''Laminátky'' ZSSK v GVD 2015 / 2016

railtrains.sk

Dátum:  18.01.2016 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  10.12.2019 21:56

 „Nesmrteľné“ stroje radu 240 majú aj v novom grafikóne (2015 / 2016) dôležité úlohy vo vozbe osobných vlakov prímestskej aj diaľkovej dopravy. Ich akčný rádius stále siaha od Kútov po Banskú Bystricu. Turnusová potreba činí v súčasnosti 23 strojov, pričom celkovo ich ZSSK prevádzkuje 43 - v Bratislave je dislokovaných 21 strojov a v Nových Zámkoch 22.















Poďme sa na prevádzku týchto obľúbených rušňov pozrieť bližšie prostredníctvom turnusov oboch prevádzok (červenou farbou sú uvedené rušne v pôvodnom farebnom prevedení):


SPD Bratislava:

240.013-3, 240.030-7, 240.068-7, 240.076-0, 240.084-4, 240.089-3, 240.097-6, 240.100-8, 240.111-5, 240.115-6, 240.119-8, 240.122-2, 240.123-0, 240.127-1, 240.129-7, 240.132-1, 240.133-9, 240.134-7, 240.136-2, 240.142-0, 240.145-3.

Pri zmene grafikonu bolo z depa na hlavnej stanici presunutých päť nadbytočných „laminátiek“ do Nových Zámkov. Ide o stroje čísel 037, 054, 059, 075 a 087. Zvyšné Bratislavčanky sú do prevádzky nasadzované v šiestich turnusoch (spolu 10 strojov). Až sedem turnusových dní však obsahuje výkony cez pracovné dni, čo svedčí o stále nezastupiteľnej úlohe v silnej prímestskej doprave v okolí hlavného mesta. Zvyšné tri mašiny pendlujú cez víkendy a v sviatky po „hrbatej“, čiže na trati z Trnavy do Kútov, kde „laminátky“ stále takmer úplne ovládajú osobnú dopravu (výnimku tvorí jedine „spací“ obrat 2650 / 2651 z Trnavy do Senice, ktorý je vozený novozámockými „slonmi“ radu 671).
Netreba však zabúdať ani na nezriedkavé náhrady za „esá“, „gorily“ či „princezné“ na viacerých ramenách. Napríklad, vozba bystrických rýchlikov by sa bez nich niekedy zrútila, keď suplujú až polovicu „Es“ v turnuse (ktoré musia zaskakovať inde), alebo časté situácie s „Pull-Pullmi“, kedy z turnusovaných ôsmych strojov radu 263 nejazdí ani polovica (za vrchol možno považovať situáciu z 29.12.2015, kedy jazdili len neuveriteľné dva (!) stroje radu 263, zvyšok vlakov v turnuse ťahalo päť bratislavských „laminátiek“, resp. „retro-eso“ 363.136-3, či stav v dňoch 6. a 7.1.2016, kedy opäť jazdili len dve „princezné“ a suplovali ich štyri bratislavské a dve novozámocké „laminátky“).




Bratislavská 240.068-7 je charakteristická svojimi „fejkovými“ čelnými tabuľkami, ktoré jej však na vzhľade vôbec neubrali. Na snímke fičí s R 812 „SITNO“ pred stanicou Hliník nad Hronom, ako dennodenná náhrada za turnusové „Eso“ slnečného 3. októbra 2015. Autor: PeTTo13




„Pušpul“ á-la Slovakia: 240.145-3 dňa 2.10.2015 okrem súpravy Push-Pull na Os 4630 ťahala ešte niektorú svoju nečinnú blonski kolegyňu. Autor: Bocco




Takto zachytil Richardino vtedy ešte turnusované nasadenie radu 240 na dvoch pároch prievidzských rýchlikov z Bratislavy do Leopoldova. Opäť 240.068-7, ale ešte s pôvodnými tabuľkami a v čele párnej “REMATY“ na Vinohradoch. Autor: Richardino



