Trať Piešťany – Vrbové ožila ...

railtrains.sk

Dátum:  14.07.2010 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  18.10.2019 3:11

 Presne po 31 rokoch sa v sobotu, 10.7.2010 zo stanice Piešťany smer Trebatice, Krakovany a Vrbové vybral motorový osobný vlak tvorený motorovým vozňom M131.1443 a prívesným vozňom BDlm. Akciu usporiadali za podpory mnohých sponzorov členovia občianskeho združenia ČANGO v spolupráci so Spoločnosťou Považskej Dráhy Žilina. Bola to výnimočná akcia, pozrite sa na ňu spolu s nami ...










Niečo o trati ... Dĺžka trate je približne 8 km. Na tejto trati bola zastavená osobná doprava pred 31 rokmi. Na trati je možné veľmi výnimočne stretnúť vlak prevážajúci koľajové polia. O záchranu a obnovu trate sa výdatne snažia členovia už v úvode spomínaného občianskeho združenia ČANGO na čele s predsedom Vladimírom Vaculom. Ich zásluhou je možné raz ročne vidieť na tejto trati aspoň šlapacie dreziny v rámci pretekov, ktoré sa tento rok v septembri uskutočnia už po tretí krát ...

Ale poďme späť k sobotňajšej akcií. ČANGO sa postaralo o vynikajúcu propagáciu svojej akcie, preto bol každý v očakávaní, aký bude záujem o zvezenie sa vo vlaku, poprípade dopraviť sa na vrbovský jarmok po trati. Poďme ale postupne ...



„Hurvínek“ M131.1443 spolu so zvolenským prívešákom BDlm odpočívali po akciách na Rendezi a Myjave v rotunde depa v Novom Meste nad Váhom. V piatok ráno prišiel pre nich opäť čas vydať sa na trať ...


Stanica Piešťany, krátka zastávka pred skúšobnou jazdou po trati, niekoľko upozornení na nástrahy trate a môžeme sa vydať do Vrbového.


Zastávka Krakovany. Spomínal som nástrahy trate, tak tu jedno z nich – priecestie. Vodiči sú tu jednoducho zvyknutý, že vlaky tu nepremávajú, preto museli byť priecestia zabezpečené dozorom a na týchto miestach bola znížená rýchlosť vlaku.



Návrat do Piešťan, po obehnutí súpravy a posledných úpravách sme už všetci netrpezlivo čakali na sobotné ráno .



Naša trasa bola jasná, štyri páry vlakov na tejto trase ...








Takto to vyzeralo po príchode vlaku do stanice Vrbové. Ľudová hudba, množstvo ľudí ... Na tento krásny moment sa prišiel pozrieť aj pán primátor mesta Vrbové PaedDr. Ivan Borovský, ktorý mimoriadny vlak uvítal chlebom a soľou, odfotil sa s rušňovodičom, ktorý mu tam po 31 rokoch doviezol osobný vlak. Len pre zaujímavosť spomínaný rušňovodič bol zapísaný aj do miestnej kroniky ...


A ide sa späť do Piešťan. Len pre zaujímavosť, v stanici Vrbové muselo prebehnúť ručné preposunovanie prívešáku BDlm, keďže funkčná bola len jedna výhybka ...


Stanica Trebatice, miesto, kde sa vyskytovali dovezené koľajové polia. Viacerý z nás si povedali, aké by bolo fajn použiť tieto polia na obnovu tejto trati.



Čas obeda, súprava osobného vlaku poslušne pózovala fotografom ...



Malá momentka z jázd



Záujem o jazdy bol obrovský, nebol spoj, ktorý by nebol obsadený.



Posun v stanici Vrbové. Každý si kladie otázku, kedy sa tu opäť pozrie vlak?


Stanica Trebatice, jedno z mnohých priecestí ...



Ďalší posun, tento krát v stanici Piešťany.



Keď sa išla skúšobná jazda, koľaje nebolo takmer vidieť, no takto vyzerali počas poslednej jazdy ...

Prečo sa oplatí takéto akcie robiť? Pozrite sa sami, myslím, že tieto fotografie môžu ostať bez ďalšieho komentára ...








A tú sú ľudia, vďaka ktorým sa toto všetko uskutočnilo. Samozrejme, nič z toho by nebolo bez sponzorov ale hlavne bez cestujúcich.



Fotiek z tejto akcie sa určite na rôznych internetových stránkach objaví veľmi veľa. My sme sa snažili Vám priblížiť túto akciu z pohľadu návštevníkov a cestujúcich, pre ktorých bola táto akcia určite výnimočná. Ešte raz patrí poďakovanie členom Občianskeho združenia ČANGO, hlavne predsedovi Vladovi Vaculovi, ktorý sa o celý priebeh akcie staral a organizoval všetky podrobnosti ... Snáď to nebola posledný akcia na tejto trati a budeme veľmi radi, ak bude toto prvý ročník peknej tradície ...


Autor: PaP Vlčkovci
Sprc:


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=311