Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > 362 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 329/1245 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Fotogaléria
Zobraziť celú fotku
362 008 v čele EC 276
Informácie o fotke
Názov albumu:362
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=29706
Autor:Bocco  
vlak:EC 276
miesto:Trnovec nad Váhom - Šaľa
dátum vyfotenia:10.05.2017
Veľkosť:961 KB
Rozmery:1600 x 1070 pixelov
Zobrazené:663 krát
Foťák:NIKON CORPORATION - NIKON D7100
Clona:f/6.3
Exp. čas:0.002 s (1/640)
Ohnisko:56 mm
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
wagoo
Zaslaný: 19.07.2013 10:10   Upravený: 19.07.2013 10:12  
Založený: 10.05.2013
Miesto: Bratislava/Košice
Príspevkov: 72
 Re: Vysoké meškanie vlaku R 609 Spišan
Ak dane zariadenie vyhodnotilo, ze je problem s osou, tak je problem resp. co ak by rusnovodic po obhliadke nic nespozoroval (napr. spominane plochy) a v naslednej jazde by sa rozsypali domceky a vozen skoncil v zeline?? V predpise je, ze rusnovodic posudi dalsiu jazdu vozna. Rusnovodic posudil, lebo zariadenie posudilo. Neviem, co je na tom nelogicke a zvlastne. Zodpovednost je na jeho osobe, a neviem si predstavit, ako bude vyhodnocovat a merat plochy kolies alebo teplotu domcekov naprav. Subjektivne nazory charakteru ze niekto nieco pocul nepocul su nezmysel, o to sa rusnovodic nemoze opierat a hlavne sa nemoze na to spoliehat. Rusnovodic postupoval zmysle platneho predpisu ZSSK Vxx .
XxXcompany
Zaslaný: 19.07.2013 12:30   Upravený: 19.07.2013 12:44  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13372
 Re: Vysoké meškanie vlaku R 609 Spišan
To je síce všetko pekné, ale väčšinou si rušňovodiči dajú záležať. Vozeň riadne obhliadnu a pokračujú v jazde ak nezistia značné a viditeľné poškodenia.

Daný systém ASDEK je nespoľahlivý črep ŽSR, ktorý vyhodnocuje sprostosti. Vozeň, ktorý nadskakuje, dvere na oddieloch idú vyletieť od klepotania a vibrácií je v poriadku. Vchádza vlak a na koridore je počuť rachot jak sviňa to je OK. Ale vozeň, ktorý ide plynulo a nemá žiadne nedostatky vyhodnotí ako poškodený. To je fakt úchvatné.

Ešte úchvatnejšie je ak takýto vozeň vyradíme bez akejkoľvek debaty.

Myslím, že návarky, výlupky a iné veľké nedostatky na dvojkoliach je možné spozorovať aj voľným okom. Rovnako je možné cez rukavice skúsiť hmatom teplotu (viackrát som to videl). Ak by bolo zistené, že skutočne je tam vážna závada nemám žiadny problém. Lenže ten vozeň bol v poriadku a bol špalkový a neišiel ani zabrzdený ani nič čo by bolo dôvodom jeho vyradenia.

Takýto vlak : >>odkaz (http)<< však pre ZSSK je v poriadku a môže pokračovať, ale vlak, ktorý bol podvozkovo fakt pomerne v poriadku až na malé plochy na Bdshmee(r) nie. Lebo rušňovodič povedal. Ja si takéto veci všímam a určite pri vchádzaní vlaku ten vozeň neklepotal tak, že by išiel vyletieť z koľaje.

Mimo toho, že takto stovky cestujúcich stratili svoje prípoje alebo značne meškali musela aj posádka reštauračného vozňa (posádka z Košíc) ostať v Leopoldove a čakať čo bude pretože vozeň bol nazbrojený.

Uznávam aj opačnú veriantu, že vozne naozaj v zlom technickom stave so správnym vyhodnotením systému ASDEK ostávajú mnohokrát na súprave a pokračujú v ďalšej jazde čo tiež nieje správne nakoľko vtedy sa potencionálne môže niečo stať. V prípade tejto aktuality ak by sa malo niečo stať by sa muselo jednať o inú vadu počas jazdy vlaku nezávisle od ASDEK-u. Dalo sa aj upozorniť personál aby vozeň a jeho chod sledoval a v Piešťanoch vystúpil za rušňom a povedal či je tam poznať nejaký značný problém alebo nie. Ak by bol dalo sa to vyradiť rovnako aj v tejto stanici ako v Leopoldove. Určite by však vozeň išiel ďalej...