TS 201

Špecialitou trojdňovej turnusovej skupiny 201 je nepochybne ranný obrat Os 4551 / 4552 (v pracovné dni) z Trnavy do Galanty a späť v 1. turnusovom dni, keďže ide o jediné osobné vlaky, vedené po tejto trati v klasickej súprave. Potom pokračuje mašina na Os 3072 do Bratislavy a podvečer sa vracia s „RExom“ 741 do Trnavy. Zvyšné dva „turnusdni“ sú venované „osobákom“ na “hrbatej“:

1. deň
Os 4551 - Trnava (4:18) - Galanta (4:44), v X
Os 4552 - Galanta (5:54) - Trnava (6:21), v X
Os 3072 - Trnava (6:40) - Bratislava-NM (7:27), v X
Rv 78904z - Bratislava-NM (7:48) - Bratislava hl.st. (7:56), v X
Rv 79807 - Bratislava hl.st. (14:00) - Bratislava-NM (14:07), v X
Sv 9610z - Bratislava-NM (15:47) - Bratislava hl.st. (15:55), v X
REx 741 - Bratislava hl.st. (16:39) - Trnava (17:17), v X

2. deň
Sv 3091 - Bratislava-NM (2:33) - Trnava (3:01), v 6, +
Os 2600 - Trnava (3:55) - Kúty (5:19)
Os 2607 - Kúty (6:59) - Trnava (8:21)
Os 2606 - Trnava (11:03) - Kúty (12:30)
Os 2613 - Kúty (13:33) - Trnava (14:58), v 6, +
Os 2615 - Kúty (14:33) - Trnava (15:58), v X
Os 2616 - Trnava (17:03) - Kúty (18:30)
Os 2621 - Kúty (19:33) - Trnava (20:58)
Sv 3094 - Trnava (22:07) - Bratislava-NM (22:38)

3. deň
Os 2604 - Trnava (9:03) - Kúty (10:30), v 6, +
Os 2611 - Kúty (11:33) - Trnava (12:58), v 6, +
Os 2612 - Trnava (15:03) - Kúty (16:30)
Os 2619 - Kúty (17:33) - Trnava (18:58)




Pekná 240.076-0 v čele podvečerného osobného vlaku 2616 z Trnavy do Kútov prechádza známym miestom pri Šaštíne-Strážach. Súpravu vlaku tvoria tradične dva „bymáky“. Autor: Kruppo362



TS 202

Jednoduchý turnus pre jeden stroj, ktorý pomáha zvládnuť osobnú dopravu po „hrbatej“ v pracovné dni. Víkenduje v domovskom depe Bratislava hlavné:

1. deň
Sv 2090z - Bratislava hl.st. (2:54) - Kúty (3:54), v 1
Os 2605 - Kúty (6:01) - Trnava (7:25), v X
Os 2604 - Trnava (9:03) - Kúty (10:30), v X
Os 2611 - Kúty (11:33) - Trnava (12:58), v X
Os 2610 - Trnava (14:03) - Kúty (15:30), v X
Os 2031z - Kúty (16:36) - Bratislava hl.st. (17:43), ide v 5



TS 203

Istou zaujímavosťou tohto dvojdňového turnusu je „spací“ obrat z Kútov do Senice v pracovné dni. Cez víkendy tu ale mašina neostáva - v piatky je zo Senice stiahnutá do Kútov (resp. Bratislavy), v pondelky nadránom je sem opäť dopravená ako Sv vlak. Ďalším zaujímavým výkonom je piatková vozba REx 1743 z Bratislavy po koridore až do Trenčína, odkiaľ sa súprava vzápätí vracia ako súpravový vlak:

1. deň
Os 2603 - Kúty (4:23) - Trnava (05:45)
Os 2602 - Trnava (6:31) - Kúty (7:54)
Os 2609 - Kúty (09:33) - Trnava (10:58)
Os 2608 - Trnava (13:03) - Kúty (14:30)
Os 2617 - Kúty (15:33) - Trnava (16:58)
Os 2618 - Trnava (19:03) - Kúty (20:30)
Os 2039 - Kúty (21:18) - Bratislava hl.st. (22:28), v 6
Os 2641 - Kúty (21:29) - Senica (21:57), v X
Sv 2690 - Senica (22:18) - Kúty (22:41), v 5
Sv 2099 - Kúty (23:00) - Bratislava hl.st. (23:42), v 5

