Pohoda na Ružinej alebo keď sa stretne skvelá partia II.

railtrains.sk

Dátum:  12.10.2012 0:00   |   Rubrika:  Na voľné chvíle ...   |   Vytlačené:  19.09.2019 2:10

 Zdravím Vás, priatelia, v tieto krásne jesenné dni. Čas beží sťa vtáci nedozerní a človek sa ani nestačí spamätať a pri pohľade do kalendára zisťuje, že je tomu už vyše mesiaca, ako sme sa naposledy redakčne stretli na obľúbenej chatke pri vodnej nádrži Ružiná. Vitajte pri krátkom fotozostrihu z tejto príjemnej akcie.












Osadenstvo našej výpravy privítala už tradične budova zastávky v Mýtnej. Ako vidíme, hneď prebehlo aj prvé výjazdové zasadnutie na zásype (turčiansky na cimente) zastávky. Počasie vyzeralo nevábne, no aké bolo naše prekvapenie, keď sa mraky po chvíli úplne rozplynuli a nás čakal mimoriadne teplý a slnečný augustový víkend.






O chvíľu sme sa prirútili aj my s Tomášom a Peťom. Celkom netradične sme to švihli priamo na Zvolen a Detvu, zvykneme však obšiť detvianske lazy, poobzerať podpoľanie, pretože príroda a architektúra sú tam mimoriadne pôsobivé. Na skúšku a privítanie Tomáš hneď cvakol Michaelu 2 na R 934 Gemeran, zastavujúcu v Mýtnej.


Nasadli sme do auta a presunuli sa na chatku, kde sme sa všetci zvítali. Ja som si uvítací nedal, nakoľko sme ešte zbehli po Mareka do Kriváňa. Tam sme sa zdržali v reštaurácii neďaleko stanice, pretože jedlo bolo parádne a obsluha krásna, až mi oko od vyprážaného syra sústavne k pultu ubiehalo. Po opätovnom návrate do chatky sme vytiahli guľášnicku aparatúru a spoločnými silami sme si navarili polnočný guľáš.



Na druhý deň, v sobotu, privítalo nás do sviežeho rána krásne augustové Slnko. Po rannej schôdzi sme dospeli k uzneseniu, že by bolo načim vybehnúť si na samý juh našej matky republiky, do okolia Hajnáčky, ba až k Blhovciam mali naše kroky viesť. Prvá zastávka nastala vo výhybni Urbánka, kde Richardino zdokumentoval Plachetnice 756 008 a 009, smerujúce s Pn vlakom do Plešivca a Košíc.


Následne sa posádka poradila...


... a dospela k návrhu, že ideme do Hajnáčky. Na tomto mieste by som rád poďakoval Jankovi, ktorý toto miesto vybral, pretože v nás vzbudilo veľký ohlas. Tuto aha, ako sa pán vedúci vytešuje!



A mohlo sa ísť na lov! Porozliezali sme sa po svahu ako kamzíky a každý zaujal svoje miesto. Veď uznajte, taká 300 ka na rýchliku R 1931 Bodva bola skutočne veľkým lákadlom.


A prichádza! Krásne nasvietená 750 300 vychádza zo stanice Hajnáčka a v Tomášovom prevedení sa vyníma pred obcou so staničnými lampami.


Peťo ju zachytil o pár metrov ďalej.



Následne sa časť posádky pod vedením Janka Lajtoša presunula do stanice a zdokumentovali tam práve prichodiaci nákladný vlak na čele s nemenej zaujímavou ceckaňou 751 125. Rýchlobežka musela v stanici čakať na prechodenie R 932 Domica.


Príjemné prostredie Hajnáčky nás hostilo ešte nejakú tú hodinku.


Marek si sfotil Os 6243 do Tisovca na už známom mieste.


Nesmieme zabudnúť spomenúť, že potulky za fotoflekmi nás priviedli až do Blhoviec. Tam sme sa radili, čo a ako, kde by sa ten rýchlik vynímal, či sa vôbec bude dať fotiť. Jedna z mnohých priebežných porád dňa v stanici Blhovce.


Po konštatovaní, že okolie nám nič moc neponúka, spravili sme si aspoň kolektívnu fotku v Blhovciach.



Na to sme nasadli do áut a dá sa povedať, že sme sa rozdelili na dve skupinky. Jedna z nich sa pobrala pomaly do Hajnáčky a späť do Mýtnej, my sme však ešte zotrvali pri Čamovciach a vyčkali, čo sa bude diať. Prvá prešla 754 069 s R 932 Domica smerom do Fiľakova. Tomášova fotka ju zachytáva v akurátnom fotomraku, ktorý sa ponad nás veselo premával.



