Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > Mosty 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 11/96 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Obrazové aktuality
Zobraziť celú fotku
''Kontrolný deň'' portálu Railtrains.sk na stavbe nového mosta v Trenčíne
Dnes sa členovia portálu Railtrians.sk zúčastnili na zmapovaní aktuálnej situácie na stavbe nového železničného mosta ponad Váh v Trenčíne a prislúchajúcej preložky trate.
Stav dokumentujú nasledovné fotografie.


Situácia je taká, že do konca mája má byť spustená premávka na jednej koľaji po jednom novom moste (jedná sa o dva samostatné nové mosty uložené na spoločných podperách). Ide o koľaj v smere od Žiliny do Bratislavy. Tomu bude predchádzať záťažová a dynamická skúška mostného telesa. Premávka na novom moste bude do času spustenia aj druhej koľaje obojsmerná. Tak príde k definitívnemu opusteniu starej trate a pôvodného nitovaného oceľového priehradového mosta ponad Váh, ktorý je dosiaľ v prevádzkovom stave. Na druhom - pôvodnom priehradovom moste je už dávnejšie odstránená koľaj a tá je rovnako odstránená až po zlatovecké zhlavie žst. Trenčín.
Detail vystuženia budúcej pevnej jazdnej dráhy:
Pohľad od Zlatoviec smerom do Trenčína:
Výhybková spojka s výhybkami s nízkym uhlom odbočenia pre vysokú rýchlosť:
Pohľad do Zlatoviec - trať vľavo je pôvodná uložená ale v novom traťovom telese, trať vpravo ide na nový most (za chrbtom):
Budúci podchod pre peších popod trať smerujúcu do Bánoviec nad Bebravou, ktorá novým násypom pretne násyp pôvodnej trate č. 120:
Nový násyp pre trať č. 143 na Bánovce nad Bebravou sa bude robiť ale najskôr až po definitívnom opustení trate (a vytrhaní koľajových polí) vedenej po pôvodných mostoch, nakoľko nový násyp pretne staré teleso trate č. 120.
Informácie o fotke
Názov albumu:Mosty
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=29611
Autor:volod  
vlak:už čoskoro bude
miesto:Trenčín
dátum vyfotenia:30.4.2017
Veľkosť:1127 KB
Rozmery:1600 x 1067 pixelov
Zobrazené:2508 krát
Foťák:NIKON CORPORATION - NIKON D3100
Clona:f/7.1
Exp. čas:0.001 s (1/800)
Ohnisko:66 mm
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
volod
Zaslaný: 01.12.2013 20:09  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 24833
 Re: Čas bratislavského Starého mosta sa dnes definitívne ...
Citujem zo stránky webnoviny.sk: „Most bude demontovaný takým spôsobom, že na železničný most bude osadený žeriav a železničná vlečka. V strede jednotlivých polí budú sústavou lodí vytvorené montážne podpery, ktorými most dočasne podoprú. Most sa začne po zachytení žeriavom deliť na jednotlivé transportovateľné segmenty, ktoré vyvezú vlečkou na petržalskú stranu Dunaja a odtiaľ odvezú a zlikvidujú".
Bude zaujímavé sledovať proces zriadenia a fungovania takejto železničnej vlečky.
Ešte doplním, že na stabilizáciu cestnej časti mosta bolo asi 12 rokov dozadu zhotovené tzv. vahadlo, ktoré odľahčilo cestnú časť mosta a prenieslo časť váhy na železničnú časť mosta.
juro
Zaslaný: 01.12.2013 20:36  
Založený: 15.04.2010
Miesto:
Príspevkov: 46
 Re: Čas bratislavského Starého mosta sa dnes definitívne ...
Aký dôvod má tá "koľaj" s rozchodom 1000mm na železničnom moste? To asi najskôr nebude koľaj, či?
Električky s rozchodom 1000mm jazdili po cestnom moste.
volod
Zaslaný: 02.12.2013 23:40   Upravený: 03.12.2013 0:05  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 24833
 Re: Čas bratislavského Starého mosta sa dnes definitívne ...
K tým koľajniciam: V roku 1951 začala premávať po vtedy novej konštrukcií mosta električka č. 4 po Sad Janka Kráľa. Koľajnice sú ešte dodnes zaliate v asfalte pri parku Sad Janka Kráľa. Ukončenie električkovej dopravy do Petržalky po moste bolo v roku 1961. Je možné že s tým nejako súvisia alebo to súvisí s plánmi z 80. rokov min. storočia vybudovať rýchlodráhu do Petržalky s využitím nepoužívanej ale zachovalej železničnej časti mosta. Posledná pre mňa asi najrozumnejšia možnosť je tá, že vnútorné koľajnice plnia funkciu tzv. poistného uholníka, ktorý má funkciu držať okolesník nápravy pri odvaľovaní po koľajnici vo svojej stope, inak povedané ak hrozí vykoľajenie vlaku aby kolesá nevybehli z koľajníc.

Tu som našiel ešte nejaké dobové fotografie kde je vidno koľaje na cestnej časti mosta. >>odkaz (http)<<
Tu je niečo z histórie mosta a aj s jeho povojnovej výstavby: >>odkaz (http)<<
Podľa historických faktov po zbombardovaní pôvodnej konštrukcie bol železničný most ako nitovaná konštrukcia dodaný v roku 1950 Vítkovickými železiarňami Klementa Gottwalda. Je to priehradová spojitá konštrukcia v systéme vtedy obľúbenej tzv. rombickej sústavy (štvorec s uhlopriečkami). U cestnej časti mosta
ide o rýchlo zmontovateľnú stavebnicovú nosnú oceľovú priehradovú konštrukciu nemeckého vojenského mostného provizória typu Roth – Waagner. Počítalo sa s nim len na 2 roky a nakoniec slúžilo až do dnes. Táto časť mosta je skrutkovaná na rozdiel od mosta železničného, ktorý je nitovaný. Rekonštrukcia cestnej časti mosta začala po jeho zbombardovaní Nemcami dňa 4. augusta 1945, dokončený bol 24. januára 1946, teda za 5 mesiacov a 17 dní. Bývalé ČSD nechceli vtedy ako most použiť mostné provizórium a preto sa postavila klasická pevná mostná konštrukcia až o pár rokov neskôr (1950) na ktorej výrobu a prípravu sa muselo čakať dlhšie.
Ešte odporúčam pozrieť si 26 dobových pohľadníc Starého mosta: >>odkaz (http)<<
michalBA
Zaslaný: 01.12.2013 22:09  
Založený: 29.02.2012
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 13305
 Re: Čas bratislavského Starého mosta sa dnes definitívne ...
Veľmi pekné napísané Vlado, teším sa ako bude miznuť niečo s historiou a ako budem mocť sledovať niečo nové ktorú tú historia ešte len začne. Dakujem za priblíženie situacie.
lajos
Zaslaný: 03.12.2013 19:28  
Administrátor
Založený: 01.07.2009
Miesto:
Príspevkov: 13778
 Re: Čas bratislavského Starého mosta sa dnes definitívne ...
Vlado,
díky za jedinečný a aktuální příspěvek :number one:
cas


Jerguš
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 143 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 134

Registrovaných: 0
Anonymných: 143

Viac ...