Dňa 19.5.2016 sme sa konečne dočkali sprístupnenia nového Starého mosta. Napriek minimálnej medializácii sa v tlači objavili pár dní vopred kusé informácie že v tento deň bude sprístupnený most pre peších a cyklistov. Je trochu paradoxom že vráteniu takejto dôležitej časti hlavného mesta magistrát prikladal tak malý význam. Inak sa ich prístup asi ani nedá vysvetliť. Cca o 11:15 hod sa na petržalskej strane ešte stále pozorne mestskou políciou stráženého mosta objavila malá skupina novinárov a fotografov vedená primátorom Ivom Nesrovnalom a predsedom BSK Pavlom Frešom a nasledovaná prvými zvedavcami. Po príchode ku mýtnemu domčeku na petržalskej strane

Ivo Nesrovnal a Pavol Frešo poskytli fotografom pár úsmevov a propagačných odpovedí na formálne otázky a konečne defintívne zmizli pásky a stanovištia policajtov. Na staromestskej strane je od odovzdania stavby osadená informačná tabuľa o nosnom dopravnom systéme ktorého je Starý most súčasťou.

Most je určite pekný, dizajnovo a aj celkovou architektúrou.


Na obidvoch stranách peších lávok sú po dve odpočívadlá s lavičkami ktoré sú veľmi útulné a pôsobia pohostinne.

Most poskytuje utešené pohľady na skvosty mesta.

Prví návštevníci okamžite využili spraviť si selfie na ešte graffiti nedotknutom skvoste.

Je trochu diskutabilná kvalita niektorých detailov. Drevené súčasti lavičiek poškodené v prvé okamihy kedy sa verejnosť vôbec na moste ocitla určite nie sú dielom žiadnych vandalov, ale výsledkom práce zhotoviteľa.

Napriek zvláštnym okolnostiam odovzdania mosta pohľad naň poteší.

Je však zarážajúce že ani po piatich mesiacoch údajného kolaudačného konania nie je blízke okolie stavby v stave aký by investícii takéhoto rozsahu prináležal.

Developeri budov v meste odovzdávajú stavby obkolesené zeleňou a upravené, no na obidvoch stranách mosta sa stavebník zmohol iba na neúplné odpratanie stavebného bordelu. Bohužiaľ zatiaľ čo mýtny domček na petržalskej strane je od prvých okamihov návratu života na most upravený a lákajúci do priestorov reštaurácie

mýtny domček na staromestskej strane mosta ako keby nepatril nikomu. Ale hlavne ako keby na ňom nikomu nezáležalo. Hlavné mesto nemalo záujem tak blízke okolie novej atrakcie mesta ani len nanovo namaľovať.
autor: Ing. Jaroslav DovalaĎakujeme za zaslatie a poskytnutie fotografií

Nový Starý most zachytil aj kolega
volod



Električky sa v pravidelnej premávke objavia na moste až koncom júna alebo v júli tohto roku. Táto dnešná udalosť prilákala naozaj veľké množstvo obyvateľov sa prísť len tak prejsť či už pešo alebo na bicykli či korčuliach z jedného brehu na druhý. Rekonštrukcia mosta sa začala koncom roka 2013, keď bol pôvodný most uzavretý aj pre peších. Uzatvorenie mosta pre MHD bolo od roku 2010. Pôvodná konštrukcia bola vybudovaná po 2. svetovej vojne ruskou armádou ako provizórium. Jednalo sa o konštrukčný typizovaný systém nosníkov typu Roth-Waagner. V roku 1950 bol obnovený na spoločných pilieroch aj samostatný železničný most idúci rovnobežne s mostom cestným.
Dnes sa v uliciach Bratislavy zároveň objavil aj naposledy v pravidelnej premávke posledný zástupca značky Ikarus vôbec, a to kĺbové vozidlo radu 435 (e.č. 4827) na linke 93 - 7. poradie. Na snímke je zachytený ako odchádza na poslednej dojazdovej linke 93 z hlavnej stanice do vozovne Petržalka. Takže maďarské Ikarusy definitívne na Slovensku skončili. NIKDY NEZABUDNEME.....Ten kus roboty čo odviedli.....tie milióny cestujúcich vrátane študentov čo prepravili....čo hradili koľké výpadky iných autobusov...bez GO alebo väčších opráv....pre vodičov vždy spoľahlivé vozidlá. Značka Ikarus bola zastúpená v Bratislave viac ako 40 rokov rôznymi typmi autobusov. Zajtra sa v Bratislave popoludní o 15. hod. ešte bude konať veľká rozlúčka s týmito autobusmi....