2. deň
Sv 2691 - Kúty (4:04) - Senica (4:26), v 1
Os 2640 - Senica (5:52) - Kúty (6:23), v X
Os 2013 - Kúty (7:22) - Bratislava hl.st. (8:30), v X
Sv 9605 - Bratislava hl.st. (9:27) - Bratislava-NM (9:35), v X
Rv 79806 - Bratislava-NM (10:24) - Bratislava hl.st. (10:32), v 1 - 4
Sv 9602 - Bratislava-NM (10:24) - Bratislava hl.st. (10:32), v 5
Rv 79809 - Bratislava hl.st. (15:18) - Bratislava-NM (15:25), v 5
Sv 9614 - Bratislava-NM (16:48) - Bratislava hl.st. (16:55), v 5
R 1743 - Bratislava hl.st. (17:17) - Trenčín (19:18), v 5
Sv 11090 - Trenčín (20:18) - Bratislava hl.st. (21:51), v 5
Rv 79811 - Bratislava hl.st. (20:22) - Bratislava-NM (20:30), v 6, 7
Sv 9629 - Bratislava hl.st. (20:22) - Bratislava-NM (20:30), v 1 - 4
Sv 9616 - Bratislava-NM (21:22) - Bratislava hl.st. (21:30), v 1 - 4
Os 2036 - Bratislava hl.st. (22:16) - Kúty (23:20), v X
Sv 9618 - Bratislava-NM (22:47) - Bratislava hl.st. (22:55), v 6, 7
Os 2038 - Bratislava hl.st. (23:16) - Kúty (0:26), v 6 / 7 a 7 / 1




240.129-7 prechádzala siedmeho mája 2015 predmestím Trnavy v čele poobedného Os 2617. Autor: Kruppo362



TS 204

Zaujímavým výkonom v TS 204 sa môže zdať „spací“ obrat 4659 / 4696 / 4670 v pracovné dni z Bratislavy do Šale, odtiaľ súpravovo do Galanty a ráno do Bratislavy. Ani tu mašiny nečakajú cez víkendy, piatkový návrat do Bratislavy a pondelňajší návrat do Galanty sa dejú tradične cez „súpraváky“:

1.deň
Os 3070 - Trnava (5:40) - Bratislava-NM (6:27), v X
Rv 79804z - Bratislava-NM (7:48) - Bratislava hl.st. (7:56), v X
Sv 9607 - Bratislava hl.st. (9:32) - Bratislava-NM (9:40), v X
Os 2072z - Bratislava-NM (11:48) - Kúty (13:20), v X
Os 2613 - Kúty (13:33) - Trnava (14:58), v X
Os 2614 - Trnava (16:03) - Kúty (17:30), v X
Os 2037z - Kúty (19:38) - Bratislava hl.st. (20:43), v X
Os 4659 - Bratislava hl.st. (22:07) - Šaľa (23:07), v X
Sv 4696 - Šaľa (23:18) - Galanta (23:26), v 1 - 4
Sv 4696 - Šaľa (23:18) - Bratislava-NM (0:03), v 5 / 6

2.deň
Rv 79800 - Bratislava-NM (0:19) - Bratislava hl.st. (0:27), v 6
Sv 9643 - Bratislava hl.st. (0:10) - Bratislava-NM (0:17), v 1
Sv 4691 - Bratislava-NM (1:37) - Galanta (2:13), v 1
Os 4670 - Galanta (5:29) - Bratislava-NM (6:17), v X
Rv 79804z - Bratislava-NM (7:48) - Bratislava hl.st .(7:56), v X
Rv 79805 - Bratislava hl.st. (12:00) - Bratislava-NM (12:07), v X
REx 860 - Bratislava-NM (13:19) - Kúty (14:27), v X
Os 2029 - Kúty (15:38) - Leopoldov (18:04), v X
Os 3030 - Leopoldov (18:56) - Bratislava hl.st. (19:59), v X
Os 3057 - Bratislava hl.st. (22:00) - Trnava (22:48), v X




„Oprýskaná“ 240.133-9 vedie svoj Os 3016 neďaleko Brestovian dňa 26.8.2015. Autor: Kruppo362



