361.001 opäť na trati....

railtrains.sk

Dátum:  02.03.2012 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  08.05.2021 22:20

 Dňa 1.3.2012 sa konali skúšobné jazdy rušňa 361.001-1 v úseku Šenkvice - Trnava. Rušeň vznikol rekonštrukciou z jednosystémového rušňa 163.053. Jedným z dôvodov rekonštrukcie bola premena jednosystémového HDV pre jednosmernú napájaciu sústavu 3kV na vozidlo dvojsystémové. Rušeň bude možné oddnes vidieť na trati s menom „Dodo“ na čele rušňa. Dňa 2.3.2012 by sa mali oba rušne presunúť na skúšobný okruh do Cerheníc.














K tejto skúšobnej jazde sa schyľovalo už dňa 29.2.2012, kedy bol na príprahu vlaku R703 prepravovaný rušeň 362.006 -9 do Žiliny z dôvodu ,že rušeň mal na ďalší deň priviesť 361.001 na skúšobné jazdy na trati. HDV 362.006 bolo prepravené zo Žiliny do Vrútok vlakom Zr1841 na konci vlaku ako HDV na službu pohotové. Návoz dráhových vozidiel na skúšobnú jazdu bol zabezpečený súpravovým vlakom, na čele ktorého bola 362.006. Medzi hnacím vozidlom a testovaným HDV bol radený vozeň ZSSK Beer 61 56 20 70 044-8 dom. st. Bratislava hl.st. po revízii v ŽOS Vrútky. Z Vrútok súpravový vlak odišiel v skorých ranných hodinách a do Šenkvíc dorazil približne o 9:30. Skúšobné jazdy sa konali z dôvodu, že v minulosti rušeň 361.001 nevyhovel v hlukových skúškach, takže sa merania hluku museli zopakovať.

Priebeh skúšobnej jazdy Vám priblížim v nasledovných fotografiách :




Súpravový vlak po príchode do Šenkvíc



Fotografia zachytáva súpravový vlak so staničnou budovou Šenkvice



Bočný pohľad cez dvere na kúsok stanovišťa,s nálepkou SPD Bratislava na boku rušňa



Nakoľko nie je možné z prvého nástupišťa v Šenkviciach odísť na prvú traťovú koľaj, bolo nutné prestaviť súpravu na pezinskom zhlaví stanice a posun bol na niekoľko minút odložený. Prečo ? To Vám napovie nasledujúca fotografia!



Čakalo sa na rušeň ER20.009 spoločnosti Express Rail, ktorý sa stretol so skúšobným vlakom v stanici Šenkvice!


Po prestavení súpravy sa skúšobné jazdy mohli začať...



Na fotografii je zachytená úplne prvá jazda o 10:30 pri prechode trnavským zhlavím stanice Šenkvice



Na rovnakom mieste som odfotografoval aj druhú jazdu a tento krát ''Dodo'' svietil aj diaľkovými svetlami. Čas prechodu značil 11:05



Konečne sa pošťastilo a vyšlo slnko. Na tejto fotografii je zachytený ''Dodo'' pri návrate z druhej jazdy s pozičnými LED svetlami. Čas prechodu bol 11:25


Po príchode do ŽST Šenkvice som sa rozhodol si spraviť pár fotiek v obvode stanice



Krásny ''Dodo'' po príchode do stanice Šenkvice ešte s červenými pozičními svetlami



Netrvalo dlho a pozičné svetlá rušňa sa rozsvietili všetky na bielo


Z dôvodu predchodenia osobným vlakom sa ''Dodo'' zdržal v stanici dlhšie



Os 3029 prechádza okolo súpravového skúšobného vlaku


O niekoľko minút sa stretával R602 ''Čingov'' so skúšobným vlakom v stanici Šenkvice




R602 „Čingov“ prechádza okolo ''Doda'' v čele skúšobného súpravového vlaku



Odchodové návestidlo stanice Šenkvice sa o 11:48 rozsvietilo na zeleno a ďalšia zo skúšobných jázd sa môže začať !




Hodinky ukazujú 11:49 a ''Dodo'' odchádza opäť do Trnavy


Rozhodol som sa ísť smerom na Pezinok ,no skúšobné jazdy sa skončili naozaj dosť rýchlo a súpravový vlak na ceste do Bratislavy som si dokumentačne vyfotil na šenkvickej estakáde.



362.006 v čele súpravového vlaku prechádza estakádou o 12:22




Pohľad na nečinnú 361.001-1 na konci súpravy


Skúšobné jazdy boli pre dnes úspešne ukončené a dúfame, že ''Dodovi'' sa bude na skúšobnom okruhu v Cerheniciach dariť. Meno ''Dodo'' na čele rušňa bolo veľkým prekvapením, nakoľko som nepredpokladal, že meno bude dosadené tak skoro. Je veľmi pekné ,že rušne opäť dostávajú mená ,ktoré pre daný rušeň niečo značia a znamenajú. Nasledujúce dva rušne radu 361 by mali dostať tiež mená .

Autor : XxXcompany

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=786