A nikde som nenapísal, že nepostupoval podľa predpisu. Ale povedal by som to skôr tak, že si mal potrebné dokazovať čo on môže urobiť. ( Ten istý predpis mu jazdu ďalej povoľuje )

Cestujúcich nepočkala ani Fatra v Púchove... Proste vlaky BY TU MALI BYŤ ( no nie sú ) pre ľudí.
wagoo
Zaslaný: 19.07.2013 22:00   Upravený: 19.07.2013 22:10  
Založený: 10.05.2013
Miesto: Bratislava/Košice
Príspevkov: 72
 Re: Vysoké meškanie vlaku R 609 Spišan
Takže rozložíme si problém do dvoch rovín a to dispečérsky a zodpovednosť rušňovodiča.

Rušnovodič: moja prvá otázka na XXXCompany je, či vie, čo sa píše v predpise V2 cl.97, no asi nie, tak si ho tu napíšeme:
Rušňovodič vedúceho HDV pri vzniku poruchy na DV v mieste,kde nie na to určený iný odborne spôsobilý zamestnanec rozhoduje o oprave alebo vyradení DV z vlaku.

To či Nixony vykazujú či nevykazujú chybovosť nerieši rušnovodič. To že "jedna babka povedala" na železnici neobstojí. Tak ako pán majster mohol byť pochválený, že šiel napriek tomu, že dostal od dispečera upozornenie, mohol byť aj strojcom neštastia. Chcem sa Ťa preto opýtať, ako by sa ti žilo spocitom, že kvoli tvojmu laxnému prístupu príde o život napr. 30 ľudí. Ako by sa Ti páčilo, keby ŤA zatvorili za všeobecné ohrozenie??? Je Ti jasné, aká zodpovednosť je na pleciach dotyčnej osoby, ktorá buď bude zlá, alebo si len vrámci bezpečnosti a plynulosti žel.dopravy koná svoju povinnosť??? Ako príklad možem uviesť nedávnu haváriu vo Francúzsku. videl si tie vozne a perón stanice?? Videl si, čo to dokáže v rýchlosti 120km/h??

Neviem ako si technicky zdatný, ale keď tu píšeš o rukavici a nahmataní plôšok na kolese, tak Ti možem zodpovedne povedať, že nevieš o čom píšeš. A tobôž nie s rukavicou na ruke. Keď Ti toto niekto povedal, musel byť sfetovaný. Pozri si niečo okolo toho, a zistíš, že sa pohybujeme v mm . Áno, v mm !!! Jednine čo možes zistiť, tak horúcobežnosť a to priložením ruky v rukavici k domčeku....

Čo sa týka problém dispečera, tak nechsapáči, v tom sa môžes vŕtať. Neviem aké majú predpisy, a je to ich problém.

Každopádne, bolo by fajn, keď už píšes kadejaké náreky, kto ako a čo odflakuje, aby si si naštudoval všetky predpisy dopravcu a poskytovateľa dopravnej cesty. Potom možeš súdiť ľudí za to, ako vykonávajú svoju činnosť. Do tej doby budeš v očiach ľudí ktorí tu čo to čítajú iba taký tárajko.
XxXcompany
Zaslaný: 19.07.2013 23:16  
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13372
 Re: Vysoké meškanie vlaku R 609 Spišan
Je zbytočné sa o tomto baviť a mrzí ma, že niekto hľadá dôvody miesto spôsobov. Nemám čo ďalej dodať, prepáč. Keď to takto ďalej pôjde sami pochopíte kam sa dopracujete takýmto prístupom k cestujúcim.
wagoo
Zaslaný: 20.07.2013 10:24  
Založený: 10.05.2013
Miesto: Bratislava/Košice
Príspevkov: 72
 Re: Vysoké meškanie vlaku R 609 Spišan
To že vozňovy park je v zlom stave nemusíme polemizovať.Ver tomu, že každému majstrovi by sa lepsie jazdilo, keď by celé súpravy boli s kotúčovými brzdami, nemuselo sa riešit kopec problémov (a to rušňovodič ešte mimo toho gra problémov ako napr. sprievodcovia).

A to že niekto hľadá dôvody?? Áno, z pozície rušňovodiča je dôvod vyradiť zo súpravy neschopný vozeň. Hrdinstvo ide niekedy bokom, nakoľko sa nehráme s modelovými vláčikmi, ale s ludskými životmi a zodpovednosťou.

PS> nechcem to zľahčovať, ale poznáš to príslovie??: radšej príjsť o pol hodiny neskôr ako vôbec?? :papa:
Dodes
Zaslaný: 19.07.2013 13:37  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 10801
 Re: Vysoké meškanie vlaku R 609 Spišan
Ak je pravdou to že rušňovodič závadu neobhliadol a len kvôli chybnej elektronike vozeň odstavil tak určíte nepokračoval podľa platných predpisov. :zlí12:
cas


Ema
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 96 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 82

Registrovaných: 0
Anonymných: 96

Viac ...