TS 205

Perličkou tohto turnusu je určite ranný obrat 4601 / 4640 / 878, ako inak - iba v pracovné dni, keďže sú to jediné vlaky, na ktorých turnusovo zachádzajú bratislavské stroje radu 240 do Nových Zámkov:

1.deň
Os 4601 - Bratislava hl.st. (4:44) - Nové Zámky (6:14), v X
Os 4640 - Nové Zámky (6:56) - Galanta (7:36), v X
REx 878 - Galanta (7:47) - Bratislava hl.st. (8:29), v X
Sv 9605z - Bratislava hl.st. (9:27) - Bratislava-NM (9:35), v X
Os 2027 - Bratislava-NM (11:48) - Kúty (13:20), v X
Os 2027 - Kúty (14:38) - Leopoldov (17:04), v X
Os 3028 - Leopoldov (17:56) - Kúty (20:20), v X
Os 2039 - Kúty (21:18) - Bratislava hl.st. (22:28), v X




240.119-8 je pre zmenu charakteristická tým, že nemá ani jednu tabuľku. Z boku má jedine medzinárodné označenie, na čelá dostala príšerne malé a nevýrazné nálepky s číslom. Na snímke z 2.10.2015 sa predstavuje s Os 3024 neďaleko Šenkvíc. Autor: Kruppo362



TS 206

„Laminátka“ z turnusu TS 206 má pomerne nenáročné výkony, ktorých gro spočíva vo vozbe vlakov REx 732 / 743 (v pracovné dni) z Trenčína do Bratislavy a späť a tiež jeden pár Sv vlakov medzi bratislavskou hlavnou stanicou a Račou. Službu začína v pondelok o polnoci na Sv vlaku do Bratislavy Nového Mesta a odtiaľ so „súpravákom“ do Trenčína. Keďže REx 743 v piatky nechodí, pracovný týždeň sa jej končí už v piatok doobeda po Sv vlaku z Rače:

1.deň
Sv 9643 - Bratislava hl.st. (0:10) - Bratislava-NM (0:17), v 1
Sv 11093z - Bratislava-NM (1:19) - Trenčín (0:17), v 1
REx 732 - Trenčín (4:47) - Bratislava hl.st. (6:33), v X
Sv 9661 - Bratislava hl.st. (7:24) - Bratislava-NM (7:33), v X
Sv 9660 - Bratislava-NM (10:56) - Bratislava hl.st. (11:05), v X
REx 743 - Bratislava hl.st. (17:39) - Trenčín (19:18), v 1 - 4





SPD Nové Zámky:

240.005-9, 240.022-4, 240.028-1, 240.036-4, 240.037-2, 240.043-0, 240.046-3, 240.051-3, 240.054-7, 240.059-6, 240.072-9, 240.073-7, 240.075-2, 240.078-6, 240.080-2, 240.081-0, 240.087-7, 240.092-7, 240.098-4, 240.103-2, 240.114-9, 240.121-4.

Aj v Nových Zámkoch sú „žopkárske laminátky“ vedené v šiestich turnusoch, ale je v nich až 13 mašín. Rovnako aj tu majú „laminátky“ dôležitú úlohu v silnej osobnej doprave počas pracovného týždňa, cez víkendy jazdí iba sedem strojov. Samozrejme, aj tu sa „lamky“ z času na čas objavujú ako náhrady za moderné vozidlá tohto SPD - za „elefanty“ a najmä „pušpule“. Zaujímavé je tiež pomerne bežné chvíľkové zamieňanie mašín medzi depami v Zámkoch a Bratislave. Napríklad, pri križovaní na trati 150 tak možno zastihnúť bratislavskú „laminátku“ na osobnom vlaku a naopak novozámockú na rýchliku.




240.046-3 opúšťa 7.7.2014 s Os 4634 stanicu Palárikovo. Autor: Reluk




Jeden z príkladov nasadenia Novozámčanky na bystrických rýchlikoch. Minulý grafik
on boli posilové vlaky R 1530 a R 1532 ešte jedinými rýchlikmi, ktoré vychádzali priamo z Banskej Bystrice. Práve na R1530 „ŽITAVA“ bola slnečného 8.3.2015 mimoriadne nasadená „retro-lamina“ 240.022-4, ktorá ma vyhnala pomerne ďaleko od domova - až k Hronseku. Súpravu je snáď lepšie nekomentovať...



