Jedná sa o prvý rakúsky povojnový typ rušňa so spaľovacím motorom vyrábaný v rokoch 1952 - 1955. V závode SGP Wien Florisdorf bolo vyrobených celkom 20 ks tejto rušňovej rady. Zobrazený zelený stroj tejto rady je tak posledný vyrobený v pôvodnom zelenom laku. Je pôvodom z Krems an der Donau, kde bol deponovaný počas svojej aktívnej prevádzky. Vyradenie týchto rušňov z prevádzky nastalo v roku 1993. Rušne boli vyrábané v hnedom (2045.01), oranžovom (tzv. blutorange - Jaffa odtieň) a zelenom farebnom prevedení (2045.20). Rušeň dosahuje max. rýchlosť 90 km/h, má služobnú hmotnosť 67 ton, 2 motory a ťažnú silu 200 kN. Pre tento typ rušňa bola vzorom koncepcia pohonu dieselelektrického rušňa pôvodom z USA. Každý podvozok poháňa jeden motor typu S12a (500 kon. síl výkon). Prenos výkonu je elektrický. Mnoho rušňov(7 ks) z tejto rady bolo dodnes zachovaných v rôznych rakúskych múzeách. Väčšinou sa jedná ale o pôvodný stav po stiahnutí z pravidelnej služby (okrem 2045.01 tá by mala byť v obnovenom hnedom laku a pojazdná). Rušne boli spočiatku nasadzované aj na výkony na hlavných tratiach, neskôr prebrali výkony v osobnej a nákladnej doprave po parných rušňoch na vedľajších tratiach Rakúska.
|