Dovolenkové návraty Výlet do Děčína a Ústí nad Labem. Časť druhá ....

railtrains.sk

Dátum:  15.08.2011 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  20.10.2019 15:40

 Prešiel týždeň a my sa môžeme spoločne opäť vrátiť k dátumu 10.júla 2011, kedy sme spoločne s Palom ešte za tmy opustili Slovensko a vybrali sa spoločne na malý, ale ďaleký výlet do Děčína a Ústí nad Labem. Prvé uvedené mesto a jeho blízke okolie sme navštívili v prvom diely, dnes teda nasleduje druhý a bude venovaný veľkému železničnému uzlu Ústí nad Labem. Hneď úvodom musím poznamenať, že návšteva to bola zaujímavá a uvažujeme, že sa sem ešte raz vyberieme, nakoľko všetko, čo sme nakoniec videli, sme jednoducho fotograficky nestihli...











Pol hodina jazdy nám stačila na to, aby sme sa presunuli z Děčína do Ústí nad Labem, kam sme prišli tesne pred desiatou. Auto sme odstavili na parkovisku blízkosti mimoúrovňového križovania tratí na Prahu a Ústí nad Labem Střekov a naozaj veľa námetov nás nútilo na chvíľku sa rozdeliť. Zatiaľ čo ja som si zvolil fotomiesto na železničnom moste ponad Labe, Palo sa rozhodol na rozvetvenie tratí zo smeru Ústí nad Labem hlavní nádraží a „Ústí“ Západ, ktorá vedie cez dvojkoľajný tunel. Ešte malá poznámka, na to, že bola nedeľa, sme bez preháňania ojedinele nevedeli, na ktorú stranu sa máme skôr pozerať...

























Začneme pohľadom z trate v smere na Prahu, kde Palo fotografoval 372.012 na čele EN 455 „Phoenix“ , za ním idúci osobný vlak 6907 do Prahy (971.052), ako aj z opačného smeru idúci nákladný vlak so 122.006, ktorý išiel spojkou do stanice Ústí nad Labem – Západ. Krátko po jeho prejazde vyšli z tunela dvojičky AWT 740.422 + 424 a fotografovanie tu ukončil po prejazde EC 171 „Hungaria“ s 371.005 na jej čele. No a jeden pohľad „z hora“.




Asi po hodine sme sa rozhodli opustiť naše prvé miesto a pokúsiť na vyhľadať cestu do miestneho rušňového depa, ktoré ukrývalo pre nás nejedno prekvapenie. Určite najväčšie bola všade ústretovosť personálu železníc no a o čistote hnacích vozidiel ani nepíšem, bola to naozaj radosť fotografovať ! A ešte jednu poznámku si neodpustíme. V areály depa sa nachádza elegantný pomník s elektrickým rušňom E 469.110, ktorý symbolizuje tichú vďaku človeka stroju, ktorý odviedol kus neoceniteľnej práce pre železnice. Je naozaj veľká škoda, že takýmto spôsobom sa nedočkala našej vďaky, keď už nie prevádzkovým stavom, tak aspoň takýmto, historicky vzácna bobina depa Žilina nesúca číslo 140.001...




























Takže poďme sa spoločne pozrieť do miestneho depa, cestou do ktorého nás na železničnom priecestí zastavil prejazd nákladného vlaku so 122.024, u ktorej nám chýbal hliníkový obvodový pás. Po príchode k depu sme ešte zastihli nákladný vlak s ucelenkou uhlia so 123.026, po čom nás kroky viedli do depa, v ktorom sme začali plniť zbierku rušňov, ktoré nám v našom archíve chýbali. Určite zaujímavý pohľad bol pri točni, pred ktorou nedočkavo stáli a postupne sa nej vystriedali elektrické rušne 130.042, 122.025 a 372.008, v tieni rotundy oddychovali zelené 123.013, 123.020 a 122.039, vonku to boli zasa 122.035 v spoločnosti sestry 122.036. Boli tu aj zástupcovia dieselovej trakcie, napríklad 742.116 a 755.002.



Myslím, že by to mohlo na dnes stačiť. Ak Vás náš výlet aspoň trochu zaujal, môžeme sa tu spoločne stretnúť o týždeň v poslednej časti nášho rozprávania, ktoré sme nazvali „Návrat domov“. Tak dúfame, že sa tu o týždeň spolu opäť stretneme, priatelia !

Text a foto : Palo, Taurus



Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=601