17. ročník CZECH RAILDAYS 2016 v Ostravě

railtrains.sk

Dátum:  17.06.2016 0:00   |   Rubrika:  Zaujímavosti   |   Vytlačené:  22.09.2019 6:09

 Od 14. (utorok) do 16. júna (štvrtok) sa v Ostravě koná už 17. ročník medzinárodného veľtrhu železničnej techniky, služieb a výrobkov pre koľajovú dopravu (či už železničnú, ale aj mestskú). Ako každý rok sa to konalo na v Ostravě pri žel. stanici hlavní nádraží, vchod do areálu bol z ulice Mariánskohorská, čo je asi kilometer zo stanice - aj keď sa podujatie koná v jej komerčnom obvode.









Medzi viac zaujímavé patril objekty patril napríklad nový Vectron od SIEMENSu pre ČD Cargo s označením 383.001, potom aj bývalý belgický rušeň Class12 terajšej rady EffiLINER 3000 s označením 365.001, prípadne aj škodovácky rušeň pôvodom z východného Nemecka 180.011 TSS. Avšak nikto neobišiel ani najnovšie zrekonštruovaný motorový historický vozeň M 260.001 "Stříbrný šíp". Samozrejme nechýbali ani novinky v oblasti osobných a nákladných vozňov. Zahanbiť sa nedala ani stavebná, či "traťovácka" technika. Vo vnútri v hale boli k videniu aj moderné sedačky v osobných vozňoch, alebo aj najnovší zberač s karbónovým "ramenom" pre 380 kilometrovú rýchlosť za hodinu.

Oficiálny začiatok bol naplánovaný na utorok o 9:30 pre verejnosť (pre VIP hostí o 9:15).




Hneď pri vstupe do areálu boli návštevníci vítaný peknými hosteskami a mažoretkami, ktoré sa potom prechádzali po areáli. (foto: kaoz)



Ako prvý exponát bol historický motorový vozeň M260.001 "Stříbrný šíp", ktorý zrekonštruoval kmeňový opravca Skupiny ČD - DPOV v Nymburku pre VUZ (Výzkumný ústav železniční, a.s.).



Pohľad na celý motorový vozeň v jeho plnej kráse (foto: Luko3105)





Aerodynamicky tvarované čelo motorového vozu M 260.001, který byl jedním z největších magnetů letošního CZRD Ostrava 2016. (foto: lajos)





O 13-tej hodine bola významná udalosť: Slávnostný krst „Stříbrného šípu“ za prítomností priaznivcov železníc, ale samozrejme aj ľudí, čo stáli pri jeho znovuoživení a jeho majiteľa, ktorým sa stal VUZ, takto "dcéra" ČD, a. s.. Na fotke: technický a obchodný riaditeľ DPOV Ing. Roman Kott, generálny riaditeľ VUZ Ing. Antonín Blažek a člen predstavenstva ČD Ing. Michal Štěpán. (foto: kaoz)





Po krste nasledovala prehliadka motorového vozňa a samozrejme aj pamätné fotenie s hosteskami pred motorovým vozňom (foto: kaoz)





Oddíl pro cestující s přepážkou, oddělující původní kuřáckou a nekuřáckou část ve voze M 262.001. (foto: lajos)





Interiér pohľadom iného objektívu. (foto: volod)





Přední stanoviště precizně zrestaurovaného "Stříbrného šípu" M 260.001. (foto: lajos)





Detailnejší pohľad na stanovište. (foto: volod)



Presúvame sa o pár metrov ďalej. Už z ďaleko bolo vidno, že sa tam niečo koná. Jedná sa totiž o krst belgického rušňa 365.001, ktoré zrekonštruovalo CZ LOKO v ČMŽO Přerov.



