Nevšedná návšteva v Hornej Štubni....

railtrains.sk

Dátum:  08.03.2012 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  08.05.2021 21:18

 V utorok 6. marca 2012, sme sa s Robom vybrali len tak na Hornú Štubňu, pozrieť, či tam nestojí nejaký náklad, vhodný na sfilmovanie či vyfotenie. Odstavili sme Žltý Blesk a nazreli do stanice.
















V stanici bolo celkom čulo, posunovala tam dvojica ceckaní 751 084 a 751 043, ktorú som zachytil, keď sa nakrátko zastavila pred staničnou budovou.



Posunujúca 751 084



so svojim dvojčaťom 751 043 posunujú na vrútocké zhlavie, aby sa zavesili na vlak. My sme ešte netušili, čo za vlak to bude, a kam, ale presunuli sme sa vedno s nimi na vrútocké zhlavie, ak by náhodou...



Závory zacinkali a do stanice sa ladne vplazila krásna Michaela – neznať už na nej čistotnú a trpezlivú ruku majstra Janka Zvaru, ale keď vidím túto mašinku, vždy si na neho spomeniem.



Michaela nám zapózovala pod Stavadlom č. 2 pri posune na opačný koniec súpravy. Je zaujímavosťou, ktorú pozorujem už zhruba mesiac, že na koniec tohto vlaku príde (zrejme na privolávaciu návesť) bageta zo Zvolena ako Os 7506 a na závese tohto vlaku zíde do Vrútok. Prečo a kedy sa tento obeh menil, neviem, snáď niekto objasní, či sa potom večer súprava vráti na Štubňu ako Os 7533.



Ako tak fotíme a filmujeme Mišku pri posune, začujeme z násypu handlovskej štreky podivný zvuk. Zbehnem kúsok, a čo nevidím? Ťapku a za ňou bagetu. Čo sa deje? veď vlak ide presne, ak by bageta ostala neschopná, ťapku by tak rýchlo nikto nezohnal....vŕtalo mi hlavou.




Nič na tom, pripravili sme sa do záznamovej pohotovosti a vchádzajúcu 721 116 na Os 5617 sme na vrútockom zhlaví štubnianskej stanice patrične zdokumentovali.




Počkali sme, čo sa bude diať, stále milo prekvapení takýmto nevídaným hosťom na Štubni. A hosť nenechal na seba dlho čakať a ťapka priposunovala k stavadlu. Zastala tak dobre, že sa v mojom objektíve stretla história – ťapka, starý plot z podvalov a pletiva a vodný žeriav, údajne aj s vodovodmi dávno bahnom zanesený, a tak pri nostalgických jazdách nemôžu parné mašinky z neho piť.




Ťapka, vodný žeriav a návestidlo v zátiší horskej prírody obklopujúcej tamojšiu železničnú stanicu.



Preskúmali sme i výrobný štítok tejto mašinky. Vyrobená bola pôvodne pre ZSSR, ako ma Robo poučil, preto tá azbuka.



Ťapka a vodný žeriav, pohľad od stanice.


Stále sme však nevedeli, čo je príčinou tejto návštevy, ale čas na premýšľanie neostával. Indíciu nám viezla 750 181-0 v čele Os 7505. Jej poludňajším vlakom bol Os 7302, a ten predsa 5 vozňov nemal! Tu bude pes zakopaný, vravím si, a tak sme sa veru išli informovať na stanicu, čo sa deje. Bolo nám povedané, že vozne prišli zo Žiliny a 721 116 ich povezie do prievidzských dielní na opravu.



Skvelá správa! Presunuli sme sa za handlovský portál Štubnianskeho tunela – Robo hore na kopček, ja neďaleko za most ponad zvolenskú štreku a trpezlivo sme čakali, čo sa bude diať.




Ťapka nenechala na seba dlho čakať a krátko po 16.30 sa už kotúľala aj s dvomi Béčkami do Prievidze.


Aké pekné spestrenie všednej návštevy našej významnej turčianskej stanice, v ktorej, ako sme boli svedkami i dnes, to z času na čas príjemne ožije.Na záver si dovolím pridať odkaz na video od Roba, ktoré Vám, popri mojich fotkách, zabezpečí krásnu zvukovú kulisu tejto mimoriadnosti.

>>odkaz (http)<<
Dovidenia pri ďalšej reportáži, ktorú v dohľadnej dobe pripravím, priatelia!

Text a foto: Maroš Kubík
Video: Robo Kapalka

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=794