Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > Mosty 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 14/96 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Všeličo od vás
Zobraziť celú fotku
Aktuálny stav oceľových mostov v Trenčíne
Po moste vľavo (pôvodná oceľ. konštrukcia postavená ešte po 2. sv . vojne - je nitovaná, náter vykonal ČSD Mostný obvod Bratislava 1987 - tak sa dá vyčítať z nápisov pod mostom nad oporami) je striedavo vedená doprava na Bratislavu a Žilinu (z oboch strán mosta je trať krytá vchodovými návestidlami na smer žst. Trenčín a žst. Zlatovce). Na moste vpravo (nová konštrukcia - skrutkovaná) je už koľaj vytrhaná v celej jeho dĺžke až po žst. Zlatovce. Oddelenie koľají je na trenčianskej strane tesne pred mostom, odtiaľto ešte koľajnice fyzicky existujú smerom do žst. Trenčín. Nový most (z predpätého betónu) budú po bokoch lemovať 2 m vysoké priehľadné akrylátové dosky v tvare oblúka ako protihlukové steny. Nový most je navrhnutý na prejazd vlakov o rýchlosti 140 km/h. Pôvodné oceľové mosty majú byť ponechané a mesto Trenčín ich plánuje využiť ako kolonádne cyklomosty (pre cyklistov vrátane umiestnenia bufetov a občerstvenia). Železničný most pred koncom 2. sv. vojny padol za obeť ustupujúcej nemeckej armáde, ktorá čo nemohla zobrať zo sebou tak dokonale zničila a to až tak, že sa nemeckí vojaci ponáhľali s načasovaním explózie a zabili pri tom vlastných, ktorí nestihli po montáži náloží most včas opustiť..... Ešte na záver snáď stručné technické parametre mosta. Konštrukcia mosta je riešená ako sústava prostých nosníkov uložených cez ložiská na spoločných pilieroch s rozpätiami polí 4 x 61,62 m (4 prosté polia) s priehradovými hlavnými nosníkmi kosouhlej sústavy. Hmotnosť jedného mostného poľa je 320 ton. Dodnes stojace oceľové mosty boli vyrobené vo Vítkovických železiarňach Klementa Gottwalda Ostrava a postavené pomocou Železničného vojska a Hutních montáží Ostrava. Pravý most bol uvedený do prevádzky v máji 1984.
Informácie o fotke
Názov albumu:Mosty
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=27779
Autor:volod  
vlak:už zachvíľu nebude žiaden
miesto:Trenčín železničný most
dátum vyfotenia:3.9.2016
Veľkosť:618 KB
Rozmery:1280 x 853 pixelov
Zobrazené:1246 krát
Foťák:NIKON CORPORATION - NIKON D3100
Clona:f/9
Exp. čas:0.003 s (1/320)
Ohnisko:34 mm
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
volod
Zaslaný: 16.12.2013 23:51   Upravený: 17.12.2013 0:17  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 24833
 Re: Demontáž predpolia železničnej časti na bratislavskom...
Most nechce povoliť nad oporou, pri dvíhaní sa nakláňa na jednu stranu:

Detail na konštrukciu už po vytiahnutí z ložísk:

Jedná sa o žeriav zn. Liebherr LG 1550 s nosnosťou 550 ton s 8 nápravami s prepravnou hmotnosťou 84 ton. Závažia, priehradový výložník a bočné podpery s betónovými podkladnými roznášacími platňami sa prepravujú zvlášť na kamióne, potom sa vlastne žeriav poskladá do takejto podoby na mieste, inak by nebol schopný pre svoju veľkosť jazdy po ceste.
volod
Zaslaný: 17.12.2013 9:06  
Spolupracovník
Založený: 16.02.2010
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 24833
 Re: Demontáž predpolia železničnej časti na bratislavskom...
Fotogaléria na imhd.sk, kde sú pekné zábery zo včera z rozoberania cestnej časti mosta na bratislavskej strane: >>odkaz (http)<<
cas


Jerguš
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 176 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 163

Registrovaných: 1
Anonymných: 175

MatesP, Viac ...