TS 224

Primárnou úlohou troch rušňov v turnuse je vozba troch párov REx na trati Nové Zámky -Bratislava, s výnimkou jedného vlaku výhradne v pracovné dni. Zaujímavejšie sú však zrejme ostatné vlaky v turnuse - pár Sv vlakov z Bratislavy hlavnej stanice do Rače v pracovné dni, „spacie“ Komárno v noci na pracovný deň, víkendový záves na Os 4605 domov do Zámkov a predovšetkým vozba nedeľného posilového R 1532, na ktorý (a od ktorého) sa „laminátka“ dostáva v čele Sv vlakov:

1.deň
Os 4800 - Komárno (4:42) - Nové Zámky (5:08), v X
REx 874 - Nové Zámky (5:54) - Bratislava hl.st. (7:06), v X
Sv 9663 - Bratislava hl.st. (7:50) - Bratislava-NM (7:59), v X
Sv 9662 - Bratislava-NM (14:23) - Bratislava hl.st. (14:31), v X
REx 871 - Bratislava hl.st. (15:01) - Nové Zámky (16:05), v X

2.deň
REx 872 - Nové Zámky (5:18) - Bratislava hl.st. (6:30)
Os 4605z - Bratislava hl.st. (7:07) - Nové Zámky (8:36), v 6, +
Sv 5793 - Nové Zámky (10:10) - Zvolen os.st. (12:27), v +
Sv 7396 - Zvolen os.st. (14:20) - Banská Bystrica (14:47), v +
R 1532 - Banská Bystrica (17:11) - Bratislava hl.st. (21:01), v +
REx 879 - Bratislava hl.st. (18:31) - Nové Zámky (19:40) , v X
Sv 9619 - Bratislava hl.st. (21:23) - Bratislava-NM (21:23), v +

3.deň
Sv 4691 - Bratislava-NM (1:37) - Nové Zámky (3:05), v 1
REx 876 - Nové Zámky (6:18) - Bratislava hl.st. (7:30), v X
REx 875 - Bratislava hl.st. (16:31) - Nové Zámky (17:40), v X
Os 4827 - Nové Zámky (20:52) - Komárno (21:22), v 1 - 4, 7



TS 225

„Laminátka“ v tomto turnuse má pomerne nenáročné pracovné povinnosti. Jej úlohou je vozba REx 850 / 851 Levice - Bratislava / Bratislava - Šurany v pracovné dni. Do Levíc, resp. zo Šurian sa dostáva klasicky - súpravovými vlakmi:

1.deň
Sv 5791 - Nové Zámky (3:14) - Levice (4:22), v X
REx 850 - Levice (5:23) - Bratislava hl.st. (7:16), v X
REx 851 - Bratislava hl.st. (14:31) - Šurany (15:46), v X
Sv 5090 - Šurany (16:36) - Nové Zámky (16:49), v X



TS 226

Táto trojdňová turnusová skupina prakticky kopíruje minuloročnú TS 225. Výkony na levickej „štreke“ ostali prakticky bez zmeny, až na obmedzenie jazdy vlakov 5735 / 5738 pod taktovkou tohto turnusu len na pracovné dni. Naopak pribudli dva páry osobných vlakov na trati do Štúrova, kde po novom nocujú až dve „laminátky“ tohto obehu, tretia nocuje v Novej Bani. Ostalo tu aj trochu zvláštne ponechanie rušňa so súpravou v noci z piatka na sobotu a zo soboty na nedeľu, pričom nový deň vtedy začína ako Sv vlak do Levíc (v pracovné dni ide ako osobný vlak):

1.deň
Os 5770 - Nová Baňa (4:20) - Levice (5:03), v X
Sv 5790 - Nová Baňa (5:08) - Levice (5:38), v 6, +
Os 5724 - Levice (5:45) - Nové Zámky (7:05)
Os 5725 - Nové Zámky (7:32) - Levice (8:45), v X
Os 5730 - Levice (11:50) - Nové Zámky (13:07), v X
Os 5735 - Nové Zámky (14:50) - Levice (16:10), v X
Os 5738 - Levice (17:34) - Štúrovo (19:53), v X
Os 4917 - Nové Zámky (19:15) - Štúrovo (19:53), v 6, +

