RENDEZ 2016 (prvá časť - sobota)

railtrains.sk

Dátum:  27.06.2016 0:10   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  16.09.2019 14:32

 Dňa 18.06.2016 nastal deň "D", na ktorý sa tešil nejeden železničný fanúšik zo Slovenska i Čiech. Áno, cez víkend 18. a 19. júna sa v Bratislave (staré depo Bratislava Východ) konal celoslovenský zraz historických koľajových vozidiel s názvom RENDEZ. Okrem historických koľajových vozidiel zo Slovenska nechýbali ani návštevy z Českej republiky, Maďarska a Rakúska. V oba dni bolo vypravených viacero mimoriadnych historických parných vlakov v okolí Bratislavy.






A čo sa dialo v sobotu ? To si priblížime v tejto časti článku.



Mimoriadny osobný vlak 31320 z Nitry s odchodom o desiatej hodine v čele s rušňom 751.131 PPS zachytený pred Alekšincami pri rybníku (foto: milanko)


Z druhej strany Bratislavy bol vypravený parný vlak (OSOs 31321) v trase z Malaciek do areálu RENDEZu v starom depe Bratislava Východ. Do čela sa postavil popradský parný rušeň 477.013 "Papagáj" a olomoucká 464.202 "Rosnička".



Parný vlak sa blíži k zastávke Devínske jazero (foto: Richson)




Do čela požiarneho vlaku sa postavil najnovší prírastok ZSSK depa Bratislava hlavné a to rušeň 361.124 (foto: Richson)


Kým som ja (Richson) fotil parný vlak z Malaciek, PeTTo13 sa rozhodol, že si odfotí druhý parný vlak z Bratislavy - Petržalky v čele s brnenskou návštevou - parným rušňom 213.901, ktorému na postrku vypomáhal rušeň T444.1082.



Parný vlak v čele s 213.901 v žst. Bratislava ústredná nákladná stanica (foto: PeTTo13)




V čele požiarneho vlaku sa predstavil zvolenský "okuliarnik" 753.109 (foto: PeTTo13)


V areáli RENDEZu bolo taktiež rušno - a to doslova. Okrem veľkého počtu návštevníkov bolo v depe mnoho vzácnych exponátov. Čo sa dialo v areáli, zdokumentoval Lukáš:



Česká "malá laminátka" S489.0001 ČDC s rušňom 363.089 ZSCS pred naleštenou "Rosničkou" T334.0001 vítali návštevníkov už z ďaleka (foto: Luko3105)




Na druhej strane sa ukrýval rušeň 240.042 ZSCS čerstvo po EH vedľa spomínanej "Rosni" T334.0001 (foto: Luko3105)




Exponát z Rakúska, rušeň 2050.04, bol umiestnený v popredí zvyšných rušňov, ktoré sa v areáli nachádzali (foto: Luko3105)




Odfotiť si niečo samostatne (bez ľudí) bolo umenie, ale aj keď fotili, tak to malo tú správnu atmosféru, ktorá pri takýchto akciách nemôže chýbať. Lákadlom bola aj maďarská "nohabka" M61.006 (foto: Luko3105)




Mašinky sa pripravujú na prezentáciu na točni, tzv. defilé - na fotografii "Karkulka" T444.1082 (foto: Luko3105)




Na točňu sa chystala aj "Ťapka" T458.1141 (foto: Luko3105)




Voziť deti na stanovišti si zobrala za úlohu aj "Uhranka" 331.037 (foto: Luko3105)




Návštevníci mohli vidieť aj tradičný exponát - "Karkulku" T444.0060 (foto: Luko3105)




Zastúpenie na RENDEZi mala aj malá železnička z Českej republiky, na ktorej sa vozili nielen deti, ale aj dospelí (foto: Luko3105)




Ako každý rok, v sobotu sa konala aj ukážka bojov z 2. svetovej vojny (foto: Luko3105)




"Pendel" z hlavnej stanice cez Vinohrady do areálu zabezpečovali historické motorové vozne, tu v čele s M152.0004 z Humenného (foto: Luko3105)

Po "obednej prestávke" sa začalo druhé kolo mimoriadnych vlakov v Bratislave a okolí.



Toto kolo otvoril Prvý parný vlak v trase Bratislava východ - Bratislava Vajnory - Bratislava Nové Mesto - Bratislava Lamač - Bratislava východ vedený parnými rušňami "Rosničkou" 464.202 a "Zeleným Antonom" 486.007. Na fotke vyšiel parný vlak z bratislavského tunela a smeruje do Lamača (foto: michalBA)




Odvozu požiarneho vlaku za prvým parným vlakom sa ujali rušne T466.0253 a T458.1141 (foto: Richson)




Prvý parný vlak zachytil aj kolega Peťo na spojke z Nového Mesta na hlavnú stanicu (foto: PeTTo13)




Ďalšími mimoriadnymi vlakmi boli motorové vlaky do Záhorskej Vsi/Rohožníka. Po Zohor išli vlaky spojené a odtiaľ každý svojou cestou. "Ropovod" v zložení M274.004 "Modrý šíp" + M262.004 + M262.007 + M286.044 "Krokodíl" sa pomaly rozbieha do kopca smer Lamač (foto: Richson)




Po rozdelení v Zohore sa dvojice motorových vozňov pobrali každý svojou cestou. Dvojica M274.004 "Modrý šíp" + M262.004 "Fontána" ako OSOs 30668 vo Vysokej pri Morave (foto: augustus)




"Modrý šíp" s "Fontánou" o kúsok ďalej (foto: augustus)




Sobotňajšiu kyvadlovú dopravu medzi areálom RENDEZu a Bratislavskou hlavnou stanicou zabezpečovali "motoráky" s "prívešákmi" - M152.0004 + 011.029 + M131.1541 + CDlm + Blm + M131.1443. Na fotke sa rozbiehajú zo zastávky Bratislava - Vinohrady v smere na hlavnú stanicu (foto: Richson)




Druhého parného vlaku sa ujali domáca "Albatros (Rebecca)" 498.104 a návšteva z Vrútok 486.007 "Zelený Anton". Vlak bol vedený po trase Bratislava východ - Devínska Nová Ves - Bratislava Petržalka - Bratislava východ. Na fotografii "Albatros" prešiel cez zastávku Bratislava-Vinohrady a smeruje na hlavnú stanicu (foto: Richson)




Na záver celkom pekného slnečného dňa nám nedalo neodfotiť si "Zeleného Antona" v čele druhého parného vlaku na bratislavskej ústrednej nákladnej stanici (foto: Richson)


A aká bola zaujímavá nedeľa ? To Vám priblížime už čoskoro v druhej časti reportáže z RENDEZu 2016.

text: Richson, Luko3105
foto: Richson, Luko3105, PeTTo13, michalBA, augustus, milanko


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1615