Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > Nezaradené zahraničné vozidlá 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 10/670 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Všeličo od vás
Zobraziť celú fotku
Nové električkové súpravy typu TW500 Flexity LRV pre Badner Bahn
Dňa 20.12.2018 rakúsky dopravca WLB (Wiener Lokalbahnen) zadal spoločnosti Bombardier Transportation objednávku na 18 vozidiel typu TW500 FLEXITY LRV pre miestnu lokálnu dráhu Badner Bahn. Prvé vozidlá z tejto dodávky sa zaradili do pravidelnej prevádzky koncom decembra 2022. Písmená TW v označení sú skratkou pre Triebwagen, t.j. hnacie vozidlo.

Predmetné električky s rozchodom 1 435 mm boli vyvinuté a vyrobené vo viedenskom závode Bombardier Transportation (od januára 2021 ako Alstom). Súčasťou kontraktu za 94 miliónov eur je aj zabezpečenie údržby na 24 rokov (systém riadenia údržby FlexCare), za ktorú bude zodpovedný výrobca, no práce budú vykonávať zamestnanci dopravcu WLB v dielňach prevádzkovateľa WLB (má vlastné depo vo Wien Inzersdorf). Okrem tejto dodávky existuje opcia na ďalších 16 vozidiel a ďalších osem rokov údržby.

Harmonogram dodania vozidiel počítal so skúšobnou prevádzkou dvoch súprav TW500 s cestujúcimi od druhej polovice roku 2021 a prvá z nich mala vstúpiť do pravidelnej prevádzky koncom roka 2021. To sa však nepodarilo zrealizovať a tak potrebné schválenie typu vozidla sa podarilo získať až 22.12.2022. V tom mesiaci bolo ešte dodaných 12 nových súprav.

Prvá súprava dvoch električiek typu TW500 FLEXITIES začala prepravovať cestujúcich 27.12.2022, následne bol začiatok pravidelnej prevádzky tohto typu oficiálne oznámený v pondelok 9.1.2023. O deň neskôr pribudla druhá dvojica vozidiel a 12.1.2023 pribudla aj tretia súprava. Prevádzka celej série 18 kusov električiek typu TW500 FLEXITY je naplánovaná na spustenie v osobnej doprave v treťom štvrťroku 2023, pričom nahradí 26 kusov pôvodných električiek typu TW100 vyrobených spoločnosťou SGP Graz v rokoch 1979 až 1993, z ktorých však niektoré zostanú ako záložné. Preto, kto má záujem má ešte šancu odfotografovať si vo Viedni v pravidelnej prevádzke ešte aj tieto typy starších vozidiel.

Prvý úsek dráhy Badner Bahn bol uvedený do prevádzky 29. septembra 1886, kedy začali parné nákladné vlaky prepravovať tovar medzi Viedňou a obcou Wiener Neudorf. Badner Bahn ako lokálnu dráhu dodnes obsluhuje 40 kusov električiek, z ktorých posledná je séria 14 kusov typu TW400 navrhnutých a vyrobených závodom Bombardier Transportation v rokoch 2000 až 2010. Trať je napájaná jednosmerným napätím 600 V v úseku Štátna opera - Schedifkaplatz, 750 V v úseku Schedifkaplatz - Inzersdorf a 850 V DC v úseku Inzersdorf - Baden.

Klimatizované vozidlá typu TW500 FLEXITY majú rozchod 1435 mm, usporiadanie náprav Bo' 2' Bo', dosahujú maximálnu rýchlosť 80 km/h, majú výkon 440 kW, dĺžku 27,82 m, šírku 2,5 m a hmotnosť 41,68 t (prázdne ). Vozidlá sa vyznačujú bezbariérovým prístupom, ktorý WLB konzultoval priamo so zástupcami združení ľudí so zdravotným postihnutím a zvýšeným komfortom cestovania. Prepravná kapacita jednej električky TW 500 je 74 sediacich osôb, čo je o 4 viac ako pri vozidlách typu TW400 a o 11 viac ako pri vozdilách typu TW100. Súčasťou vybavenia vozidla je bezdrôtové pripojenie na internet prostredníctvom wi-fi, ďalej elektrické zásuvky a USB nabíjačky, ako aj nový elektronický informačný systém, kamerový systém a okná s dvojitým zasklením pre zlepšenie izolácie interiéru počas letných a zimných mesiacov.

Každý pracovný deň cestuje do Viedne zo susedného Dolného Rakúska okolo 270 000 ľudí a opačným smerom 70 000 Viedenčanov. Približne 40 000 z nich využíva 27,2 km dlhú miestnu železnicu Badner Bahn. Jej trasa začína v centre Viedne na Ringstraße pred Štátnou operou a potom vedie cez niekoľko viedenských okresov a dopravných uzlov hlavného mesta Rakúska, cez metropolitnú hranicu a cez niekoľko obcí na juhozápade do 25-tisícového kúpeľného mesta Baden. Kým v časti Viedne vozidlá využívajú pre svoju jazdu čiastočne spoločné električkové trate, od nástupnej zastávky Schedifkaplatz ležiacej v blízkosti žst. Wien Meidling a mimo mestskej oblasti už využívajú vlastnú koľajovú trať. Táto trať je dokonca na troch miestach napojená koľajami na sieť štátnych ÖBB a vo Viedni je koľajovo prepojená aj s trasou metra linky U6. Preto sa na Badner Bahn môžu vyskytovať aj nákladné vlaky jazdiace podľa potreby. Na najfrekventovanejšom úseku Badner Bahn medzi budovou štátnej viedenskej opery (Kärntner Ring) a obcou Wiener Neudorf premáva linka od pondelka do soboty v intervale 7,5 minúty.

V roku 2014 využilo miestnu dráhu Badner Bahn približne 12 miliónov cestujúcich, čím sa stala najobľúbenejšou regionálnou železnicou v Rakúsku. V roku 2019 bolo prepravených 13,4 milióna pasažierov a po poklese spôsobenom Covidom dosiahol počet pasažierov v roku 2022 12,6 milióna.

Druhá vozovňa Badner Bahn sa nachádza blízko zastávky Leesdorf v Badene. Kúpeľné mesto Baden leží cca. 29 km na juh od Viedne.

Zdroj informácií: railvolution.net
Informácie o fotke
Názov albumu:Nezaradené zahraničné vozidlá
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=41058
Autor:volod  
vlak:električkový Badner Bahn
miesto:Viedeň, stanica Wien Meidling Eichenstrasse
dátum vyfotenia:20.5.2023
Veľkosť:857 KB
Rozmery:1600 x 1070 pixelov
Zobrazené:807 krát
Foťák:NIKON CORPORATION - NIKON D7200
Clona:f/8
Exp. čas:0.002 s (1/500)
Ohnisko:48 mm
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cas


Roman, Romana
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 71 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 67

Registrovaných: 0
Anonymných: 71

Viac ...