Hurvínek si bol pre kamaráta ...

railtrains.sk

Dátum:  15.04.2011 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  08.05.2021 22:08

 „Hurvínkovi“ M131.1443 začína byť na tratiach troška smutno, preto sa členovia Spoločnosti Považskej Dráhy Žilina rozhodli, že mu zaobstarajú kamaráta v podobe „prívešáka“ Blm. Aj keď jeden je už odstavený v Púchove, na obzore sa objavil iný a hlavne v lepšom technickom stave. Malo to jediný háčik, Blm sa nachádzal na Rendezi v Bratislave ...











Kvôli nákladom na prevoz vozu v nákladnom vlaku alebo súkromným prepravcom bolo rozhodnuté, že vozeň si dovezie do Žiliny „hurvínek“. V sobotu, 2.4.2011 o druhej hodine rannej sa M131.1443 vydáva na 159 kilometrovú cestu z Púchova cez Trenčín a Trnavu do Bratislavy ...



Slnečné lúče vítajú „hurvínka“ na bratislavskom Rendezi.






Potrebný posun s M262.007, aby sa uvolnil prívesný vozeň.



Je večer, krátko pred 17 hodinou a historická súprava sa chystá na cestu do Žiliny. Prívesný vozeň musel byť prehliadnutý, namazali sa nárazníky a ložiskové domce, vyskúšala sa tesnosť a brzda ...



V nedeľu ráno krátko po šiestej hodine zastavujeme v stanici Trenčín. Krátka kontrola súpravy, káva a ide sa ďalej ...



Náladička v stanici Ilava, čakanie na obehnutie osobným vlakom.



Kamže to ideme? Jaj, do Žiliny ....



Ďalších 203 kilometrov za nami, „prívešák“ odstavený v žilinskom depe ...



... a ideme opäť na trať, tentokrát „len“ do 44 kilometrov vzdialeného Púchova



A sme doma, 406 kilometrov v dvojkoliach, ale bez poruchy a problémov !


BONUS:
Počas našej prítomnosti sa po areáli múzea na Rendezi „preháňala“ mazutka 555.3008, ktorú sme tak zastihli pri prvých metroch vlastnou silou. Krásny stroj, super partia ľudí okolo nej ...











A na úplný záver tri mašinky na troch fotografiách ..










V priebehu tohto roku by sa mal prívesný vozeň objavovať spolu s „hurvínkom“ na nostalgických akciách. Držte nám palce


Autor textu a foto : Peter
Sprc :



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=516