Preprava + posun jednotky ''Desiro'' po nehode

railtrains.sk

Dátum:  01.10.2016 21:30   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  15.09.2019 20:38

 Ako už bolo spomínané v dnešnej aktualite (1.10.2016), uskutočňovala sa preprava jednotky ''Desiro'' s označením VT642.35 z Veľkého Medera do Šurian s nehodovým vlakom v čele s rušňom 751.082 ZSSKC.









Nehoda sa stala 16.9. pri Veľkom Mederi v ranných hodinách. Bol to náraz do kamióna vlakom RegioJet , kde vodič nerešpektoval výstražné znamenie, na mieste bolo viac zranených a rušňovodiča ''vyprošťovali'' až hasiči so špeciálnou technikou, no podľa posledných informácií ešte leží v kritickom stave v nemocnici.

Ale poďme si priblížiť dnešný deň. Ráno cca. o ôsmej odišiel z Bratislavy nehodový vlak (dva služobné vozne a žeriav) v čele s rušňom 751.082 ZSSKC. Po všetkých náležitostiach vlak už po privesení poškodenej jednotky VT642.35 (číslo UIC je 95 80 0 642 335-3) na konci vlaku. Obmedzená rýchlosť vlaku bola 40/10, čo znamená max. rýchlosť 40km/h a jazdou 'do odbočky'' len 10 km/h. Po konečnom príchode do Šurian nasledoval posun na 7. koľaj, kde jednotka počká na posúdenie znalcami či sa bude opravovať/čo sa bude opravovať alebo či pôjde na zrušenie.

Priblížime si to nasledovnými fotografiami:



Rušeň 751.082 v čele už spomínanej prepravy. Jedná sa o 1.Nsl. súpravového vlaku 5093 (číslo od Nových Zámkov po Šurany), ktorý križoval v Bánove s osobným vlakom 5034 tvoreným dvojicou dvoch diesel-elektrických jednotiek radu 861




Pohľad zozadu na poškodenú jednotku




Po zastavení hodinky ukazovali čas 16:54. Vlak bol zastavený pred priechodom pre cestujúcich, keďže v čase príchodu stál v stanici osobný vlak 5702 a čakalo sa aj na rýchlik 840




Dokumentujem pokým svieti ''ako-tak'' Slnko, no povedzme si, hrozný pohľad ...




Oddelené stanovište rušňovodiča od celej jednotky




Čelný pohľad na zničenú kabínu




Z druhej strany




Kabína posunutá takmer o 0,5m, a to už je čo povedať








Okná a prechodová časť je úplne rozbitá




Po odchode osobného vlaku 5702 v čele s 240.037 sa súprava môže vydať o pár desiatok metrov ďalej, na siedmu koľaj. A prečo až teraz ? - aby vlak ''nerezal'' peróny cestujúcej verejnosti




Odstavenie za vozňami na kraji stanice, no ktovie dokedy




Po odvesení jednotky a posunutí nehodového vlaku ďalej




Dohadovanie posunovača s rušňovodičom o ďalšom postupe - prestavenie na šiestu koľaj, obehnutie a následný odchod zo Šurian ako 1.Nsl.63710 do žst. Bratislava Východ o 18:21.



autor: Lukáš Tinák (Luko3105)


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1661