Pri rušni je veľa ľudí, ktorý sa zúčastnili krstu spomínaného rušňa. (foto: Luko3105)





Vzácná chvíle klidu okolo obletované "belgičanky", aneb lokomotivy 365.001 z produkce ČMŽO Přerov a celé skupiny CZ LOKO. (foto: lajos)





Detail na podvozkovú časť HDV 365.001-1, celým UIC-ORE: CZ-CZL 91 54 7 365 001 – 7 (ex Class 12) HDV pôvodom z Belgicka, prešlo kompletnou rekonštrukciou v CZ Loko. (foto: kaoz)





Stanovište "belgičanky" odfotené zľava... (foto: Luko3105)





... a aj zprava. (foto: volod)








Medzi nákladnými vozňami bol aj nový kontajnerový vozeň EP Cargo. (foto: Luko3105)





Prototyp nákladného vozňa Faccns pre OOS Ostrava. (foto: volod)





Nákladný vozeň Tadns Ermewa, strojárne Legios pre závod Lovochemie. (foto: volod)



InterPanter bolo ďalším lákadlom pre návštevníkov aj napriek tomu, že už je nejaký čas v prevádzke. Na výstavisko sa dostala el. jednotka s číslom 660.108



Samostatná (nasvietená) fotka elektrickej jednotky. (foto: Luko3105)





Skupina České dráhy se předvedla elektrickou jednotkou 660.108 ČD a pak prvním Vectronem nákladního dopravce ČD Cargo, takto lokomotivou 383.001 ČDC. (foto: lajos)





Interiér elektrickej jednotky "InterPanter". (foto: Luko3105)





Dopravce TSS Cargo předvedl elektrickou lokomotivu 180.011 TSSC ve firemním barevném řešení, dodanou původně k východoněmecké správě DR. (foto: lajos)





A pohľad na samostatný rušeň. (foto: volod)



O jedenástej sa konal krst prvého ČD Cargo Vectrona s číslom 383.001. Priblížime Vám to nasledujúcimi obrázkami.



Po úvodnom slove moderátora slávnostného krstu, ktorým bol dr. Václav Žmolík, sa pri mikrofóne vystriedali predseda predstavenstva ČD Cargo Ivan Bednárik a za spoločnosť Siemens Roman Kokšal, riaditeľ divízie Mobility, ktorý práve hovorí.
(foto: kaoz)




"Krstným otcom" Vectrona ČD Cargo sa stal známy futbalista a majster Európy z roku 1976 Antonín Panenka……. (foto: volod)



… ktorý po krste bol ešte vyspovedaný.(foto: kaoz)




Pri fotení Vectrona ČD Cargo s búrkovými oblakmi som si pozval na pomoc aj hostesky ČD Cargo, ktoré mi ochotne zapózovali a neskôr pózovali aj ďalším fotografom. (foto: kaoz)





Brněnská specialita - "ŠALINA PUB", aneb pivní tramvaj v podobě modernizované kloubové tramvaje K2. (foto: lajos)





Elektrobus Solaris se představil v obvyklé části výstaviště, vyhrazené vozidlům pro městskou dopravu. (foto: lajos)





Ďalší elektrobus od firmy EKOVA. (foto: Luko3105)





Motor Cat C32 ACERT Stage IIIB. Vznetový motor s priamym vstrekovaním paliva, určený pre lokomotívy, s menovitými otáčkami: 1800rpm, v konfigurácii V12, 4 taktný (foto: kaoz)





V areálu sa objavila aj malá železnička určená pre vozenie mladších návštevníkov. (foto: Luko3105)





K tradicím ostravské výstavy patří i provoz Síčovy dětské železnice, kde se předvedl i tento krásný model lokomotivy T 211.0124. (foto: lajos)





Obratné posunovacie vozítko určené zrejme do dielní na ľahký posun. (foto: volod)





Na ľavo vidno aj obsluhu počas nakoľajovania sa na koľaj. (foto: Luko3105)





Pečlivě opravený trolejbus Dopravního podniku města Ostravy Škoda 8Tr, který povstal z naprostého vraku. (foto: volod)






Elektrický vozeň metra 81-71, ktoré pôsobilo v Prahe, no v dnešnej dobe je prerobené ako minibar. (foto: Luko3105)





Interiér spomínaného metra, na poslednom stole vidno aj občerstvenie. (foto: Luko3105)





