Augustový fotovýber alebo túlačky kadiaľ-tadiaľ

railtrains.sk

Dátum:  12.10.2016 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  22.09.2019 18:46

 V druhej polovici prázdnin som opäť strávil väčšinu voľných dní pri trati. Bohužiaľ mám taký pocit, že bolo v auguste viac dní, počas ktorých panovala vysoká miera oblačnosti a tak miest, ktoré som navštívil, bolo trošíčku menej, no aj tak sa v mojej zbierke nahromadilo dosť materiálu pre nejaký ten výber.















V pondelok prvého augusta som mal ísť na dva dni do Česka, no ráno som sa rozhodol, že predsa len vybehnem k trati. V tento deň bola 362.012 na jednej z posledných jázd v modrom prevedení. Prv sa mi dostala pod objektív "princka" 263.006 v čele osobného vlaku 3007. Kým však prišla "Okayka", zatiahlo sa a fotka nevyšla úplne podľa mojich predstáv.




Keďže v utorok mi nebolo umožnené počas jasného dňa vybehnúť k trati, tak som sa musel uspokojiť s nie veľmi priaznivým počasím v stredu. Po dohode s PeTTo13 sme sa vybrali do Bzenca-Přívozu. Jedným zo zaujímavých vlakov bol nákladný vlak v čele s „Herculesom“ 761.101.




O pár minút neskôr sa začalo ozývať dunenie motorov a spoza stromov sa vyrútili ODOS „kocúre“ v čele pomerne krátkeho nákladného vlaku.




V piatok som sa vybral pozrieť Peťa na Vychylovku, no to by som nebol ja, keby som si cestou neurobil fotozastávku. Do Krásna nad Kysucou ma dotiahla "pastelka" 163.109 a „pešibusom“ som sa vybral po bývalej trojkoľajke smerom na Oščadnicu. Cestou na vyhliadnuté miesto som si cvakol "krysu" 151.012 v čele Ex 143 Hutník.




Po usadení sa na vyhliadnutom mieste prešli tri nákladné vlaky. V čele jedného z nich bolo na moje prekvapenie Cargo „Eso“ 363.092.




Po „ESe“ som ešte počkal na "pastelku" a pobral som sa na autobus smer Vychylovka. Po príchode na Vychylovku som si neodpustil fotečku výletného vlaku.




Keďže v sobotu bolo škaredo, k trati som si urobil "výlet" len na dva vlaky. Chcel som si odfotiť 362.012 bez reklamného náteru na R 606 Liptov, kým bola ešte čistá.




V nedeľu došlo medzi Lamačom a Zohorom k poruche "zabzaru" a tak niektoré nákladné vlaky šli odklonom po tzv. "hrbatej" - cez Senicu a Trnavu. Jedným z odklonových nákladov bol vlak dopravcu IDS Cargo v čele so zaujímavou dvojicou, a to "kocúrom" 740.758 a Vectronom 193.221.




Ďalším prekvapením na trati bola PSŽ “laminátka“ 240.039 ako rušňový vlak.




V utorok ráno som zavítal na bratislavské Nové Mesto. V čele nočného rýchlika 614 Zemplín sa ukázalo „Eso“ 362.013.




Po niekoľkých fotkách som sa pobral smerom ku štvorkoľajke. Hneď ako som sa tam "doterigal", dostal som informáciu, že z Trnavy pred nejakým časom odišiel odklonový vlak dopravcu LTE a tak miestami behom poďho nazad na Nové Mesto. Nestihol som dobehnúť a vlak už brúsil oblúk za Predmestím.




O tri dni neskôr, po dohode s Lukom, prichádzam ráno k pokladni a vravím: "Dobré ránko, prosím do Dyčky." Na ten udivený výraz pani pokladníčky, spojený s otázkou, či si z nej robím srandu a či to naozaj existuje, asi tak skoro nezabudnem. V Dyčke sme si odfotili „manipuláčik“ v čele s "ceckaňou" 751.046 a každý sme sa pobrali svojim smerom - Luko domov a ja na prechádzku na autobus do neďalekých Vrábel, keďže najbližší vlak šiel o dobrých šesť hodín.




Autobusom som sa presunul do Nitry a odtadiaľ vlakom do Alekšiniec, kde som si chcel odfotiť jedného z posledných „hybridov“ - 750.182. Ale keďže má ZSSK prekvapenia rada (hlavne tie negatívne), tak namiesto „hybrida“ prišla na moje sklamanie MJ 861.029.




V pondelok pätnásteho sme sa s rodinou vybrali do Tatier. Ja som si samozrejme neodpustil nejaké to „pofoteníčko“ a tak som sa odpojil v Poprade a zašiel som k trati medzi Popradom a Gánovcami. Pri hľadaní vhodného miesta sa ukázalo "spišské dvojča" a tak aspoň takáto improvizácia.




V nasledujúce dni nepanovalo príliš slávne počasie a tak ani nemalo význam ísť k trati. „Osobáčiku“ 8404 v pozadí s majestátnym Lomnickým štítom som však neodolal.