2.deň
Os 4900 - Štúrovo (4:35) - Nové Zámky (5:15), v X
Os 4608 - Nové Zámky (5:30) - Bratislava hl.st. (6:59), v X
Os 4635 - Bratislava hl.st. (21:07) - Štúrovo (23:29), v X

3.deň
Os 4902 - Štúrovo (5:27) - Nové Zámky (6:05)
Os 4903 - Nové Zámky (6:26) - Štúrovo (7:04), v X
Os 4908 - Štúrovo (8:07) - Nové Zámky (8:45), v X
Os 5731 - Nové Zámky (12:50) - Levice (14:10), v X
Os 5734 - Levice (14:48) - Nové Zámky (16:10), v X
Os 5739 - Nové Zámky (16:50) - Nová Baňa (19:08), v 1 - 6
Os 5783( / 5739) - Nové Zámky (16:50) - Nová Baňa (19:15 [19:08]), v 7




240.043-0 odchádza s Os 5738 z Podhájskej dňa 16.5.2015. Areál v pozadí je známe termálne kúpalisko. Autor: Luko3105


TS 227

Najväčší - päťdňový - „laminátkový“ turnus ostal pri zmene GVD takmer bez zmeny. Tou jedinou je zaturnusovanie jedného páru osobných vlakov Banská Bystrica - Zvolen a späť počas dlhej pauzy v Banskej Bystrici v treťom turnusovom dni. Ten však bude jazdiť iba v pracovné dni a len počas letných prázdnin roku 2016:

1.deň
Os 5720 - Levice (3:38) - Nové Zámky (4:42)
Os 5723 - Nové Zámky (5:55) - Levice (7:12), v X
Os 5731z - Nové Zámky (12:50) - Levice (14:10), v 6, +
Os 5702 - Levice (15:49) - Nové Zámky (17:07), v 6, +
Os 5741 - Nové Zámky (18:53) - Levice (20:33), v 6
Os 5785 - Nové Zámky (18:53) - Levice (20:44), v 7

2.deň
Os 5751 - Levice (4:17) - Zvolen os.st. (5:45), v X
Os 7304 - Zvolen os.st. (5:57) - Banská Bystrica (6:29), v X
Os 7307 - Banská Bystrica (6:48) - Zvolen os.st. (7:18), v X
Os 5702 - Zvolen os.st. (13:54) - Nové Zámky (17:07), v X
Os 5741 - Nové Zámky (18:53) - Levice (20:33), v X

3.deň
Os 5753 - Levice (5:09) - Zvolen os.st. (6:41)
Os 7308 - Zvolen os.st. (7:00) - Banská Bystrica (7:29), v X
Os 7312 - Zvolen os.st. (8:01) - Banská Bystrica (8:31), v 6, +
Os 7311 - Banská Bystrica (7:49) - Zvolen os.st. (8:21), v X od 1.VII do 2.IX
Os 7322 - Zvolen os.st. (13:10) - Banská Bystrica (13:40), v X od 1.VII do 2.IX
Os 7327 - Banská Bystrica (14:18) - Zvolen os.st. (14:50)
Os 5764 - Zvolen os.st. (15:18) - Levice (16:51)
Os 5740 - Levice (18:28) - Nové Zámky (19:48)

4.deň
Os 5701 - Nové Zámky (4:55) - Levice (6:07), v 6, +
Os 5701 - Nové Zámky (4:55) - Zvolen os.st. (8:09), v X
Os 5700 - Zvolen os.st. (12:12) - Nové Zámky (15:07), v X
Os 5705 - Nové Zámky (15:46) - Zvolen os.st. (18:42), v X
Os 5705 - Levice (17:10) - Zvolen os.st. (18:42), v 6, +

5.deň
Os 5750 - Zvolen os.st. (4:43) - Levice (6:38)
Os 5726 - Levice (7:50) - Nové Zámky (9:07)
Os 5731 - Nové Zámky (12:50) - Levice (14:10), v 6, +
Os 5703 - Levice (15:10) - Zvolen os.st. (16:42), v 6, +
Os 5703 - Nové Zámky (14:03) - Zvolen (16:42), v X
Os 5766 - Zvolen os.st. (19:15) - Levice (20:52)




