„Kyjovská perla“ 754.012 - 3 zavítala do Trenčína!

railtrains.sk

Dátum:  06.04.2011 0:00   |   Rubrika:  Fotoprofil   |   Vytlačené:  08.05.2021 21:30

 Bolo to prvého apríla, kedy som dostal správu, že v nedeľu pôjde do Trenčína stroj s označením 754.012-3. Samozrejme to bolo s dodatkom, že sa nejedná o „prvoaprílový“ žart, ale že je to holá skutočnosť. Ojedinelé nasadenie popisovaného rušňa si vyžiadala mimoriadna udalosť, ktorá sa stala v noci na piatok v objekte DKV PP Kyjov, po ktorej musela byť nocujúca 754.012 stiahnutá z obehu a prepravená do DKV PJ Veselí nad Moravou. Takto sa pomaly začal napĺňať, myslím že nie len môj sen, o jazde skutočne exkluzívnej brnenskej „štvorky“ na Slovensko. Takže som mal pred sebou výlet, ktorý sa konal v nedeľu 3.apríla 2011 v duchu napätia a radosti súčasne...










Než sa dostanú k slovu obrázky, začnem niekoľkými základnými údajmi. Rušeň pôvodného označenia T 478.4012 bol vyrobený pod výrobným číslom ČKD 10443 a bol pridelený do Východnej dráhy, rušňového depa Bratislava hlavné. Sem bol dodaný spoločne s T 478.4013 dňa 26.1.1979, technicko-bezpečnostnú skúšku vykonal v prvý februárový deň zhodného roku. Turnusovo bol nasadzovaný na Považskú železnicu, v začiatkoch v úseku Bratislava – Žilina, neskôr len po stanicu Púchov, zaznamenané boli aj občasné výkony do rakúskeho Marcheggu. Vplyvom otvorenia elektrickej prevádzky na trati do Púchova (2.2.1988) sa stal nadbytočným, pričom posledný výkon s nápisom Východná dráha - depo Bratislava, vykonal na nočných poštových rýchlikoch R 511/510, prezývaných „Raketa“, ktoré viezol z Bratislavy do Púchova a späť v noci 23./24.februára 1988. Po tomto výkone bol odstavený a súčasne pripravovaný na odsun do ŽOS Zvolen, kde sa vykonala dielenská oprava MS. Bratislavu definitívne opúšťa v trinásty marcový deň 1988 vo vlaku 62011 Bratislava východné – Zvolen, pričom so ŽOS bol pristavený o tri dni neskôr. Predpokladalo sa, že po oprave bude ponechaný v depe Zvolen, čo sa neuskutočnilo a tak dňa 25.5.1988 bol prebratý zástupcami depa Brno. Dvanástka podobne, ako vo svojom predchádzajúcom pôsobisku, nebola nijako výrazná lokomotíva. Všetko sa zmenilo krátko po hlavnej oprave, kedy od mája 1995 jazdila ako brnenská, ale turnusovo obsadená rušňovodičmi vtedajšieho DKV Veselí nad Moravou, do Trenčína, Starého Města a Luhačovíc a práve oni z nej urobili naleštenú krásavicu. Od 1. 2. 1996 už bola v stave DKV Veselí nad Moravou, po zrušení jeho samostatnosti ku dňu 31. 12. 1996 jazdí pod hlavičkou DKV Valašské Meziříčí. Vo „veselských“ službách bola až do 12. 6. 2004, kedy sa v rámci rozsiahlych zmien dostala do stavu DKV Brno, no aj naďalej na nej jazdia Veselania. Od GVD 2006/2007 bol vytvorený jednodenný obeh pre stroj radu 754, ktorý obsadzovali rušňovodiči podriadeného PP Kyjov – jazdilo sa ráno z Kyjova do Brna, poobede do Veselí nad Moravou a večer túra končila späť v Kyjove. Iba v nedeľu sa zachádzalo s posilou do Bojkovic, odkiaľ sa vozil podvečerný spešný vlak do Brna. Do toho obehu však nastupuje až 6. 4. 2007 (teda presne pred štyrmi rokmi), kedy sa vrátila z MH opravy v ŽOS Česká Třebová - od tej doby až po dnes nesie atraktívny náter, v akom v rokoch 1993 - 1997 slúžil stroj 750.275.