Na štvrtok osemnásteho som sa dohodol s Peťom, že niečo pofotíme pod Tatrami. Ale keďže on prebdel celú noc, tak následne prespal celý deň, takže som fotil iba ja. Úplne prvým foteným vlakom bol RJ 401 vo Vydrníku.




Ďalej som vybral anonymnú "rakaňu" na postrku nákladného vlaku loženého drevom v čele s „dvojčaťom“.




Po zmene násvitu vo Vydrníku sme sa presunuli na Štrbu. Najväčším prekvapením toho dňa bola múzejná „bobinka“ prevážajúca popradského „papagája“ 477.013 do Poľska.




Na Štrbe sme zostali až do večera. Približne hodinku pred odchodom nášho vlaku sme sa pobrali smerom ku stanici. Cestou som si v posledných lúčoch slnka ešte zdokumentoval „peršinga“ 163.105 v čele Os 3474.




O dva dni neskôr, v sobotu, som sa vybral na "hluchý" úsek trate 120 kvôli foteniu R 602 v Považanoch. Keďže autobusy moc nechodia, musel som prejsť z Nového Mesta nad Váhom pešo. Po usalašení sa na nadjazde začalo úmorne nudné čakanie. Po nejakom tom zabitom čase sa ukázalo „blonské Eso“ v čele R 600 a nejaký čas po ňom sa ukázal aj Vectron 193.823 EP Cargo v čele RJ 400.




O cca 2 hodiny neskôr, tesne pred prechodom očakávaného R 602 sa ukázalo ESo 363.104.




Dvadsiateho štvrtého sme sa s Lukom dohodli, že si urobíme výlet do Detvy. Pripojil sa k nám aj Adam. Veľmi sme to „nevychytali“, pretože na celom území Slovenska bolo úplne jasno, iba nad Detvou sa kopili oblaky a tak sme veľa fotiek nespravili. Jednou z tých, ktoré som si z toho dňa nechal, bol horko-ťažko nasvietený "somár" v čele manipulačného vlaku 83300 z Kriváňa do Zvolena.




Na druhý deň malo byť opätovne krásne počasie a tak som sa rozhodol, že čosi pofotím na "domácej" pôde. Ráno som sadol na bicykel a hor sa do Báhoňa. Jedným z prvých vlakov bol Os 3007 s „princkou“ 263.006 do Leopoldova.




Po cca dvoch hodinách som sa presunul o niečo bližšie k Šenkviciam, pretože slnko sa začínalo posúvať. Pred objektív sa mi dostal žilinský "Jánošík" 671.008.




O niečo neskôr som zavítal priamo do Šenkvíc, kde som si odfotil R 607, Os 2019, „Herculesa“ a priplietlo sa aj nejaké to „ESíčko“ s nákladným vlakom.




V piatok som si vymyslel výlet do okolia Palárikova. Pri odchode z Galanty som si všimol, že chvíľu za mojim „osobákom“ sa vlečie akýsi nákladný vlak. Po vystúpení v Palárikove som sa raketovým tempom presunul k vchodovým návestidlám v smere od Šale a na moje obrovské prekvapenie sa ukázal rušeň Lokorailu s krátkou súpravou.




Na R 833 Tekov som sa presunul na jednokoľajný úsek za Palárikovom. Podľa obehov tam mala byť "slivka" 362.008, ale väčšiu radosť spôsobila oranžová „laminátka“ 133.




Asi o dvanástej sa ukázal Reluk, s ktorým sme sa po drobnom „faile“ s "Princkou" 007 presunuli do Šurian. V Šuranoch sa ukázal aj Luko a spolu sme si odfotili 240.051 v čele „osobáčiku“ z Levíc.




V sobotu opäť budíček skoro ráno. Rozhodol som sa, že si odfotím ranný preprah na EN 477 "Metropol". Od vlaku odstúpila "opica" 012 a vystriedala ju "opica" 005.




Po fotke "opice" nasadám do R 831 smer Galanta, odkiaľ sme sa spolu s Nikom a Dodesom vybrali na Ponitrie. Ako prvá fotečka za denného svetla je REX 721 Bojnice v čele so "sedmičkou" 020 v Jelšovciach.




Po „REXovi“ sme sa presunuli pomaly, ale isto do Prievidze, kde sme si odfotili LTE „Herculesa“ a "dunihlava" 024 ako Os 5609. Potom sme ešte fotili na dolnom Ponitrí. Vďaka za tento deň, páni!




Na posledný augustový deň som len vybehol medzi Šenkvice a Báhoň odfotiť si R 604 Dargov. Do jeho čela sa postavil rušeň 363.143 a svoj vlak načas a úspešne dotiahol do cieľa, tak ako aj ja tento fotoreport.



Ďakujem vám všetkým, čo ste sa dostali až sem. Dúfam, že sa vám výber mojich fotiek za august páčil. Opätovne tiež ďakujem ľuďom, ktorí mi v tomto mesiaci robili spoločnosť.

autor: Richard Sadloň (Richson)


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1653