Domovská stránka Obrazom a slovom Aktuálne - stručne Fotogaléria
 
Pokročilé vyhľadávanie
 
RSS
Prihlásenie
Prihlasovacie meno: Heslo:
Fotogaléria
Fotogaléria > Súkromní dopravcovia 
Návrat na náhľady Slideshow FOTKA 11/2060 Predošlá fotka Ďalšia fotka
Zaradené v kategórii: Fotogaléria
Zobraziť celú fotku
Prezentácia vodíkového vlaku CORADIA iLINT v Bratislave
Ako tu už bolo uvedené, v uplynulých dvoch dňoch prebiehala prezentácia súpravy na vodíkový pohon na Slovensku. Včera, 21.5.2022 sa táto moderná a ekologická súprava z produkcie fy. ALSTOM predstavila v Bratislave na hlavnej stanici. Počas asi 1,5 hodinového pobytu prebehol príhovor zástupcov ČD a mesta Bratislava. Neskôr bolo možné aj laickej verejnosti nahliadnuť do interiéru vozidla a ísť sa pozrieť aj na stanovište rušňovodiča. O cca. 13:05 nasledovala krátka prezentačná asi 15 min. jazda pre verejnosť z hlavnej stanice do Devínskej Novej Vsi, kde vlak ukončil svoju prezentáciu na Slovensku a bol zaradený spolu s sprievodným personálom medzi sprievodné nákladné vozne dopravcu RailAdventure. Následne sa vybral v čele s rušňom 362 002 do Kútov a ďalej späť do ČR.

Nezaškodí uviesť zopár technických údajov k tejto súprave:

Súprava CORADIA iLINT je založená na overenej platforme dieselového vlaku CORADIA LINT 54. Nahradenie dieselovej trakcie technológiou palivových článkov umožňuje udržateľnú prevádzku vlaku, pričom jeho výkon odpovedá výkonu bežných regionálnych vlakov. Zrýchlenie a brzdný výkon vlaku CORADIA iLINT je porovnateľný s komerčným dieselovým vlakom CORADIA LINT.

Na jedno natankovanie vodíkom (z pevnej alebo mobilnej tankovacej stanice-cisternový automobil) prejde vlak cca. 1000 km. Jeho max. cestovná rýchlosť je 140 km/h. Ponúka asi 160 miest na sedenie pre cestujúcich. Vlak je bezemisný, tzn. nevypúšťa žiaden CO2 ani oxidy dusíka NOx. Jediný "odpad" ktorý vzniká pri jazde je kondenzovaná voda a vodná para. Je vhodný do prevádzky na neelektrifikované trate na prímestskú premávku. Vývoj a výroba tejto súpravy prebiehala v závode v meste Salzgitter v Nemecku a v meste Tarbes vo Francúzsku. Počiatky vzniku tohto typu pohonu pre železničnú premávku sa datujú do roku 2018. V 9.2018 boli uvedené prvé dva predsériové vlaky do komerčnej prevádzky v Nemecku (Dolné Sasko). Vodíkové spaľovacie motory sú z hľadiska účinnosti obzvlášť citlivé na prechodné zaťaženie a preto sú vhodnejšie na prevádzku pri konštantnom zaťažení.

Celkovo sa na streche vlaku nachádzajú 4 skupiny nádrží na vodík. Vo vodíkovom palivovom článku (spaľovacia komora) prebieha elektrochemická reakcia (zlučovanie) medzi vodíkom čerpaným zo špeciálnej nádrže a vzdušným kyslíkom, pričom vzniká elektrická energia a exhaláty – v tomto prípade vodná para. Takto vyrobená elektrická energia sa ukladá do batérií (akumulátorov), z ktorých sa vlastne napájajú elektromotory, takže v podstate sa jedná o vlak poháňaný elektrickou energiou (elektrický trakčný pohon).....

Niekoľko fotografií z prezentácie v Bratislave:



Príchod rušňa 750 183 "Dáša" z Komárna cez Dunajskú Stredu v čele vlaku s sprievodnými ochrannými nákladnými vozňami dopravcu RailAdventure do Bratislavy.



Nákladné vozne preberá "osobné" eso 362 002 a pôjde s nimi do Devínskej Novej Vsi. Ja osobne tak prvý krát vidím osobnú elektrickú mašinu v čele nákladného vlaku.....



Príhovor na prvom nástupišti bratislavskej hlavnej stanice za účasti predstaviteľov ČD, fy. Alstom a zástupcov mesta Bratislava (Ing. arch. Zuzana Aufrichtová,
starostka mestskej časti Bratislava-Staré Mesto - druhá zľava), prednostu bratislavskej hlavnej stanice p. Pavla Országha (vľavo) a výkonného riaditeľa ALSTOM ČR a SR (ex-riaditeľa ČD) Daniela Kurucza (tretí zľava).





Interiér súpravy CORADIA iLINT





Stanovište rušňovodiča



Infopanely a miesto prezentácie spol. ARRIVA DB na prvom nástupišti bratislavskej hlavnej stanice.



Dvojdielna vodíková jednotka CORADIA iLINT na prvom nástupišti v Bratislave.



Eso 362 002 v čele súpravy s jednotkou CORADIA iLINT a ochrannými vozňami pohotové na odchod z žst. Devínska Nová Ves smerom na Kúty.

V tomto roku 2022 má fy. ALSTOM dodať celkom 41 súprav sériovo vyrábaných vlakov CORADIA iLINT pre nemecké spoločnosti LNVG a RMV.

Zdroj informácií: produktový list k vlaku CORADIA iLINT od fy. Alstom.
Informácie o fotke
Názov albumu:Súkromní dopravcovia
Trvalý odkaz:https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=40176
Autor:volod  
vlak:OsOs 30062 (Komárno - Devínska Nová Ves)
miesto:žst. Devínska Nová Ves
dátum vyfotenia:21.5.2022
Veľkosť:1169 KB
Rozmery:1600 x 1200 pixelov
Zobrazené:653 krát
Foťák:OLYMPUS IMAGING CORP. - SP510UZ
Clona:f/8
Exp. čas:0.002 s (1/500)
Ohnisko:12 mm
Komentáre
Zobrazenie:
Názory sa nemusia sa zhodovať s názorom redakcie. Redakcia za ne nepreberá zodpovednosť
cas


Milica
prispejteFotkaStručneČlánok
spolupracujeme
ČD Cargo a.s.

KHT Zvolen

Železniční magazín

TRAINFOTO.eu

IHO.hu

klubmodryhorizont.sk
 
Spomienka na Pala
uzivateliaPoužívateľov online: 103 Používateľov v sekcii
Fotogaléria: 85

Registrovaných: 0
Anonymných: 103

Viac ...