Súkromníci pravidelne na Považí (2. časť)

railtrains.sk

Dátum:  17.05.2018 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  16.09.2019 14:14

 Prelomový grafikon 2017/2018 pre považský koridor čo sa týka nákladnej dopravy - „invázia“ a rozmach súkromných nákladných dopravcov vo vnútroštátnej aj tranzitnej preprave priniesli konečne aj na toto rameno moderné európske hnacie koľajové vozidlá s atraktívnym dizajnom.












Najväčší záujem nielen u fotografov jednoznačne vzbudil Taurus 1216.910 dopravcu LTE Logistik a Transport, ktorý sa v čele „koksáku“ objavil počas Veľkonočných sviatkov. Prvým Taurusom, ktorý tu LTE nasadili, bol ešte v zime stroj 1216.920 „Adria Transport“.



Taurus 1216.910 LTE vezie koks do Štúrova. 31. 3. 2018, Piešťany, foto: Ceece





O niečo skôr v Trenčianskych Bohuslaviciach, epické... foto: Lofofor





Na Považie sa pozrel aj Vectron 193.216 LTE s polepmi. 29. 3. 2018, Nové Mesto nad Váhom, foto: Lofofor





Turnusový stroj na tranzit-koks je Vectron 193.272 LTE, čisto vo farbách ELL. 3. 5. 2018, Piešťany-letisko, foto: Ceece





Lofofor nalietava s balónom nad žst. Trenčianske Bohuslavice v správnom čase - 193.272 LTE s ucelenkou koksu. 5. 5. 2018





Preprah v Púchove: z Púchova do Štúrova sa objavil na koksáku výnimočne aj "plecháč" 045.148 LTE. 8. 4. 2018, Melčice - Trenčianske Bohuslavice, foto: Lofofor





Chvíľka oddychu pre "plecháč" 045.148 LTE s porciou 2400 ton na vypínačke Drahovce. 8. 4. 2018, foto: Ceece





Na vozbe koksu Poľsko - Rumunsko pre spoločnosť ArcelorMittal sa dlhodobo podieľa aj dopravca ExpressGroup so svojimi EuroSprintermi 189.842 (na fotke) a 189.845 (390.001). 3. 5. 2018, Piešťany-letisko, foto: Ceece





O dva dni neskôr už v réžii 189.845 (390.001) ExpressGroup. 5. 5. 2018, Melčice - Trenčianske Bohuslavice, foto: Lofofor





„Expresák“ odbočil na trať Leopoldov-Galanta a pokračuje do Štúrova. 5. 5. 2018, Šulekovo, foto: Ceece





EuroRunner 761.101 ExpressGroup sa na Považí často objavuje v čele vlakov z Tatravagónky Poprad - preprava nových vozňov, resp. s ucelenkou „cibúl“ z Považských cementární Ladce (vozí aj ZSSK Cargo). 10. 5. 2018, Piešťany, foto: Ceece





S novými vozňami (z Vagónky Trebišov) sa na koridore objavil aj "bizón" 753.608 PSŽ, vlak smeroval do Rakúska. 28. 4.2 018, Beluša, foto: Jurro754





"Bizón" PSŽ už za Trenčínom. 28. 4. 2018, foto: Ceece





Zatiaľ celkom vzácne na koridore - dopravca Rail Cargo Carrier s vlakom zo Žiliny do Bratislavy s Herkulesom 2016.038 ÖBB.
15. 4. 2018, Brunovce, foto: Ceece





2016.037 RCC vo svojom pôsobisku v Žiline-zriaďovačke. 28. 4. 2018, foto: Ceece





Intermodálne vlaky vozí po koridore aj dopravca AWT, po nakládke kontajnerov v Žiline-zriaďovačke vlak ďalej smeroval do Koperu v čele s EuroSprinterom 189.153 AWT (MRCE). 27. 3. 2018, Horná Streda, foto: Ceece





Na koridor sa pozrel aj atraktívny Taurus 183.719 AWT. 9. 4. 2018, Horná Streda, foto: Ceece





O týždeň neskôr opäť vlak AWT s kontajnermi, tentokrát s „klasikou“ 753.708+753.704 AWT. 16. 4. 2018, Horná Streda, foto: Ceece





Prepravu obilnín z Bánoviec nad Ondavou do Leopoldova na vlečku firmy Enviral zabezpečuje dopravca CarboRail, dňa 25. 3.2 018 odviezlo vyrovnávku do Bánoviec "eso" 363.036 ČDC, ktoré je v službách CRR. foto: Ceece





V úseku Melčice - Kostolná-Záriečie si na vlak CRR počkal Lofofor.





“Sypáky“ do Leopoldova s "laminátkou" 230.067 ČD Cargo Slovakia v službách CRR vymákol dňa 23. 4. 2018 v úseku Melčice - Trenčianske Bohuslavice taktiež Lofofor.





Rovnako stroj 230.067, ale tentokrát v spoločnosti s Vectronom 193.821 SETG, ktorý do Petržalky doviezol z Rakúska ucelenku s drevom a pokračoval s vlakom ďalej až do Liskovej. 10. 5. 2018, Piešťany, foto: Ceece





ASEA 241.002 s kotlami z Trebišova - vlak dopravcu Lokorail. 8. 4. 2018, Brunovce, foto: Lofofor





„Kotlíkový“ vlak kúsok za Piešťanmi - 241.002 Lokorail. 8. 4. 2018, foto: Ceece




text: Ceece
foto: Lofofor, Ceece, Jurro754



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1891