Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > 363 (ES499.1) 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 348/1532 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Fotogaléria
Zobraziť celú fotku
363.130-6
Budějovické "eso" 363.130-6 stoupá s nákladním vlakem po staré trati od Tomic k Olbramovicím. Píše se rok 1993 a za necelých 20 let od pořízení snímku se trať Praha - České Budějovice díky koridoru změnila k nepoznání.

www.trainfoto.eu
Informácie o fotke
Názov albumu:363 (ES499.1)
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=26030
Autor:Mik-trainfoto  
vlak:
miesto:Tomice
dátum vyfotenia:15.5.1993
Veľkosť:601 KB
Rozmery:1279 x 843 pixelov
Zobrazené:851 krát
Foťák:Canon - CanoScan 5600F
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
malard
Zaslaný: 02.11.2015 15:43  
Založený: 17.10.2013
Miesto:
Príspevkov: 2098
 Re: ZSSKC 363.088-6
Kompozičně volné ze stran.
Richardino
Zaslaný: 02.11.2015 16:25  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: ZSSKC 363.088-6
Ako na ŽelPage...
Dodes
Zaslaný: 02.11.2015 17:08  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 10796
 Re: ZSSKC 363.088-6
Prečo? ja to beriem. Myslím že keby sa autor postavil viac z boku tak by stačilo miesto len od brány po bránu a autor by bol tiež spokojnejší. Netreba to preháňať ako niektoré iné weby ale trošku upresniť ako na to tiež nieje na škodu. Veď kto fotí rád pochopí a kto nemá ktomu vzťah stým nič nespravíme :papa: Malard skus pri kritike trošku aj naznačiť ako by si to odfotil ty alebo ako by to bolo lepšie.
Richardino
Zaslaný: 02.11.2015 17:50  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: ZSSKC 363.088-6
Jožko, presne o to ide - ako sa ten komentár autorovi napíše.

Je vhodné a užitočné, poradiť mladším fotografom, ktorí si potom môžu radu overiť v praxi a naučiť sa, ale to treba tak aj napísať a nie iba stroho odseknúť tri slová. Už druhý krát narážam práve na to, že malard svoje rady píše presne takým istým spôsobom, ako sa vyjadrujú niektoré fotografické pseudo-magnificencie a laureáti na uvedenej stránke, čo mi dosť vadí, lebo taký prístup k našim prispievateľom na našom webe určite nechceme! My sme železničný relax od A po Z, veď vieš...
Dodes
Zaslaný: 02.11.2015 18:49  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 10796
 Re: ZSSKC 363.088-6
Stým plne súhlasím. Bola by hanba keby sa máme opičiť a mať presne stanovené pravidlá ktoré je hriech porušiť. Ale zase keby malard nedal komentár aj taký aký dal nebol by žiaden. to si treba uvedomiť. Treba to iba prediskutovať a pohnúť sa niekam. Malard vie ofrvlať ale vie aj poradiť. fotograf by mal fotiť podľa seba to je jasne. Mať na fotke niejaký svoj podpis a nie tabuľkový gýč na jedno kopyto.
Richardino
Zaslaný: 02.11.2015 19:12  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: ZSSKC 363.088-6
Originalita vo fotografickej tvorbe je nevyhnutná, ale o to tu nejde. Mne ide hlavne o to, že keď chce malard poradiť, nech kľudne poradí, ale nech neofrfľáva - ako si napísal. Na to tu naozaj nikto nie je zvedavý. Poradiť sa dá aj iným - slušnejším spôsobom. Keď to niekto vie, nech poradí slušne. A kto nevie byť slušný, bude sa holt musieť realizovať niekde inde. Také arogantné komentáre tu proste nebudú. My pri fotkách chceme relaxovať.

