Mandarinky (2. časť)
railtrains.sk
Dátum: 17.04.2023 0:00 | Rubrika: História a spomienky | Vytlačené: 28.09.2023 9:26
|  V druhej časti pozvoľna pokračujeme mandarínou č. 14, ktorá dostala pomenovanie Evička. Rovnako ako inventárne čísla 013 až 027, vznikla prerábkou z prípojných vozňov 011, resp. motorových vozňov 810. V prípade 811.014 to bol prívešák 011.004. V Trenčianskej Teplej bola dislokovaná do konca roka 2012, v súčasnosti ju môžeme vidieť stále v prevádzke u Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) – na vlakoch do Trstenej.
811.014 v Čachtickej doline v apríli 2006, v pozadí vidno Čachtický tunel. Ovládací pult na stanovišti rušňovodiča (811.014). Typické tyrkysové látkové poťahy v interiéri mandarinky. Kedysi pomenovaná ako Ľudmila - 811.015 spolu s farebne zladeným prívesným vozňom 011 pred stanicou Nemšová dňa 6.6.2006. Základom pre jej vznik bol prívešák 011.037. V súčasnosti patrí Podvihorlatskému železničnému spolku Humenné. Šesťnástka vznikla prerábkou z vozidla 011.171 v roku 1998. Fotka zachytáva jej pôsobenie v Čadci začiatkom roka 2007. Pri makovskom nástupišti stanice Čadca stojí 811.016 zaradená na konci osobného vlaku. Od začiatku roka 2019 patrí tento motorový vozeň Klubu železničných modelárov Vrútky. 811.017 (rekonštrukcia z 011.177) vyčkáva na svoj výkon v depe Čadca v decembri 2015. Táto osemstojedenástka jazdí u ZSSK dodnes, momentálne na vlakoch z Kraľovian do Trstenej.foto: Jurro754 V roku 1998 vznikla aj 811.018 – konkrétne z prívesného vozňa 011.399. V lete 2009 sa takto vyhrievala na slniečku v depe Trenčianska Teplá. foto: Jurro754 811.018 na jar 2016 už v novom Blonski kabáte vchádza do stanice Poriadie.Osud tejto mandarinke neprial a v roku 2019 bola zošrotovaná. Hlavnou aktérkou dvojitého križovania v stanici Mníchova Lehota sa stala „Lýdia“ - 811.019 ako Os 5411 do Trenčína. V pozadí stojí Os 5410 (811.014) a dve Ceckaté 751 v čele odklonu.22.6.2006, foto: Pipo Stanovište rušňovodiča na 811.019, táto 811-tka vznikla rekonštrukciou z prípojného vozňa 011.628. 811.019 počas snehovej kalamity vo februári 2010 v stanici Stará Turá. Mandarína č.19 slúži u ZSSK dodnes, presnejšie na trati Kraľovany - Trstená (stav v marci 2023). Stretnutie 811.020 spolu s 811.024 v Červenej Skale. foto: Pedro “Anabela“ – 811.020 vznikla z prípojného vozňa 011.655. Na fotke je zachytená počas opravy v depe Trenčianska Teplá dňa 26.12.2005. foto: Pipo Dvadsiatka v novom Blonski kabáte v úseku Nemšová – Trenčianska Teplá. V roku 2019 bola odpredaná do ČR, v súčasnosti opäť nosí oranžový lak a jazdí na Moldavskej dráhe. Posledná oranžová krabička, ktorá bola vyrobená v roku 1998, bola „Jana“ – 811.021 (prerábka z prívešáku 011.866). Z Horného Srnia odchádzala ako Os do Trenčianskej Teplej dňa 6.6.2006.foto: Pedro 811.021 počas posunu vo Vlárskom Průsmyku v októbri 2007. Tento kus taktiež skončil v ČR, kde jazdí v červeno-bielo-modrých farbách spoločnosti KPT Rail s.r.o. Dvadsaťdvojka ako Makovská strela vo februári 2007. Prvý kus vyrobený v roku 1999, za obeť padol prívešák 011.877. 811.022 patrí stále ZSSK - dnes ako jediný kus svojho druhu v depe Trenčianska Teplá. 17.2.2023 zaskakoval na Myjavskej štreke za pokazenú Bagetu 813.foto: Jurro754 Tmavomodrý interiér motorového vozňa 811.022.foto: Jurro754 811.023+811.008 na Rajeckej štreke v stanici Bytčica posledný januárový deň roku 2007. 811.023 bol posledný kus vyrobený z prípojného vozňa 011 (presnejšie 011.901), ďalšie čísla vznikali už rekonštrukciou z motorových vozňov 810.foto: Pedro Aj dvadsaťtrojka si zajazdila na Myjavských kopaniciach, na fotke odchádza z výhybne Paprad 30.10.2011. Rovnako ako 811.022 zostala dodnes v službách Železničnej spoločnosti Slovensko. 811.024 (prerábka z 810.003 v roku 1999) vchádza do stanice Turzovka vo februári 2007. Koncom roka 2012 bola táto mandarinka zrušená po požiari. 811.025 čaká na svoj ďalší výkon v depe Žilina 27.3.2006. Pri modernizácii na tento stroj padla za obeť osemstodesina č.19.Foto: Pipo Rajecká strela č. 25 už v novom laku stojí v stanici Žilina, 24.4.2013. O päť rokov neskôr bol tento motorčok zošrotovaný.Foto: Jurro754 811.026 bola mandarinka s najkrajším menom – Olinečka. Vznikla prestavbou šukafóna 810.063 v roku 1999. Na jeseň v roku 2006 prechádzala cez Lipovecký viadukt pred výhybňou Paprad. Ovládací pult na 811.026.Smutný osud čakal Olinečku v roku 2012 – nehoda na priecestí neďaleko Partizánskeho. Po následnom odstavení v depe Prievidza bola fyzicky zlikvidovaná. 811.027 sa rozbieha zo stanice Turzovka dňa 16.2.2007, vzadu stojí 751.131 s Mn vlakom.Tento posledný motorový kúsok bol vyrobený z 810.064. V roku 2019 bol odpredaný do ČR (KPT Rail s.r.o.) Zvláštnym exemplárom je navonok rovnaká, no „nehybná“ mandarinka 912.001. Vyrobená bola z prípojného vozňa 011.005 – je to jediný riadiaci vozeň k motorovým vozňom radu 811.30.4.2019, depo Žilina, Foto: Jurro754 Text a neoznačené foto: Ceece Vďaka za poskytnutie fotografií: Jurro754, Pedro, Pipo
|
|