Sobota s poľskými strojmi ...

railtrains.sk

Dátum:  16.01.2010 21:25   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  11.05.2021 15:30

 Túto sobotu som sa rozhodol vybrať sa na výlet do okolia Skalitého. Keďže poľské stroje ma celkom zaujímali povedal som si, že by nebolo zlé mať niektoré z nich vo svojej zbierke. V okolí Čadce bola ešte o desiatej hodine hmla, preto som nevedel, čo ma čaká ... ako to dopadlo? To sa dozviete v mojej premiérovej reportáži ...










Už veľa ľudí mi spomínalo, že pokiaľ je v okolí Čadce či Kysuckého Nového Mesta spomínaná nepríjemná hmla, na Skalitom či v okolí Zwardoňa môže byť všetko inak !




Poľský panťák ED72.012 odchádza ako osobný vlak 4106 zo stanice Kysucké Nové Mesto ...



... o pár minút neskôr vchádza okolo slovenského dvojkríža do stanice Čadca.


Po príchode do stanice Skalité už začalo slnko vykukovať spoza bieleho oparu. Na čadčianskom zhlaví stanice čakala na odchod ET41.121.


Na opačnej strane stanice čakali na odchod dvojičky ET41.105, ET41.188 a ET41.041. Veľmi milý a ochotný strojmajster nám oznámil, že vlaky čakajú na dokumentáciu. Po krátkej chvíli bola dokumentácia odovzdaná vlakovej čate a vlaky sa vydali smer Zwardoň a Poľsko ...












ET41.188 o pár minút míňa predzvesť stanice Zwardoň a prechádza cez zastávku Skalité Serafínov ...


O 10 minút neskôr prechádza úsek Skalité Kudlov – Skalité Serafínov ET41.041.


Poľský panťák ED72.013 ako R335 „Skalnica“ prichádza do stanice Skalité. V pozadí vidieť takisto čmeliak 770.059 ktorý je v stanici Skalité využívaný na posun ...



Panťákom sa vraciam do stanice Čadca. Tu vznikajú moje posledné „polonizované“ zábery tohto dňa.





Dúfam, že sa Vám moja premiérová reportáž páčila. S novým fotoaparátom sa stále len zoznamuje a naberám cenné skúsenosti. Túto reportáž takisto môžete brať ako takú malú pozvánku na pripravovaný článok, ktorý bude hovoriť o histórií a súčasnosti trate Čadca – Skalité – Zwardoň.

Autor textu a foto: Adam
Sprac.

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=156