...prebiehali dnes, 3.9.2023 v stanici Perchtoldsdorf na okraji Viedne.
Na okrúhle výročie trate sprevádzkovanej v roku 1883 patriacej vtedy pod k.k. priv. Südbahn-Gesellschaft dnes vozil záujemcov po celý deň slávnostný mimoriadny vlak z viedenskej hlavnej stanice do starej stanice Perchtoldsdorf (odbočná trať z žst. Wien Liesing smerom na Rodaun). Návštevníkov tu čakal po celý pestrý "staničný festival" s veselou hudbou a dobrou atmosférou spolu s výborným jedlom a pitím. V ponuke boli napr. klobásky, pečené zemiaky, pivo Rodauner, víno zn. Perchtoldsdorfer, domáce pečivo a nealkoholické nápoje.
Pri príležitosti tohto výročia Kaltenleutgebner Bahn sa dnes na túto regionálnu trať vrátila dieselová lokomotíva radu 2067 so spojnicovým pohonom osí. Od 70. do 90. rokov 20. storočia lokomotívy tejto rady zabezpečovali po tejto trati väčšinu nákladnej dopravy pozostávajúcej prevažne s prepravy voľne loženého cementu z cementárne v Rodaun.
K rušňu 2067.100 (výr. č. 18514/1975): V máji roku 2019 železničný spolok NLB (Neue Landesbahn) kontaktoval obchodné oddelenie ÖBB a podal žiadosť o kúpu rušňa radu 2067, ktorý spolok chcel v budúcnosti využiť pre vozbu turistických vlakov na múzejnej železnici Zayatalbahn. Odpredaj lokomotívy sa ale natiahol až do júna 2021 a až 8. júla 2021 bolo možné si konečne odviezť stroj 2067.100 z depa v Knittelfelde pomocou ich vlastnej elektrickej lokomotívy 1110.505. V depe v Mistelbachu bola vykonaná precízna kontrola a oprava rôznych častí lokomotívy a lokomotíva bola po veľmi krátkom čase opäť uvedená do prevádzkyschopného stavu.
Lokomotíva prešla rozsiahlou technickou rekonštrukciou motoru a mechanických častí a teraz má opäť schválenie jazdiť na sieti ÖBB. Tím nadšencov zo spolku NLB vrátil rušeň 2067.100 späť do stavu, v akom bol dodaný v roku 1975 s veľkým dôrazom na detail vďaka enormnému nasadeniu a vykonanej mravenčej práce.... Od začiatku roka 2023 je rušeň 2067.100 vo farebnom prevedení krvavo-oranžová (tzv. Blutorange) a je určený pre mimoriadne jazdy a slúži na ťahanie štýlových špeciálnych vlakov po sieti OBB.
Detail na iniciály rušňa a výrobný štítok SGP Wien Simmering z roku 1975:

Jeden z vozňov mimoriadnej súpravy, konkrétne služobný dvojosový vozeň radu BDT:

Súpravu v stanici Perchtoldsdorf nie je možné obiehať, tak preto bol na druhom konci mimoriadneho vlaku nasadený malý "Jenbacher" radu 2062.53:

Rušne radu 2062 boli v Rakúsku nasadzované na rôzne vlečkové výkony a posuny v depách či opravovniach vozňov. Rušne radu 2067 v celkovom vyrobenom počte 111+1 ks s usporiadaním náprav "C" zase vykonávali vozbu osobných alebo nákladných vlakov na vedľajších neelektrifikovaných tratiach (ľahká traťová služba) ako aj posun v staniciach či depách. V menšej miere sa vyskytovali aj na vlečkových výkonoch. Výrobcom radu 2067 s maximálnou rýchlosťou 65 km/h bol závod Simmering Graz Pauker Werk Wien. Rušne majú výkon 600 konských síl a motor typu SGP S12na. Rušne radu 2062 vyrábal strojársky závod Jenbacher Werke Jenbach Rakúsko (skratka JW).
Odkaz na dnešný mimoriadny program v stanici Perchtoldsdorf:
140. výročie