Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > Mosty 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 37/96 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Fotogaléria
Zobraziť celú fotku
Prvé koľajnice petržalskej električky už položené...
..na svojom definitívnom mieste na budúcom úrovňovom priecestí na Bosákovej ulici v Petržalke. Ako vidno z fotografie, zhotovené sú dva rozchody 1000 mm (vnútorný) a 1435 mm (vonkajší). Koľajnice sú upevnené bez podvalov do monolitickej železobetónovej dosky, ktorá je položená na kamennom zhutnenom podloží.
Detail na koľajnice o dvoch rozchodoch:
Pohľad na železobetónovú dosku vedúcu k nadjazdu (vľavo na snímke je čiastočne vidno skládku nových koľajových pásov):
Zhotovovanie umelého ostrova z baranených oceľových štetovníc Larsen v koryte Dunaja na mieste budúceho nového piliera (zhotovuje fy. Zakládání staveb Praha):
Nová oceľová mostná konštrukcia sa pomaly vysúva smerom ku korytu Dunaja z petržalskej strany a už je tesne za pilierom ležiacim hneď pri koryte (takže pomaly ale iste dĺžka mosta narastá). Na snímke dobre vidno navýšenie pôvodného piliera novým betónom, tak aby bola dodržaná plavebná dráha a prejazdný gabarit pre lode v súlade s európskymi normami pre plavebnú dráhu:
Práce na zosilňovaní pôvodného piliera, prístupovú cestu z pevniny k pilieru v koryte Dunaja tvorí lodný pontón opatrený bezpečnostným zábradlím (v pozadí vyrastajú dva nové rovnocenné objekty obytného komplexu Panorama City):

Nakoľko sieť koľají pre električky v Bratislave má rozchod 1000 mm, tak rozchod 1435 mm, ktorý sa buduje v Petržalke a bude v podstate na celej novej trase petržalskej električky zrejme nenájde uplatnenie, lebo by sa musela upraviť aj zvyšná sieť na takýto rozchod alebo by sa musela električka niekde v Bratislave napojiť na železničnú trať. Takže v skratke povedané, novo budovaný železničný rozchod je zbytočný. Nakoniec nové električky pre túto novú trať sú v Škode Plzeň vyrábané pre Bratislavu s rozchodom 1000 mm......
Informácie o fotke
Názov albumu:Mosty
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=21734
Autor:volod  
vlak:čoskoro už bude električkový
miesto:Bratislava Petržalka
dátum vyfotenia:15.4.2015
Veľkosť:641 KB
Rozmery:1280 x 853 pixelov
Zobrazené:1917 krát
Foťák:NIKON CORPORATION - NIKON D3100
Clona:f/7.1
Exp. čas:0.005 s (1/200)
Ohnisko:25 mm
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
michalBA
Zaslaný: 16.04.2015 10:15  
Založený: 29.02.2012
Miesto: Bratislava
Príspevkov: 13384
 Re: Prvé koľajnice petržalskej električky už položené...
A predsa to je nová konštrukcia. Nebol som si istý vedel som že stará je preč ale na strane Petržalky som myslel že to je stále stará časť :zlí12:

Díky za super zdokumentovanú aktualitu! :super2: :number one:
intelpetr
Zaslaný: 16.04.2015 11:54  
Založený: 11.06.2013
Miesto: Kyjov/F-M/Praha
Príspevkov: 640
 Re: Prvé koľajnice petržalskej električky už položené...
Gratuluji Blavě, že konečně po tolika letech se odhodlala k výstavbě kolejového spojení do Petržky.

K výstavbě druhého rozchodu: Určitě není zbytečný, musí se také myslet na budoucnost. Až např. za 20 let padne rozhodnutí o přestavně tramvajové sítě na standartních 1435m, tak zde bude již hotovo a nebudou nutné velké zásahy do trati. Je lepší to mít hotové dopředu. Určitě tu stavbu financuje EU, takže proč to neudělat.
ufo
Zaslaný: 16.04.2015 13:20  
Založený: 02.04.2012
Miesto:
Príspevkov: 62
 Re: Prvé koľajnice petržalskej električky už položené...
1435mm v ďalšom úseku po Janíkov dvor nebude. Takže 1435 mm zostane len ako nepoužiteľný pomník ľudskej blbosti.
cas


Vladimíra
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
KHT Zvolen

LTE Slovakia

Železniční magazín

SPDŽ Žilina

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 108 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 100

Registrovaných: 0
Anonymných: 108

Viac ...