Tentokrát opačná výmena - Bratislavčanka 240.089-3 na Os 7321 z Banskej Bystrice do Zvolena, resp. pod číslom 5764 až do Levíc. 4.11.2015, Zvolen mesto




Jeden z prvých výletov 240.028-1 s novým lakom do Banskej Bystrice som zachytil takto pred Sliačom - Os 7336, 21.6.2015



TS 228

V tejto jednodňovej turnusovej skupine točí „laminátka“ štyri páry ranných „obracákov“ z Nových Zámkov do Komárna, ale iba v pracovné dni:

1.deň
Os 4805 - Nové Zámky (6:52) - Komárno (7:22), v X
Os 4806z - Komárno (7:37) - Nové Zámky (8:03), v X
Os 4809 - Nové Zámky (8:52) - Komárno (9:22), v X
Os 4810 - Komárno (10:42) - Nové Zámky (11:08), v X
Os 4813 - Nové Zámky (12:52) - Komárno (13:22), v X
Os 4814 - Komárno (13:42) - Nové Zámky (14:08), v X
Os 4817 - Nové Zámky (14:52) - Komárno (15:22), v X
Os 4818 - Komárno (15:42) - Nové Zámky (16:08), v X



TS 229

Ďalším jednodňovým turnusom pre komárňanské „obracáky“ je skupina TS 229, ktorá však obsahuje iba dva ranné páry vlakov v pracovné dni a má maličký priemerný denný prebeh - iba 76 km. Snáď najzaujímavejším výkonom „laminátiek“ ZSSK z Nových Zámkov však je jeden obrat tohto turnusu - Os 4805 / 4806, na ktorý sú turnusované stroje z TS 228 aj 229. Inými slovami, na tomto obrate možno vidieť nefalšovaný „laminátkový“ pantograf, pozostávajúci z troch osobných vozňov a laminátky na každom konci súpravy (!). Toto je zapríčinené krátkou medzerou medzi vlakmi v Komárne (iba 15 min), v ktorej by zrejme obeh súpravy nebol možný. Pri ostatných obratoch klasických súprav v Komárne je medzera aspoň 20 minút:

1.deň
Os 4801 - Nové Zámky (4:52) - Komárno (5:22), v X
Os 4810 - Komárno (5:42) - Nové Zámky (6:08), v X
Os 4805z - Nové Zámky (6:52) - Komárno (7:22), v X
Os 4806 - Komárno (7:37) - Nové Zámky (8:03), v X




Fotiek z trate 135 je na internete vyvesených ako šafránu. O to viac každá zaujme. Vyumývaná 240.114-9 odchádza s ranným Os 4806 z Hurbanova dňa 7.7.2014. Autor: Luko3105


Záverom by som sa chcel poďakovať zamestnancom Škody Plzeň, ktorí dokázali skonštruovať tieto legendárne stroje, bez ktorých by dnes stále nebola možná prevádzka pod striedavou pavučinou; rušňovodičom, ktorí sú stále ochotní ničiť si chrbtice na našich rozbitých tratiach, aby odviezli cestujúcich či tovar do cieľa; opravárom, ktorým sa stále darí tieto stroje udržiavať v prevádzke; kolegom z Railtrainsu za poskytnuté snímky a tiež všetkým čitateľom, že si na tento článok našli čas  .

Úctu si ale zaslúžia najmä tieto laminátové mohykány, ktoré poctivo a spoľahlivo slúžia na našich koľajach už takmer 50 rokov...

Vivat laminát!

Text a neoznačené foto: Adam Gajdoš (742.286)
Autori fotografií : PeTTo13, Kruppo362, Richardino, Luko3105, Bocco, Reluk




Pozn.: Autor nenesie zodpovednosť za dodržanie turnusov a jazdných časov! Novozámocké turnusy 225, 226 a 227; nedeľný R 1532 a tiež špeciálne „retro-laminátku“ 240.022-4 sledujú kolegovia z webu: sledovacka-hkv.webnode.sk.


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1551