Krátka návšteva na Arlbergbahn

railtrains.sk

Dátum:  04.01.2012 0:00   |   Rubrika:  Zo zahraničných tratí   |   Vytlačené:  12.07.2020 5:43

 Už počas leta ma niekoľko krát Paľo podpichol , že by bolo celkom zaujímavé navštíviť jednu z najkrajších a najťažších tratí v Rakúsku – ARLBERGBAHN.Keďže som mal na štvrtok 8.decembra 2011 naplánované pracovné povinnosti neďaleko rakúskeho mesta Innsbruck rozhodol som sa navštíviť tento nádherný kúsok Álp.Urobiť niekoľko záberov ma motivovala informácia o počasí , ktorá hovorila , že v tejto časti napadol prvý sneh v tohto ročnej zime.











Skoro ráno som sa vybral z Bratislavy a po piatich hodinách som dorazil do mestečka Kufstein , ktoré ešte nepatrí na spomínanú trať ARLBERGBAHN , ale je to nepochybne atraktívne miesto na fotenie.



Odchod nákladného vlaku zo stanice Kufstein. Na snímke nemohol chýbať miestny hrad , ktorý je dominantou celého mesta.

Z Kufsteinu nasledoval presun do Innsbrucku. V úseku Kufstein – Worgl som vyfotografoval najskôr regionálny vlak z Innsbrucku do Kufsteinu , potom OBB-DB EC vlak z Mníchova do Verony a ako posledný na tomto mieste som zachytil dvojicu RAILJETov smerujúcich do Viedne.












Potom nasledoval presun na najkrajší úsek spomínanej trate ARLBERGBAHN.Trať Innsbruck –Bludenz - Bregenz spolu s diaľnicou lemuje nádhernú alpskú prírodu.Samotná Arlbergbahn je dlhá 136 km. Dominantou trate je vrcholový Arlberg tunel v dĺžke viac ako 10km.


Keďže počas mojej návštevy na Arlbergbahn bol v Rakúsku štátny sviatok bola intenzita nákladnej dopravy mizivá. Ako prvý sa mi pred objektív v staničke Flirsch dostal Railjet OBB smerujúci z Bregenzu do Viedne zložený z dvoch jednotiek. Budova miestnej staničky je postavená v tradičnom štýle , ktorý zodpovedá miestnej architektúre.



A ešte zo zadu...

Keďže nasledovala podľa cestovného poriadku v doprave krátka prestávka , presunul som sa cez St. Anton a.Arlberg do staničky Langen am Arlberg , kde mi výpravca potvrdil , že vďaka štátnemu sviatku je popoludní v pláne len jeden nákladný vlak.
Keďže mi ostávalo trošku času a a svetla bolo menej a menej presunul som sa do obce Braz , ktorá je známa svojim nádherným oblúkom , ktorý je vedený na vysokom násype.Tu som si postupne odfotil :


Nákladný vlak z Bludenzu do Innsbrucku v čele s rušňami 1116 a 1044.




Dvojica Railjetov opustila stanicu Braz a smeruje do Viedne.



OBB EC v čele s taurusom 1116 ukrajuje posledné kilometre na svojej ceste z Viedne do Bregenzu pred staničkou Braz.



Keďže bol čas na presun vybral som si ako nasledovné miesto výjazd z Bludenzu smerom na Innsbruck.



Na snímke vychádza tandem taurusov v čele EC zo stanice Bludenz smerom do Innsbrucku.



Ešte som v tento deň chcel navštíviť moju obľúbenú nemeckú staničku LINDAU , ktorá sa nachádza v ostrovnej časti mestečka , ktoré sa nachádza pri Bodamskom jazere.



V posledných lúčoch zapadajúceho slnka som si stihol odfotografovať odchádzajúci osobný vlak v čele s motorovou lokomotívou radu 218 DB.



V tejto oblasti dominujú rušne radu 218 DB nielen v osobnej doprave , ale aj pri vozbe medzinárodných rýchlikov a expresov. Na snímke odstupuje tandem rušňov radu 218 DB do depa po dovezení medzinárodného vlaku EC z Mníchova.


Dúfam , že sa Vám môj krátky fotoreport páčil a dúfam , že v budúcnosti sa budem môcť s Vami ešte podeliť o zábery z tejto prekrásnej trate.


Autor textu a foto: Taurus

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=730