A okrem toho, osobne si myslím, že vždy je lepšie nemať žiaden komentár, ako práve taký, akým dnes malard "oblažil" fotky troch našich prispievateľov...
malard
Zaslaný: 02.11.2015 20:06  
Založený: 17.10.2013
Miesto:
Príspevkov: 2098
 Re: ZSSKC 363.088-6
Dobře. Tak při focení kratšího vlaku - například Rv či motorové jednotky je vhodné zvoli kompozici více z boku (třeba takto: >>odkaz (http)<<) a na elektrice to trefit mezi sloupy (ukázku nemám) tak aby se fotka více vyplnila.
Richardino
Zaslaný: 02.11.2015 20:40  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: ZSSKC 363.088-6
Ale niiiééééééééé... O to vôbec nejde.

Pán malard, ide o "podanie" komentára. Slušne sa dá napísať takmer čokoľvek. Aj dobrá rada, aj usmernenie mladého fotografa. Ale je vhodné, napísať to slušne, aby si človek tú informáciu zobral srdcu a nie, aby ho odradila od ďalšej tvorby. A som si istý, že vy to tak viete napísať. O nič iné nejde.

Napríklad, Váš komentár k tejto fotke by som ja osobne štylizoval napríklad takto: "Fotka se mi kompozičně zdá být volná ze stran. Jestli můžu poradit autorovi"... atď. Alebo nejak podobne. Proste slušne. Veď to nič nestojí...
Kruppo362
Zaslaný: 02.11.2015 22:54  
Založený: 11.08.2013
Miesto: Trnava
Príspevkov: 9616
 Re: ZSSKC 363.088-6
Ďakujem za názory, možno to niekomu príde "kompozične voľné zo strán" ale to už je o tom že každý si vytvára kompozíciu podľa svojho gusta. Ja napr. osobne som sa naučil na také fotky kde je aj krajina, čiže dosť mi záleží nech na fotke nieje len vlak :emo03: takže v tomto prípade súhlasím s Richardinom :papa:
Dodes
Zaslaný: 02.11.2015 23:58  
Založený: 04.10.2010
Miesto: Nitra
Príspevkov: 10796
 Re: ZSSKC 363.088-6
Kruppo362 chapem co myslis,ale ta krajina by mala byt zaujimava,no takto je to fadne . Nieje ta krajina nicim zaujimava,len klasika naletova drevina a trava . Pokial by tam siel dlhy vlak, bolo by to pekne,ale sam rusen je krajsie odfotit tak,ze prave on bude dominantny . Predcalen kolko krat sa ti zadary takto pekny rusen osamote ? Nevravim ze ta foto je spatna, to nieje s novím fotakom robis riadne pokroky. ale na tu kompoziciu si budes musiet zvyknut a snazit sa premyslat a bude to fantasticke . Mas na to,lebo vidim ako sa zlepsujes ale musis si nehat aj kritiku :emo30:
Richardino
Zaslaný: 03.11.2015 19:53  
Spolupracovník
Založený: 26.10.2009
Miesto: Bratislava, Dúbravka
Príspevkov: 2105
 Re: ZSSKC 363.088-6
Ale v takom prípade už to nebude originál Kruppova tvorba, ale stále tá istá šablóna, podľa ktorej dnes fotí 98% železničných fotografov. Všetko na jedno kopyto... A originalita autora sa (ak nie je presne podľa tej šablóny) potláča. To ja osobne neuznávam, preto takéto "kompozičné doťahovačky" neberiem a ani neriešim. A vždy budem fotografom radiť iba jedno jediné, nech si každý nájde ten "SVOJ" spôsob fotenia, ako vidí mašinu - vlak v krajine, na trati on a bude to jeho originálna, charakteristická a typická tvorba.

Je to samozrejme vec názoru a už by som to uzavrel s tým, že každý to vidí inak. Každopádne som rád, že ešte sú fotografi, ktorí sa neboja fotiť tak, ako sa to páči im a držím im v ďalšej originálnej svojej tvorbe všetky palce... :papa:
cas


Václav
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 59 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 50

Registrovaných: 0
Anonymných: 59

Viac ...