Začíname v sobotu 2.apríla 2011 v depe Veselí nad Moravou, kde urobil so smutným pohľadom niekoľko fotografií Leoš. Už totiž vedel, že v nedeľu sa naháňačky „Kyjovskej perly“ nebude môcť zúčastniť... (foto Lajos)



Vráťme sa však k dátumu 3.4.2011, ktorý znamenal pre „dvanástku“ súčasne tichý, krátky návrat do miest, kde pravidelne jazdila. Krátko po desiatej sadám do auta a vyrážam do Veselí nad Moravou, odkiaľ som mal plán sledovať rušňový vlak Lv 70293 až do 70 kilometrov vzdialenej stanice Bylnice, následne jej jazdu do 27 kilometrov vzdialeného Trenčína na osobnom vlaku Os 3861 / 3860 a samozrejme „koncert“ na čele Sp 1736 „Matúš Čák“. Trasa to bola dlhá a jednalo sa o fotografovanie prakticky až do západu slnka, ktoré si v tento deň veru poriadne pohralo s nervami fanúšikov železníc... Musím ešte pripomenúť, že Lv jazda bude vykonaná ešte tri krát, potom bude, od 29.apríla 2011, ostávať rušeň od piatku do nedele už v stanici Bylnice . Súčasne chcem vysloviť veľké poďakovanie kolegom z Vlárskej trate za výbornú navigáciu a doprovod po cestách, na ktorých, kto ich nepozná, sa veru občas podarí aj zablúdiť a vďaka ktorým vznikli nasledujúce obrázky. Takže nech sa páči, môžeme vyraziť spoločne na malý výlet po Vlárskej trati !













Je šesť minút po dvanástej a obedňajšie ticho v depe Veselí nad Moravou prerušuje štartovanie 754.012. Nasleduje posun do miestnej železničnej stanice, odkiaľ bude pokračovať ako Lv 70293 až do Bylnice.






Je 13.12 h a Lv 70293 opúšťa stanicu vo Veselí nad Moravou...









V Ostrožskej Novej Vsi a následne pri obci Vésky si pohľad cez objektív na 754.012 nenechal ujsť ani TheoKojak...



Prvé zastavenie na fotografovanie 754.012 bolo zvolené pred Uherským Brodom na zastávke Havřice.



754.012 vchádza do Bojkovic (foto TheoKojak)












Pokračujeme v jazde ďalej a ponáhľame sa na fotogenické, fanúšikom Vlárskej trate známe miesto nad Pitínom, kde dvanástka prechádzala tiahlym, 20 promilovým stúpaním, následne sme ju chytili ešte v úseku Hostětín – Slavičín .









Na tomto mieste sme už spoločne boli v reportáži o nedeľnom „Matúšovi Čákovi“, čiže sme za zastávkou Popov, kde skončila naša naháňačka za vlakom Lv 70293, nasledovať budú už len fotografie s osobnou vlakovou súpravou...









Dostali sme do staničky Bylnice, kde 754.012 musela vykonať posun súpravy osobného vlaku 3861, ktorý povezie do Trenčína.






V stanici Trenčianska Teplá zastavuje Os 3861, vedľa je bratislavská 362.011.






Pri obiehaní súpravy v žst. Trenčín došlo k netradičnému stretnutiu Lucie 971.002 a Alberta 754.012...



Stanica Horné Srnie zaznamenala stretnutie dvoch dvanástok – 811.012 a 754.012...






Os 3860 zobrazený za staničkou Vlársky průsmyk a jeho posledné metre pod týmto číslom v staničke Bylnice.



Sp 1736 „Matúš Čák“ krátko po výjazde zo stanice Bylnice. Jednalo sa o posledný záber, pri ktorom nám prialo jarné slnko...









V slabnúcich, podvečerom voňajúcich jarných slnečných lúčoch je 754.012 zachytená pred zastávkou Hostětín, ďalej v Pitíne a nakoniec v obci Šumice.



Rozlúčku s Sp 1736 urobil nakoniec Leoš, ktorému sa podarilo 754.012 navštíviť vo večernom Uherskom Ostrohu. (foto Lajos)


Páči sa Vám rušeň na obrázkoch ? Predpokladám, že odpoveď je jednoznačne kladná a tak si ho môžete v pravidelnej prevádzke odfotografovať na nasledovných vlakoch, jazdiacich však len v pracovných dňoch, takto :

Os 4146 Kyjov odchod 5:25h - Brno hl. nádraží príchod 6:50 h
Os 4149 Brno hl. nádraží odchod 16:47h – Kyjov príchod 18:07h


Text a foto : Palo
Sprc:



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=511