Električka do Trenčianskych Teplíc opäť prežila svoj koniec ?

railtrains.sk

Dátum:  20.07.2011 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  20.09.2019 5:16

 S blížiacim sa dátumom 1.5.2011 fanúšikovia, ako to už býva zvykom, sústredili svoju pozornosť na návštevu železničných tratí, na ktorých sa mala definitívne uzatvoriť osobná doprava. Takýmto miestom bola aj historicky vzácna úzkorozchodná trať Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice, ktorá bola zaradená opäť do zoznamu tratí na „odstrel“. Pred mimoriadnou zmenou cestovného poriadku visel teda nad ňou veľký otáznik a hovorilo sa o jej definitívnom zrušení...










Pohľad fanúšikov cez objektív fotoaparátov i kamier bol teda sústredený v maximálnej miere aj na trať číslo 122. Počasie v posledných dňoch pred zmenou cestovného poriadku bolo pravé aprílové, no málokoho to odradilo od návštevy, či možnosti sa povoziť električkou. Fotografovalo sa tento krát naozaj všetko...S plynúcimi dňami sa súčasne objavovali aj rôzne informácie v podobe nerušenia, ale len obmedzenia, vlastne zredukovania vlakových spojení , no po prevzatí „Mimoriadnej zmeny Cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy 2010/2011“ platnej od nedele 1.5.2011, som v nej našiel pri železničnej trati 122 iba nelichotivú poznámku – prečiarknite bez náhrady...











































Život na trati Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice pred mimoriadnou zmenou cestovného poriadku. V prevádzke boli len dve električky, „trojka“ mala zberač prúdu na oprave. Cestovný lístok obohatí určite zbierku každého fanúšika...



Nastal prvý pracovný deň v osemnástom týždni roku 2011, kalendár ukazoval dátum pondelok 2.5.2011.V tento krásny slnečný deň som bol pracovne v Bratislave, kde som okrem iného čakal aj na súčasný magnet fanúšikov železníc, laminátku 240.022. V pláne som mal aj návštevu Trenčianskej Teplej, aby som sa na vlastné oči presvedčil a zodpovedal si otázku v podobe pokračovania prevádzky električky do Teplíc. Poobede, krátko po pol štvrtej, som zastavil na konečnej v Trenčianskej Teplej a na jej samostatnom nástupišti som pozrel na uverejnené odchody vlakov do Trenčianskych Teplíc. Povedal som si, chvalabohu jazdí ďalej, ale pohľad na časové údaje je určite zaujímavý, nakoľko každý z nich obsahuje poznámku... Z celkového pohľadu sú časy celkom dobre postavené, je vytváraný prakticky u každého spojenia prípoj na vlaky Považskej železnice, jediným negatívom je prípoj na poslednom spoji z Trenčianskych Teplíc, vlaku s Os 3417 s príchodom o 16.02h a minútu pred ním odchádzajúceho Os 3329 do Žiliny. Do 30.9.2011 bude prevádzkovaných sedem vlakových spojení s odchodom z Teplej o 5.15h, 6.05h, 8.25h, 10.25h, 12.25h, 14.23h a 15.23h (prvé dva spoje jazdia len v pracovné dni), pričom posledný spoj z Teplíc prichádza o 16.02h. Dňom 1.10.2011 budú prevádzkované len štyri vlakové spoje a to s obmedzením prevádzky len v pracovných dňoch s odchodom z Trenčianskej Teplej o 5.15h, 6.05h, 14.23h a 15.23h !

























Nuž a takto to vyzerá dnes. Ručičky hodín sa blížia k šestnástej hodine, na fotografovanie je poloha slnka viac než ideálna, v bežnom, každodennom živote sa ľudia pomaly vracajú z práce domov. Električka 411.902 prechádza s Os 3417 posledné metre svojej pracovnej zmeny, po ktorej nastane už len odomknutie vykoľajky a výhybky, následný posun do remízy...


Ako to bude v budúcnosti s našou „najužšou“ elektrifikovanou železničnou traťou je, vzhľadom aj na jej potrebné základné finančné prostriedky, ťažké odhadnúť. My samozrejme držíme palce, aby električka, ktorá okrem iného aj v histórií železníc na Slovensku znamená veľa, ktorá sa stala súčasťou i atrakciou kúpeľného mestečka Trenčianske Teplice, premávala ďalej! Žiaľ otáznik v nadpise tohto príspevku je stále na mieste...

Text a foto : Palo


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=539