Následne sme cez nesmiernu šachorinu a bahno prešli na druhú stranu lúky a Tomáš zdokumentoval spomínanú rýchlobežku na čele s cecaňou 751 125. Ja musím hanebne povedať, že som si pri úprave fotiek myslel, že sú už upravené a rawk-ká som vymazal. Chyba! Neboli, a tak mi táto časť výletu v mojej zbierke chýba. Nevadí, dokumentácia je, a to je dôležité.



Následne nastal presun na chatu, kde sme si hodili popoludňajšiu siestu, prihriali guľáš a debatili o všetkom možnom. Rovnako aj o tom, čo budeme podnikať popoludní. Voľba padla na Mýtnu a Lovinobaňu zastávku. Na čože to ten Janko zaostril v tom poli?



Je to jasné! Rišo s chalanmi to potvrdili z telesa trate, je to 750 273 a R 933 Domica, ktorá práve opustila Lovinobaňu zastávku a rúti sa do Podrečian.


Tu už je partia fotografov, zmorená aj teplom, no aj čiastočnými úpravami okolia trate, aby sa fotečka vydarila.



Po odfotení Domice sa naša partia pobrala na chatu a nastali logisticky náročné operácie, nakoľko som ostal s vozidlom sám na 10 ľudí. Všetko sme ale zvládli, Peťa sme odviezli do Detvy na R 934 Gemeran, a ten sme si za zastávkou aj odfotili.



Po jeho prechode sme nakúpili v detvianskom TESCU zmrzlinu a občerstvenie na večer, vyzdvihli Nikolaja a vrátili sa na chatu. Mišo zdokumentoval krásny západ Slnka a mohli sme sa oddať večerným, miestami i búrlivým, debatám o stránke, vlakoch, živote a všeličom zaujímavom.


Nedeľné ráno bolo kľudné. Za ničím sme sa nenaháňali, pomaly sme upratovali chatu a vyčkali sme, kým príde Janko.



Po jeho príchode sme rozdelili zmrzlinu, občerstvili sa a premýšľali, čo a ako ďalej. Voľba padla na Pílu. A tak sme sa tam vybrali. Mišo zdokumentoval niekdajší tunel...


Rišo a Marek si zase nenechali ujsť krásny kotlový vlak s dvomi cecaňami v jeho čele.




Blížilo sa neskoré popoludnie a s ním vedno i čas rozlúčky. Ten sme si však dali na retro štýl neďaleko Mýtnej. Na nedeľnom osobáku do Zvolena nás potešila krásna 754 036. V zastávke Mýtna ju zvečnil Mišo


Následne sa jej podujal Marek, poľujúci na lúke nad traťou


A finálny úlovok sa podaril Rišovi z tesnej blízkosti trate.


Tomáš fotil taktiež hore na lúke a pre zmenu nepohrdol ani červeným krásavcom Vašom, vezúcim nedeľný R 933 Domica do Košíc.


Na záver by som rád pripojil niekoľko fotiek, ktoré nezachytávajú len železničnú tematiku, ale aj nás, účastníkov zájazdu. Tu je časť našej partie, fotiacej napoludnie pri Mýtnej.




A rovnako aj objekt nášho fotenia, 750 273, vracajúca sa z Košíc na R 932 Domica.

Partia fotičov sa musí odfotiť aj po dobrom fotení. Tak tomu bolo aj po prechode 750 300 v Hajnáčke.



Po večeri padne vhod skvelý dezert. Mňam :-P


Aj počas našich fotografických potuliek južným Slovenskom sme mnohokrát konštatovali, že trať, po ktorej kedysi hrmela temer stovka nákladných vlakov denne, niekedy menej, niekedy viac, je už, žiaľ, mŕtva. Niekoľko hodín po nej neprešlo ani koleso, nákladný vlak bol vzácnosťou. Škoda, potenciál je veľký, diaľnica juhom zatiaľ nevedie, železnica by mohla hrať prím. Mohla...

Na záver sa s Vami, priatelia, rozlúčime impresívnou fotkou zachytávajúcou dominantu najkrajšieho železničného uzla na Slovensku – Zvolena. Tešíme sa na ďalšie stretnutie pri trati, na chate či na pivku. Do skorého videnia, priatelia!



Text: Maroš Kubík
Foto: Bocco, Richardino, michalBA, Somatko, Maarek, Maros21


Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=920