Koľajisko hlavnej plzeňskej železničnej stanice prechádza rozsiahlou rekonštrukciou. V minulom roku 2016 sa opravovala severná časť vrátane nástupíšť a podchodov ako aj signalizácie. Tento rok sa opravujú dôležité železničné mosty ponad ulicu Mikulášská třída. Oceľová konštrukcia jedného z nich bola demontovaná na jar tohto roka a bola stará viac ako 100 rokov. Druhý most oproti slúži dodnes, no budúci rok ho neminie rovnaký osud. Na snímke vidno už stavbu podpernej konštrukcie pod debnenie a betónové krajné opory, nakoľko nový most tu bude železobetónový. Stavba mosta zasiahla aj do premávky električiek, ktoré tadiaľto bežne premávajú po dvojkoľajnej trati a tak musela byť zhotovená dočasná jednokoľajná trať vedúca popod podpernú konštrukciu. Súčasťou provizórnej trate sú aj dočasné podpery trakčného vedenia pre električky. Na dolnej snímke prechádza staveniskom linka č. 1. tvorená modernizovanou obojsmernou súpravou ČKD KT8D5-RN2P.
Na opačnom zhlaví stanice zase pri demontáži železničného oceľového mosta ponad dôležitú cestu v ulici U prazdroje pomáhal najväčší žeriav svojho druhu v ČR fy. Hanyš, ktorý bol demontovaný len teraz v sobotu 12.8.2017. Niekoľko článkov a videí z rekonštrukcie železničného uzla Plzeň je tu:
>>odkaz (http)<<>>odkaz (http)<<>>odkaz (http)<<>>odkaz (http)<<