Moje železničné lúčenie so Šaštínom

railtrains.sk

Dátum:  24.10.2012 0:00   |   Rubrika:  Z tratí ŽSR a SŽDC   |   Vytlačené:  20.09.2019 5:53

 Historickému i súčasnému železničnému dianiu na Hrbatej sa tento rok aj vďaka 30. výročiu elektrifikácie venovalo už niekoľko článkov. Počas prvých ôsmich mesiacov roku 2012 som v Šaštíne a jeho blízkom okolí cielene dokumentoval bežnú železničnú prevádzku o niečo viac ako v predchádzajúcich rokoch. Súčasťou môjho vstupu do stavu manželského uprostred leta bol totiž aj štart v novom bydlisku.












Fotografie som zoradil chronologicky podľa dátumu. Stroj 240.084 vchádza 21. januára do stanice okolo bývalého stavadla č. 2 s Os 2607, ktorý má v GVD 2012 zo všetkých vlakov osobnej dopravy na Hrbatej najdlhšiu trasu: Holíč nad Moravou – Galanta.



Posunieme sa o niekoľko metrov a dve hodiny ďalej, Laminátka 240.059 prechádza cez priecestie do známej rekreačnej oblasti Gazárka s Os 2609.



Na pestrú nákladnú dopravu (najmä súkromných dopravcov) som veľa šťastia nemal, jednou z mála výnimok bol manipulák z Kútov do Jablonice 11. februára v čele so 742.042.



Výpomoc slovenského Carga v čele osobákov na trati 116 patrí k častému pravidlu. 240.095 ZSCS na Os 2606 Galanta – Kúty vychádza zo Šaštína a smeruje do cieľovej stanice, 21. február 2012.



Rovnaký deň ako na predchádzajúcej fotografii míňa vchodové návestidlo od Trnavy 240.130 s Os 2608.



Os 2613 v čele s 240.095 ZSCS prechádza okolo Kostola sv. Jána Bosca, ktorý je druhým (menej známym) šaštínskym kostolom - stráca sa v publicite miestnej pútnickej baziliky.



V zúboženom laku prechádza v susedstve šaštínskej zástavby 240.009 s Os 2606, v kalendári sa píše 15. marec 2012.



Udrela 14. hodina popoludní 15. marca a pracovníci miestnej firmy vyrábajúcej stavebné hmoty sa poberajú domov k svojim rodinám. Ešte však musia počkať na prechod Os 2611 do Trnavy v čele s 240.075.



240.095 ZSCS s Os 2609 pred staničnou budovou, 21. marec 2012.



240.137 s Os 2615 pred železničnou stanicou od Kuklova, v pozadí božia muka pri cestnej komunikácii Šaštín–Kuklov a Kostol sv. Alžbety v miestnej časti Stráže nad Myjavou, 25. apríl 2012.



Iba jeden pár vlakov (Os 2603/2610) počas pracovných dní vezie štyri vozne, všetky ostatné spoje sú zostavené z dvoch vozňov. 240.115 na poobednom Os 2610 s Bazilikou Sedembolestnej Panny Márie, 25. apríl 2012.



Jeden záber ucelenky na Hrbatej, Pn 58740 relácie Prievidza – Kúty sa mi poradilo zachytiť 1. mája priamo v žst. Šaštín-Stráže.



Okolo priecestníka za šaštínskou stanicou prechádza 240.075 s Os 2607 z Holíča do Galanty, 2. máj 2012.



Asi najlepšie miesto v okolí na odfotografovanie vlaku s dominantou pútnického miesta – priecestie s poľnou cestou, ktoré sa nachádza niekoľko sto metrov za stanicou v smere na Kuklov. Os 2612 Trnava – Kúty a nablýskaná 240.087, 25. máj 2012.



Moderný zástupca elektrickej trakcie: ES64F4-155 v prenájme LTE v skorých ranných hodinách 21. júna čaká v žst. Šaštín-Stráže na odchod do Kútov.



Laminátka 240.115 na Os 2608 do Kútov s obilninovým silom uprostred leta, 24. júla 2012.



Os 2610 a 240.127, 24. júl 2012.



Počas letných mesiacov som na približovanie k trati využíval bicykel. 240.087 a Os 2612 Trnava-Kúty, 24. júl 2012.



Už spomínané priecestie s poľnou cestou a posledný večerný vlak do Kútov 24. júla. (240.054 na Os 2618).



Os 2618 v lúčoch večerného slnka ešte raz 5. augusta o niekoľko metrov ďalej, tentokrát s 240.084.



Na záver Os 2609 zakrytý fotomrakom 7. augusta 2012. Pre niekoho sa tento článok môže javiť ako stereotypná zbierka fotografií so všadeprítomnými dvestoštyridsiatkami, no mne táto trať a zvlášť okolie Šaštína prirástlo k srdcu. A na margo stereotypu - nie je to tak dávno, čo všetky vlaky vozili panťáky radu 560. Ktovie ako bude vyzerať prevádzka na trati 116 o niekoľko rokov, uvažovaná verejná súťaž na výber dopravcu nielen na tejto trati od roku 2015 môže byť prvou lastovičkou budúcich radikálnych zmien.



Text a foto: mirec116

Tento článok nájdete na stránke railtrains.sk https://www.railtrains.sk

URL tohoto článku je: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=923