Shinkanzenom po Taiwane...

railtrains.sk

Dátum:  19.11.2010 0:00   |   Rubrika:  Zo zahraničných tratí   |   Vytlačené:  24.10.2021 4:40

 V uplynulých dňoch som mal možnosť navštíviť jednu veľmi exotickú destináciu na ďalekom východe. Cesty ma zaviali na ostrov Taiwan , ktorý sa nachádza medzi juhočínskym morom a Pacifikom.Tento ostrovný štát , ktorý má síce vlastného prezidenta, vlastný parlament ,vlastnú vízovú a colnú politiku ako aj vlastnú menu ,ale stále patrí pod Čínsku republiku.










Počas mojej krátkej návštevy Taiwanu sa mi podarilo venovať sa trošku aj železnici.Na Taiwane existuje prakticky len osobná preprava. Nákladná železnica sa na tomto ostrove prakticky nevyužíva. Tovar je prepravovaný výlučne po preťažených cestách.Taiwanské železnice sú známe vo svete najmä svojou vysokorýchlostnou železnicou THSR , ktorá sa tiahne naprieč celým ostrovom. Na tejto trati sú v prevádzke vysokorýchlostné súpravy typu 700T. Technológia týchto super expresných súprav pochádza z japonských rýchlovlakov Shinkanzen a je doplnená európskym designom .

Maximálna rýchlosť tejto elektrickej jednotky je 315km/h / v prevádzke sa využíva maximálne 300 km/h /.
Kapacita 12 vozňovej súpravy je 989 osôb.
Maximálny výkon jednotky je 10 MW.
Celková dĺžka jednotky je 304 metrov.














Superexpress je zachytený krátko po príchode do konečnej stanice v hlavnom meste Taipei. Design čela rušňa je nezameniteľný.....


V pozadí sú vzorne nastúpene čaty upratovačov , ktoré majú za úlohu po každej jazde vyčistiť celú súpravu a otočiť všetky sedadlá v dvanástich vozňoch do smeru jazdy....


Keďže maximálny komfort pri vysokých rýchlostiach je optimálny len pri sedení v smere jazdy , je potrebné vždy v cieľovej stanici okrem vyčistenia súpravy otočiť všetky sedadlá do správneho smeru jazdy. Všetky tieto úkony robia upratovacie čaty , ktoré to stíhajú v rekordne krátkych časoch .








Informácie o vlaku sú podávané nielen v čínštine , ale aj v angličtine.


Pre zamestnancov THSR , ktorý prichádzajú do kontaktu s cestujúcimi je okrem čínštiny povinná aj angličtina.





Interiér Economy class a Bussiness class


Trať je prevažne vedená ako visutá rýchlodráha nad terénom.Na snímke je úsek medzi Taipei a Taoyuan.


Nástupište pre THSR v hlavnom meste Taipei.






Stanovište rušňovodiča superexpressu Shinkanzen 700T.






Dopravná kancelária THSR na hlavnej stanici v Taipei.






Niekoľko záberov som venoval aj Taiwanskému metru.



Budova Taipeiskej hlavnej stanici je postavená v čínskom štýle.


Okrem špičkovej železnice má Taiwan niekoľko ďalších technických zaujímavostí , medzi ktoré nepochybne patrí donedávna najvyšší mrakodrap na svete TAIPEI 101. Jeho výška je 508 m a v jeho útrobách premáva najrýchlejší výťah na svete rýchlosťou 1010 m za minútu!













Pri návšteve Taiwanu je treba si nájsť aj čas na historické pamiatky...


A na koniec je tu západ slnka nad juhočínskym morom....


Žiaľ po návrate z Ázie mi pripadalo úplne absurdné ak sa jeden deň vozíte v rýchlovlaku úplne štandardnou rýchlosťou 300 km/h a o pár hodín sledujete na „vyspelom“ Slovensku „kŕčovitú“ skúšobnú jazdu viac ako tridsať ročnej lokomotívy bez cestujúcich a bez budúcnosti rýchlosťou 160 km/h.....


Autor textu a foto : Taurus
Sprc :


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=409