Začiatkom roku 2022 viezol český štátny dopravca ČD Cargo ucelenú 40 vozňovú súpravu pozostávajúcu z vysokostenných vozňov radu Eas, v prevažnej väčšine registrovaných vo Francúzsku na firmu Ermewa. Súprava bola ložená ihličnatou guľatinou, ktorá smerovala na spracovanie do závodu PRP Tomášovce. Vlak z Česka po elektrifikovanej trati do Zvolena doviezla niektorá z "laminátok" radu 230. Za sebou ešte viezla jednu nečinnú 742jku, ktorá mala súpravu po rozdelení na 4 časti po 10 vozňov odviezť v neelektrifikovanom úseku zo Zvolena do Tomášoviec. Prvá 10 vozňová časť sa ešte v ten istý deň, po príchode do Zvolena, v nočných hodinách dostala do Tomášoviec. Avšak v Tomášovciach došlo k poruche na rušni 742.142, ktorý tam túto súpravu doviezol. A tak sa čakalo takmer dva dni, kým prišla náhrada z Česka. Nakoniec dorazila 742.392, ktorá hneď ráno vyrazila do Tomášoviec pre pokazenú 742.142. Zároveň odtiaľ odviezla 10 prázdnych vozov do Zvolena. Následne sa vo Zvolene postavila do čela druhej 10 vozňovej časti. Bohužiaľ sa 742.392 nedostala ďaleko, pretože sa pokazila hneď v stúpaní za Zvolenom. Našťastie sa vlaku podarilo dostať do vrcholovej stanice, teda do výhybni Slatinka. Potom sa vlak ešte dolu kopcom dostal do stanice Stožok, keď to rušeň definitívne vzdal. V Stožku vlak stál ďalšie dva dni, čakajúc na tretí rušeň, ktorým bola nakoniec 742.107 v unifikovam nátere. Tá nielen že zvládla odviezť pokazenú 742 zo Stožku do Zvolena, odviesť 10 vozňovú súpravu zo Stožku do Tomášoviec, ale nakoniec odviezla aj zvyšné dve 10 vozňové súpravy zo Zvolena. Taktiež odviezla aj prázdne súpravy z Tomášoviec do Zvolena. Celý tento "cirkus" nakoniec trval takmer týždeň a bolo naň potreba až 3 rušne 742. S takýmto výkonom určite nebol spokojný zákazník PRP Tomášovce, keďže sa jednalo o prvú, a zároveň aj o doteraz poslednú ucelenú súpravu dreva, vedenú dopravcom ČD Cargo. A tak až na malé výnimky, sú tieto prepravy dreva v réžii slovenského ZSSK Carga, ktoré na ne momentálne používa vlastné vozne radov Sps/Snps.
|