Na skúšobné jazdy po tratiach TEŽ sa vybral už aj nový multifunkčný rušeň ZSSK aj so snežným pluhom. Jazdy sa zatiaľ konajú len na adhéznych tratiach, nakoľko ozubnicová trať zo Štrby na Štrbské Pleso stále prechádza rekonštrukciou.
Rušeň má elektrický aj dieselový pohon a je určený na technologické potreby ZSSK na celej sieti Tatranských elektrických železníc vrátane ozubnicovej trate, najmä na pohon snehovej frézy, odhŕňanie snehu alebo prepravy elektrických jednotiek. Na odhŕňanie snehu bude slúžiť špeciálny vozeň s pluhom (na fotografiách). Maximálna prevádzková rýchlosť rušňa je 60 km/h, resp. na ozubnicovej trati 25 km/h (pri stúpaní). Rušeň okrem iného zvláda aj prepraviť až dve ozubnicové elektrické jednotky (OEJ) zo Štrby na Štrbské Pleso alebo aj jazdu v dvojčlene s jednou novou OEJ a je ho tiež možné aj diaľkovo ovládať cez rádiový prenos. Súčasťou výbavy je aj prenosný hydraulický nakoľajovací systém pre nakoľajenie OEJ a EJ rady 425.9 pre prípady vypadnutia 1 podvozku/sekcie.


Zdroj: Facebook ZSSK