať.) Takže, prvé prepravy máme za sebou. Vedomý si skutočnosti, že sa ale stále máme čo učiť, budeme v našej snahe pokračovať. Ďalšie prepravné smery sa pripravujú. Vzhľadom k prísne nastavenej internej politike Rail Cargo Group však o tom zatiaľ pomlčím. Sme však pripravený na akúkoľvek výzvu a taktiež na akúkoľvek formu spolupráce aj s inými dopravcami. A ako to vlastne v prvý deň celé prebiehalo? Určite viac ako slová povedia fotografie. Takže, nech sa páči .......




Je 4- tý január ,''Hercules'' 2016 001 zatiaľ čaká na svoju premiérovú jazdu z Petržalky do terminálu. Obsluha rušňa sa oboznamuje s tým, čo ich čaká. Ešte počkať na vozmajstra....a môžeme ísť. 10.46 hod sa na odchodovom návestidle rozsvieti '' 40 a voľno'' a ide sa nato





Ani nie po 5 minútach zastavuje 2016 001 na prvej staničnej koľaji žst.Bratislava ÚNS. Nasleduje '' bojová '' porada v dopravnej kancelárii, predsa len jedná sa o premiéru a nič netreba zanedbať.''Najprv ideme do terminálu poprázdno len s rušňom'' znie prosba ''šéfa'' RCC Sk.




A sme tu, 2016 001 vo svojom novom pôsobisku, pohľad zaujímavý a oddnes už aj pravidelný. V terminále sú len dve koľaje určené na nakládku a zároveň aj vykládku kontajerov





Tu ešte čelné kontajnerové prekladače značky ''Hyster RS 45 '' zatiaľ len čakajú na '' rituál'' , ten začne za cca 30 min a potom už to pôjde jedna radosť





Pohľad na rušeň z druhej strany, v pozadí obslužná plocha, po ktorej sa pohybujú prekladače počas nakládky a vykládky kontajnerov z nákladných vozňov, v terminále RCO Bratislava v čase jazdy premiérového vlaku RCCSk ešte prebiehali stavebné úpravy




Rušeň zachádza na súpravu, ktorú bude pristavovať v terminále na nakládku, súprava má momentálne 23 vozňov, avšak prvý vlak bude mať len 21 vozňov, dva vozne ostávajú v terminále





Pohľad na prázdnu súpravu, ešte technické pokyny ohľadom rozdelenia súpravy na dva diely a ide sa na to, na návestidle svieti návesť ''posun dovolený'' a nič nebráni tomu, aby sa začalo ''tlačiť'' do teminálu......aby som nezabudol, na prvom tlačenom vozni bol posunovač a dorozumievanie bolo zabezpečené pomocou vysielačky





Zatláčanie druhej časti súpravy, v pozadí je vidieť návestidlo, na ktorom svieti návesť ''posun dovolený''





''Hercules'' 2016 001 v terminále RCO Bratislava, teraz sú na rade dva ''Hyster-y'' , ich '' koncert'' začne o chvíľu, pohľad to bol naozaj zaujímavý




Hyster RS 45 -31CH v plnom nasadení





Prvé dva vozne rozdelenej súpravy už sú naložené...a v bratislavskom terminále začína poletovať sneh




Presne kam to má dosadnúť, tak tam to za niekoľko sekúnd aj dosadne ....





Čelný pohľad na súpravu s naloženými dvomi kontajnermi





No a tu už pohľad o niekoľko hodín neskôr, súprava už je kompletne naložená, čaká sa len a len na ''papiere'', po technickej časti nastal čas na tú komerčnú...




Pohľad z opačnej strany na súpravu,súprava bude opäť vytiahnutá do stanice Bratislava ÚNS, kde budú vykonané technické náležitosti




Pohľad na súpravu v žst.Bratislava ÚNS, pravidelný čas odchodu vlaku je stanovený na 21:51 hod a nezadržateľne sa blíži, ''stihneme to?''





Ešte krátky pohľad z opačnej strany...... a o 21:43 hod sa súprava dáva do pohybu, 663 ton je pre ''Hercules'' 2016 001 úplná hračka ....




Je niečo po 22:20 hod, súprava je už obehnutá..... a tu sa moja dnešná '' šichta'' s RCCSk a 2016 001 končí, žst. Bratislava Východ tzv.''Sahara'' , kde nasleduje komerčná časť , bez ktorej to žiaľ zatiaľ nejde, tak veľa šťastia RCCSk



Autor textu : Michal Stanko / RCC Sk / , Bocco
Autor foto : Bocco



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1549