Modernizovaná motorová lokomotiva 723.701 pro Třinecké železárny z produkce CZ LOKO. (foto: lajos)





Taktiež rušeň 723.701, len z druhej strany. (foto: Luko3105)





Nejmohutnější exponát výstavy - kompletně zmodernizovaný "čmelák" 774.714 od firmy CZ LOKO. (foto: lajos)





Své místo má v Ostravě i železniční nostalgie a vozidla po nedávné renovaci. Mezi takové patří i prototyp T 478.1002 z depa Veselí nad Moravou. (foto: lajos)








Vystavované vozne, najviac pravdepodobne je prvý (CZ LOKO) salónny vozeň a druhý (KDS) je reštauračný vozeň. (foto: Luko3105)





Pracovný vozík firmy ZEPHIR typového označenia LOK 7110. (foto: Luko3105)





V areáli bol aj merací vozeň správcu žel. siete v ČR, a to SŽDC. (foto: Luko3105)





O elektrický zdroj sa okrem elektrických stojanov postaral aj dieselový rušeň 754.040, ktorý zabezpečoval elektrinu hlavne elektrickej jednotke InterPanter. (foto: Luko3105)





Rušeň 714.811 mal na starosť upozorniť návštevníkov, že jazdiť sa dá aj na CNG, čo je v podstate zemný plyn. Jedná sa už o tradíciu na CZRD, keďže sa na veľtrhu objavuje už niekoľko rokov. (foto: volod)








Zložky záchrannej služby prišli na "trh" s novým spôsobom prevodu medzi železničnými a normálnymi podvozkami. Vyzerá to veľmi zaujímavo. (foto: Luko3105)



Samozrejme výstava neprebiehala len vo vonkajších priestoroch, ale aj vo vnútri v hale. Vyzeralo to tam zaujímavo, no my Vám predstavíme len niektorých vystavovateľov.



Tímto nádherným modelem lokomotivy 749.039, která je dnes majetkem firmy AŽD, se ve svém stánku prezentovala právě tato firma. (foto: lajos)





Z druhej strany odfotený kovový model rušňa 749.039 AŽD. (foto: volod)





Ve stánku firmy Kovoobrábění Jaroslav Vraštil se objevil další nový model, tentokrát kdysi olomoucké krasavice T 478.1183. (foto: lajos)





Celkový pohľad na modely rušňov. (foto: volod)





Polopantograf, alebo ak chcete zberač elektrického rušňa od výrobcu STEMMAN-TECHNIK. Firma STEMMAN-TECHNIK je výrobcom vlakovej techniky a systému, má sídlo v Nemecku – v meste Schüttorf. (foto: kaoz)





Ďalším vystavovateľom železničnej techniky je firma Faiveley TRANSPORT (Francúzsko). Táto firma tu predstavila prototyp polopantografu – zberača pre rýchlosť 380km/h (VRT) a jeho zaujímavosťou je jeho karbónová časť ramena zberača. (foto: kaoz)





Firma BorCad cz,s.r.o je výrobcom zdravotnej a železničnej techniky. Firma pochádza z „domácej“ Českej Republiky a prezentovala tu rôzne typy vozňových sedadiel. Sedadlá tejto firmy môžete nájsť u súkromného dopravcu Leo Express. (foto: kaoz)





Pohľad na špeciálne sedadlá dodávané do Kanady, pre Kanadské železnice, ich hlavnými vlastnosťami sú hlavne pohodlnosť, možnosť polohovania, vyhrievania a čo je najviac zaujímavé, dajú sa podľa potreby otočiť na smer jazdy vlaku. Sedadlá v nasadení vo výhliadkovom vozni je možné zhliadnuť na obraze nad modelom. (foto: kaoz)





Snímek z expozice firmy STARMON Choceň, která se věnuje vývoji a výrobě zabezpečovacího zařízení. (foto: lajos)



Sme radi, že sme Vám mohli priniesť pohľad na tento železničný veľtrh s názvom CZECH RAILDAYS 2016.

text: lajos, kaoz, Luko3105
foto: lajos, kaoz, Luko3105, volod


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1609